Έτσι θέλει ο μύθος τη γέννηση
του Κουρπού:
Στoύς
πρόποδες του Μαινάλου, στο Ιερό της Γλανιτσιάς
{ΜΥΓΔΑΛΙΑΣ} υπήρχε μια πηγή.
Ποιος ξέρει πόσα παρακάλια
και πόσες θυσίες έκαναν πάνω στον υπάρχοντα βωμό, οι άνθρωποι στους Θεούς ,για
να τους χαρίσουν την πλούσια αυτή πηγή.
Σύμφωνα με το θρύλο το νερό
που ανάβλυζε, πότιζε, γονιμοποιούσε και έκανε την γύρω περιοχή όμορφη και καρπερή.
Οι βουκόλοι οδηγούσαν εκεί τα
βόδια , τ’ άλογα , τα πρόβατα και τα
γίδια τους να ξεδιψάσουν.
Κοντά εκεί στο μικρό Αρκαδικό οροπέδιο ,λένε ότι υπήρχε μια πόλη. Άκουσα τους γέρους, που καλλιεργούσαν τα γύρω χωράφια να λένε, ότι εκεί έβρισκαν πελεκητές πέτρες και πολλά κεραμίδια.
Από έναν μάλιστα άκουσα με τα αφτιά μου να λέει, ότι ο γέρο Αναγνωσταράς ,όπως όργωνε το χωράφι του, ξαφνικά είδε το υνί να χώνεται μέσα στη Γή μισό μέτρο! Τα μουλάρια του σταμάτησαν και δεν μπορούσαν να συνεχίσουν. Εκεί βρέθηκε ένα μεγάλο άδειο κιούπι! . Όλοι μιλούν για μια παλιά πόλη που βρισκόταν σ’ αυτόν το τόπο και τ’ όνομά της ήταν Λενικά!
Ο γέρος μού μίλησε με
υπερηφάνεια για τους προγόνους μας
, τους δυνατούς Πελασγούς, που
πρωτοκατοίκησαν στην Αρκαδία και για τα
κυκλώπεια τοίχοι του ΙΕΡΟΥ ΤΗΣ ΓΛΑΝΙΤΣΙΑΣ, που αυτοί μόνο μπορούσαν να χτίσουν.
Σε αυτή την πλούσια με νερά
πηγή που χάριζε ευφορία κι ομορφιά στη
γύρο περιοχή, κάποτε πέρασε κοντά της ένα
Τουρκόπουλο.
Ο ήλιος τσουρούφλιζε τον
τόπο, τύφλωνε τα μάτια και ξέραινε τον λαιμό.
Το Τουρκόπουλο πλησίασε στην πηγή να ρίξει λίγο νερό στα μάτια του, να
διώξει τη λάβα και να ξεδιψάσει.
Για άλλες πηγές ο μύθος λέγει
ότι ο άνθρωπος έμπαινε στο νερό και γινόταν αθάνατος! Έπινε νερό στον κάτω κόσμο και λησμονούσε
τους ζωντανούς! Ο άρρωστος έπινε νερό
και γιατρευόταν…….
Για την πηγή, που ήταν κοντά
στο Ιερό της Γλανιτσιάς, ο μύθος λέει ότι το
Τουρκόπουλο, στην προσπάθειά του να πιεί νερό , γλίστρησε, έπεσε μέσα
και πνίγηκε! Αμέσως η μάνα του, η Τούρκισσα, για το αγιάτρευτο κακό που έπαθε,
καταράστηκε το νερό και είπε: «Σ’ άχρηστο τόπο να βγεί!» . Από τότε το
νερό χάθηκε! Οι παλαιοί
λέγανε ακόμα, ότι η Τούρκισσα
πήρε πολλά ποκάρια (μαλλιά από πρόβατα) και βούλωσε την πηγή . Το νερό έσουρε
μέσα στη Γη και βγήκε κοντά στο Λάδωνα Ποταμό.
Από τότε αναβλύζει εκεί ,και η πηγή λέγεται ΚΟΥΡΠΟΣ. Οι τσοπάνηδες της περιοχής που ήταν η
πηγή, μέχρι και πρόσφατα, ξάπλωναν και
βάζανε το αφτί τους πάνω στο χώμα και άκουγαν, λένε, το νερό που κατέβαινε στα
σπλάχνα της γης με θόρυβο!
Έβαλα κι εγώ τ’ αφτί μου στο
χώμα μια βολά , μα δεν άκουσα τίποτα!
Στην Αρκαδία έχουν καταγραφεί τελετές,
με σκοπό να εξευμενίσουν τις νύμφες σε
εποχές ξηρασίας, που δεν ήσαν και λίγες. Η
πηγή της Αγίας Παρασκευής (έτσι λέγεται σήμερα το μέρος) έρχεται μέσα από τη φαντασία των
ανθρώπων και τους μύθους και, καλά θα είναι, να μην σβήσει. Ας μείνει τουλάχιστον η παράδοση να θυμίζει στους κατοίκους την
πηγή και το νερό του ΚΟΥΡΠΟΥ.
Η έλλειψη του νερού στον τόπο
μας, έκανε την λαϊκή φαντασία να πλάσει τρελές ιστορίες. Αναφέρονται στοιχειά,
δράκοντες, νεράϊδες να κατοικούν και να προστατεύουν τις πηγές, φανταστικές και
μη.
Κάποια από τα στοιχειά, που
δεν ήσαν τόσο καλοπροαίρετα με τους ανθρώπους, έπνιξαν και το μικρό Τουρκόπουλο….
v
Στο τέρμα της πετρόσπαρτης ,
απόκρημνης βουνοπλαγιάς, μέσα από σχισμές βράχων, ξεπετιέται με θόρυβο, με θυμό,
με φοβέρα το νερό του Κουρπού.
Εκεί κοντά στην άκρη του
Λάδωνα, βγαίνει «ο μπούρμπουλας», η μεγάλη πηγή. Γύρω της κι άλλες μικρότερες πηγές αναβλύζουν,
στριφογυρίζουν και σμίγουν τα νερά τους.
Κάνουν μικρούς κύκλους γύρω τους, ώσπου να συνηθίσουν το φώς του ήλιου, τις
χαρούμενες φωνές των νυμφών, το κελάδημα των πουλιών.
Μια όαση νερού, μια μικρή
λιμνούλα γίνεται, αναταράσσεται,
αναδεύεται για να χορέψουν τα κάρδαμα, τα βούρλα και τ’
άλλα υδρόβια φυτά που είναι μέσα της και αυτά που την περιβάλλουν. Ένα ζευγάρι πέστροφες ερωτοτροπούν
ανεβοκατεβαίνοντας στα πρασινογάλαζα νερά και στα καταπράσινα φυτά του βυθού.
Τα νερά ζητούν διέξοδο,
μπαίνουν στ’ αυλάκι, γλύφουν τις ρίζες
του γέρο πλάτανου και των ιτιών που είναι κοντά στις πηγές,
ξεμουδιάζουν και παίρνουν το δρόμο τους.
Πορεύονται σ’ ένα ευρύχωρο και βαθύ αυλάκι που ακολουθεί τα ριζά της πλαγιάς,
παράλληλα προς το ποτάμι, σε αρκετή απόσταση ,ώστε ανάμεσά τους απλώνεται ο
στενόμακρος εύφορος κάμπος , «Το Νησί». Εκεί τα νερά του Κουρπού θα κάνουν το
θαύμα! . Ξεχύνονταν στα χωράφια τα
πότιζαν και τα δρόσιζαν και κείνα ξεχείλιζαν από ομορφιά και παραγωγή. Στο Νησί, στον μεγάλο καρπερό κάμπο, ο
περιβολάρης θα ποτίσει το αραποσίτι ,τα χαρόνια, τις ντομάτες και τα μποστανικά
του. Πόσες οικογένειες του χωριού μας εξασφάλιζαν τη διατροφή τους από την
παραγωγή του περίφημου αυτού κάμπου!
Το νερό είναι πολύ και περισσεύει
και με όση δύναμη έχει, προχωρεί
χιλιόμετρα ώσπου να φτάσει στο μύλο του Συμεού, αγνάντια και κοντά στης
Κυράς το Γεφύρι, να αλέσει εκεί το
σιτάρι και το αραποσίτι για να γίνει το
ευλογημένο ψωμί.
Η κατάρα της Τούρκισσας δεν
έπιασε! Ο Κουρπός έγινε πηγή ζωής για φυτά,ζώα και ανθρώπους!
Μέσα και γύρω στ’ αυλάκι
καθώς το γάργαρο νερό το διατρέχει, χλοϊζει ο τόπος όλος.
Βλαστοί, παρακλάδια,
μουχρίτσα, καλάμια και πολλά πλατύφυλλα φυτά ξεφυτρώνουν. Τα
φύλλα τους σμίγουν, χτυπούν με το
μικρό φύσημα του αέρα κι αυτό είν’ το
τραγούδι τους.
Σμίγει η φωνή τους , με το
θρόϊσμα των γύρω λεύκων, το ζουζούνισμα των εντόμων, το γλυκό κελάδημα των
πουλιών και το όμορφο πέταγμα των πεταλούδων.
Εδώ η φύση έχει συγκεντρώσει όλα
τα θέλγητρά της. Είναι μέρος αντάξιο για
διαμονή των Θεών, όπου συχνά κατεβαίνουν
από τις βαθύσκιωτες πλαγιές των βουνών,
διασχίζουν τον Λάδωνα ποταμό κι έρχονται
ν’ αναπαυθούν στη δροσιά της, ενώ Νύμφες
και Δρυάδες τους θέλγουν με τα τραγούδια τους.
Είναι η αστείρευτη πηγή, νερού, τραγουδιών και θρύλων.
Είναι ένα μέρος πρόσχαρο, ειδυλλιακό, γεμάτο
πρασινάδα, κρυστάλλινα νερά , λουλουδιασμένο τοπίο, πλημμυρισμένο με το φως του Απόλλωνα.
Ένας τόπος επιβλητικός,
αρωματισμένος απ’ τ ’αγριολούλουδα, γεμάτος ψίθυρους και μελωδίες πουλιών ,
φυτών και ζώων.
Κοντά και πάνω απ’ τις πηγές του Κουρπού, υπάρχει μια πλατύστομη
σπηλιά με στενά δρομάκια και μικρά
περάσματα. Θαρρείς πως εκεί κρύβονται
Νεράϊδες και Νύμφες από την ερωτομανία των Θεών και του Πάνα.
Από κει ακούς τον ψίθυρο της γης και την φωνή της
Περσεφόνης. Μπαίνοντας μέσα
βλέπομε υδρατμούς που με την άχνα τους λούζουν τον χώρο και
σταγόνες νερού να πέφτουν συνέχεια από την οροφή.
Στο βάθος, πυκνό σκοτάδι και
όταν το μάτι συνηθίσει ανταύγειες λαμπιρίζουν σε λιμνάζοντα νερά . Πιο μέσα το υδάτινο σπήλαιο
έχει όψη κόλασης. Ακούγονται μυστηριώδεις κρότοι και φόβος σε διακατέχει, θέλοντας
να επιστρέψεις το συντομότερο στο φως της ημέρας.
Από τις δυο πλευρές της
στενόμακρης, εύφορης κοιλάδας ,που τη διασχίζει
με τους φιδίσιους ελιγμούς του ο Λάδωνα και την αρδεύουν οι πηγές του Κουρπού,
σηκώνονται σκαλωτές ,ωραίες, περήφανες , πουρναροσκέπαστες πλαγιές. Στην κορυφή μιας πλαγιάς ανατολικά, φαντάζει ,σαν έμψυχο
απομεινάρι, η παρουσία του Κάστρου. Είναι ο «Παλιόπυργος», ένα οχυρό των Φράγκων που δεσπόζει στην κοιλάδα του Λάδωνα και στη
γύρω περιοχή.
Πάνω από τα ψηλά βράχια που
ρίχνουν τον ίσκιο τους στην απόκρημνη πλαγιά, στρέφω τα μάτια μου. Θέλω να
φανταστώ και να ιδώ στον πύργο παρατεταγμένους φύλακες, φρουρούς και
παρατηρητές να κατοπτεύουν, να επιβλέπουν τον τόπο και να φυλάνε τους αφέντες
τους.
Τριγύρω από το κάστρο στα
λιβάδια βόσκουν πρόβατα, γίδια και γελάδια.
Πιο πέρα στα τριάντα μέτρα
στέκεται ταπεινά το εκκλησάκι του Αγιώργη, ανάμεσα στα πανύψηλα
αιωνόβια πρίνια. Τόπος λατρείας, γαλήνης
και ηρεμίας.
Στην συνέχεια και στον απέναντι λόφο
απλώνεται ολόκληρος συνοικισμός! Τριάντα, τριανταπέντε καλύβια , τα
περισσότερα χωρίς χώρισμα για κότες , γουρούνια, ζα κι ανθρώπους! Μένουν όλοι μαζί! Είναι
ο συνοικισμός Παλιόπυργος. Άνυδρο μέρος
με ένα φτωχικό πολύχρωμο πλήθος
ανθρώπων, μαυρισμένων από τον ήλιο. Παιδάκια που κυνηγιούνται, γαϊδούρια
που σταλίζουν μπροστά στα καλύβια τους.
Οι φωνές σκορπίζονται γύρω χαρούμενες από
τα ευτυχισμένα μικρά παιδιά που παίζουν και
τρέχουν ανέμελα. Δυό γέροι κάθονται στο ρέχτη του καλυβιού πάνω σε δυο πέτρες και άλλος παρέκει, ετοιμαζόταν
να σηκώσει την βαρέλα στο στόμα να ξεδιψάσει. Ένας μικρός πετροβολούσε τις
κότες που βόσκανε λεύτερες σ’ ένα σοκάκι.
Εδώ όμως η ζωή είναι δεμένη απόλυτα με το νερό
του Κουρπού! Καμία άλλη πηγή νερού δεν
υπάρχει στον τόπο αυτό!
Από το μουλαρόδρομο που ανεβαίνει από τον Κουρπό για ‘κείνα τα καλύβια, όσο δεν τον σκεπάζουν
τα ψηλά κλωνάρια των δέντρων μπορείς να
ιδείς απέναντι το Αφροδείσιο όρος, άλλες μικρότερες βουνοκορφές και χωριά
σπαρμένα στις πλαγιές . Ο δρόμος αυτός,
σπαρμένος με πεσμένα κοτρώνια από τα συμπαγή βράχια του βουνού, είναι δύσβατος
και κουραστικός. Ένας δρόμος όμως που
δεν αδειάζει μέρα νύχτα από κίνηση, από κόσμο από ζωή, από βουή.
Αυτόν το δρόμο
κατεβαίνουν και ανεβαίνουν μουλάρια,
βαρυφορτωμένα γαϊδούρια, Παλιοπυργήσιοι γέροι, γριές ,νιές, παιδιά, άλλοι καβάλα, άλλοι πεζοί και ξυπόλητοι. Ακολουθούν
κοπάδια πρόβατα μέσα από περικοπά μονοπάτια, γίδια από γιδόστρατες. Λαχταρούν
το νερό του Κουρπού, του Λάδωνα, να ξεδιψάσουν.
Διψασμένος κόσμος, που
θέλει να
βουτήξει το κεφάλι του στην πηγή του Κουρπού να πιεί νερό και να
χορτάσει , να βρέξει τα μούτρα του, να πλύνει τα πόδια , τα χέρια του.
Φορτωμένα τα ζα με βαρέλες,
βαρέλια κουβαλούν το δροσερό νεράκι για τις ανάγκες τους. Κατεβαίνουν τον άθλιο και πολύστροφο δρόμο με κοφίνια λεβέτια και ρούχα
για πλύσιμο.
Τα κοντοπούρνια, τα βάτα , τα χαμόδεντρα περιτυλίγουν το δρόμο και τα ψηλά δέντρα, αποσκιάζουν και δροσίζουν τον κόσμο του Παλιόπυργου.
Κόσμος κατεβαίνει και
ανεβαίνει όχι μόνο στην πηγή. Είναι τα χωράφια κι ο κάμπος, που πάει η εργατιά με
την αξίνα, τον κασμά να σκάψει, να σπείρει να ποτίσει να θερίσει να μαζέψει τον
καρπό, τ’ αραποσίτια, τα φασόλια, τα κολοκύθια….
Στενός ο δρόμος, κάποτε
μπλέκουν τα φορτωμένα μουλάρια στις κοφτές στροφές , ξαφνιάζονται, προγκάνε.
Στα απότομα γυρίσματα, στους όχθους,
στις σκάλες τα ζώα δυστροπούν, σκουντιούνται, κάποτε κόβεται η ίγγλα και ώσπου να
‘ρθει ο αφέντης, ξεσαμαριάζουν.
Κόσμος, πολύς κόσμος, ανεβοκατεβαίνει
κείνον το δρόμο. Χαιρετιούνται, αστειεύονται, βοηθούνται, γελάνε, τραγουδάνε.
Ρόδισε το χαμόγελο της νιας
στα χείλη, απόδιωξε την κούραση και λέει
γλυκό τραγούδι της αγάπης να το
ακούσει ο νιος και να νοιαστεί.
Στο Νησί στο μεγάλο ίσιωμα
του κάμπου, δυο νέοι ξέκοψαν απ’ την παρέα. Με δυο γιοργαλίτικα άλογα καβάλα
τρέχουν να πιάσουν τα ταξιδιάρικα πουλιά του κάμπου. Τσιγκλάνε τ’ άλογα, οι χαίτες ανεμίζουν και τρέχουν ακράτητα πάνω στο πράσινο πέπλο του κάμπου
Τρέχουν δίπλα στον Λάδωνα με
φουσκωμένα ρουθούνια. Ο ίσκιος τους φοβίζει τα ψάρια που θαρρεμένα γλιστρούν στον αφρό. Πιο πέρα κοπάδια βόσκουν τα τρυφερά χορτάρια
και οι τσοπάνηδες ρίχνουν τις κάπες παράμερα στην ξερόμαντρα να καθίσουν.
Τα δυο άλογα εξακολουθούν να τρέχουν ακράτητα, μέσα
στον κάμπο και περνούν σύνορα χωραφιών, περιβόλια , δεντροστοιχίες αυλάκια και
λογής- λογής εμπόδια . Δεν χρειάστηκε πολύ, σε είκοσι λεπτά οι δυο αναβάτες κρατούν δυνατά τα χαλινάρια. Τα’ άλογα
μένουν ακούνητα, ξεφυσούν, στυλώνουν τα πόδια στο μέρος που έχουν και άλλες φορές σταματήσει ,
το ένα πρώτα και το άλλο μετά.
Φτάσανε στης Κυράς το Γεφύρι!…
Μια επίδειξη δεξιοτεχνίας και
τόλμης είχε τελειώσει. Ο κόσμος καμάρωνε τους νέους και οι νιες έλειωναν από
αγάπη και πόθο για τους δυο λεβέντες!
v
Σήμερα, στον Κουρπό, στον
κάμπο, στο Λάδωνα, στον Παλιόπυργο ερήμωση και σιγή βασιλεύει παντού.
Πάνε οι πολύξερες γριές με τα
ρυτιδωμένα και μαυρισμένα πρόσωπα, που πλέναν στην πηγή του Κουρπού και να
διηγούνταν ιστορίες.
Εχάθη το τραγούδι του
«κόπανου» και η κόρη, που έπλενε και λεύκαινε τα προικιά. Δεν θ’ ακούσουμε τον
ζευγά να φωνάζει τα βόδια , τα μουλάρια να οργώνουν το χωράφι βαθιά. Την γλυκόλαλη φλογέρα του τσοπάνη και το
τραγούδι που έλεγε η ναι για την αγάπη.
Όνειρο ήσαν και πέρασαν οι
αλησμόνητες ώρες στον κάμπο, με την ομορφιά και την πλούσια σοδειά. Πάει το
χλιμίτρισμα των αλόγων και το πέταγμα του σιτοκόρακα.
Πάει ο Λάδωνας του μεγάλου
κάμπου , πνίγηκε στην λίμνη που ο ίδιος έκανε με τα νερά του. Ο κάμπος έμεινε
βυθισμένος στο νερό , ένα τραγικό ερείπιο σπαρμένο με κουφάρια δέντρων και
μισογκρεμισμένων σπιτιών. Οι άρχοντες
του τόπου έφυγαν και λίγοι ζουν από τότε να διηγηθούν τις ιστορίες.
Ο Κουρπός σήμερα ξεχωρίζει
στην όχθη της γραφικής λίμνης του Λάδωνα. Περιτριγυρισμένος με το μυθικό
παρελθόν του τις απείρου κάλους φυσικές ομορφιές της γύρω φύσης και του νερού
του.
Τον παραστέκουνε σαν μάρτυρες ,τα δυο μισοβυθισμένα στο νερό,
γέρικα μα περήφανα πλατάνια που διηγούνται το μεγαλείο του χώρου.
Καθώς οι ακτίνες του ήλιου,
βουτούν στον πλημμυρισμένο με την λίμνη Κουρπό, σχηματίζονται πρασινογάλαζες
ανταύγειες, ποικίλοι χρωματισμοί, ζωηρές κινήσεις του μικρόκοσμου, ομορφιά
απερίγραφτη. Υπάρχει δρόμος να πάμε, στο
γάργαρο νερό του.
Ας ταξιδέψουμε σε χρόνους
μακρινούς ν’ ανταμώσουμε τους Θεούς με τις νύμφες και τις νεράϊδες να χορεύουν
με συνοδεία την λύρα και την φλογέρα.
Αξίζει ο Κουρπός και σήμερα την επίσκεψή μας, θα μας
αποζημιώσει!
αν σας κοταει γραφτε πολιτικα εδω .
ΑπάντησηΔιαγραφήκανττε ρεπω σημερα να ξαποσταστε
ο κουρπός ιδιωτικοποιήθηκε?
ΑπάντησηΔιαγραφήτι λεέι ο "άρχων " της ΠελοποΝνήσου?
*
λενικα????.....μια απο τις τρεις πολεις που φτιαξανε την τριπολη, λεει ο θρυλος.......νομιζω υπαρχει ακομα σαν ονομα στη περιοχη.gerolykos
ΑπάντησηΔιαγραφήξεχασα.......μια απο τις καλυτερες αναρτησεις.gerolykos
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδιαίτερη φυσική ομορφιά έχει ο Λάδωνας στις τοποθεσίες Νησιά, Ποδογορινό, Σμίξη και Χαλίκι κοντά στο χωριό Δάφνη (Στρέζοβα). Ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς επίσης, είναι οι παρακείμενες στην λίμνη του Λάδωνα τοποθεσίες Κουρμπό, στης Κυράς το γεφύρι, στη Μουριά και στο Κανελλάκι. Μάλιστα ο περιηγητής Παυσανίας τόσο εντυπωσιάστηκε από την ομορφιά του φυσικού τοπίου του Λάδωνα και από τις διασωζόμενες παραδόσεις και μύθους στην εποχή του, που έγραψε στα "Αρκαδικά-Αχαϊκά":
ὁ δὲ Λάδων ποταμῶν τῶν ἐν Ἑλλάδι ὕδωρ παρέχεται κάλλιστον"
Παυσανία Αρκαδικά
"Ο Λάδων έχει το ωραιότερο νερό από όλους τους ποταμούς της Ελλάδος. Φημίζεται άλλωστε μεταξύ των ανθρώπων, λόγω της Δάφνης και των σχετιζομένων με αυτήν παραδόσεων...Κατά την ομορφιά βεβαίως δεν είναι δεύτερος από κανέναν άλλο ποταμό βαρβαρικό ή Ελληνικό..."
*
τι πηγη ρε νις, ποιος τογραψε,αυτο δεν το γραφει ανωνυμος πολλα εχει απο το βιβλιο του χρηστου του λωνη.καλα γραφει αλλα δεν χρειαζεται τοση σεμνοτητα.και με την ευκαιρια δεν κανουν καμια ερευνα μπας και βρεθει νερο εκει που βαζανε τ αυτι και ξεδιψασει το παλιοχωριμας,καμια γεωτρηση.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο όνομα της πηγής είναι το λιγότερο που πρέπει, θέλει δε θέλει.....
ΑπάντησηΔιαγραφήτι θελει! δεν γυρευει κανεις φιλανθρωπια για γραψιμο πρεπει να γραφει κανεις τ ονομα του η ψευδωνυμο
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΟΥΚΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΠΟΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΤΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΔΑΚΤΥΛΑ ΤΟΥ ΧΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΓΡΑΦΕ ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ ΕΚΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΥΡΠΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΧΕ ΧΩΜΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΕΙΧΕ ΚΑΜΙΝΙ ΚΑΙ ΕΒΓΑΖΑΝ ΚΕΡΑΜΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΣΑΝ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΕΓΩ ΕΖΗΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΥΜΑΜΑΙ
ποσοι εχετε σκυψει να ακουστε το νερο?????gerolykos
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα μού ξύπνησε αναμνήσεις! Έτρεξα με κλικ στην "ΠΗΓΗ" και είδα με έκπληξη ότι είναι ένα νέο site με το όνομα "ΛΑΔΩΝΑΣ-ΚΟΥΡΠΟΣ". Πάνω απ' όλα με εντυπωσίασε εκεί η ωραία εικόνα του Λάδωνα και των πέριξ.
Αμέσως κατάλαβα από τον τρόπο γραφής ότι συγγραφέας ήταν ο Βαγγέλης (Κοντά 40 εργασίες έχει δημοσιεύσει μέχρι τώρα επώνυμα), αλλά και στο νέο site είδα κάτω από την εργασία το όνομά του φαρδιά-πλατειά. Για ποια ανωνυμία μιλούν μερικοί; Τέλος πάντων...
Για τη θρυλούμενη πηγή οι νεώτεροι πρέπει να γνωρίζουν ότι στα προπολεμικά χρόνια και παλιότερα, τα μικρά παιδιά του χωριού, ζούσαν μ' αυτό το θρύλο της πηγής στην Αγία Παρασκευή, όπως παρουσιάζεται στο κείμενο.Οι μανάδες το διηγούνταν στα παιδιά τους και η ξεραϊλα του τόπου μας, δημιουργούσε σ' αυτά θυμό για τη γύφτισσα κι ελπιδα ότι "κάποτε οι τουλούπες θα χαλάσουν και το νερό θα ξαναβγεί!" Έζησα έντονα το όνειρο και δημιουργούσα στη φαντασία μου εικόνες σαν της Εδέμ στο χωριό μας όταν θα... τρέξει η πάλι η πηγή. Αργότερα βρέθηκα πολλές φορές στην Αγία Παρασκευή σαν τσοπάνηςμε άλλα 4-5 παιδιά. Σενέχεια κάναμε αυτό το πείραμα. Βάζαμε το αυτί στο χώμα! Και ονειρευόμαστε!
Ας είναι καλά ο Βαγγέλης που μου υπενούμισε παιδικά όνειρα.
Τώρα εγώ να γίνω κακός????
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί ρε νις δεν μας ενημερώνεις ότι υπάρχει ένας ιστοτόπος με δικό μας περιεχόμενο, με όνομα του τόπου μας και αν υποψιαστώ ότι το έχει πατριώτης μας, τότε σε αφήνω στην κρίση του καθενός.....
Το πηγή δεν φαίνεται (όπως παντού) σαν κόμβος για να ανατρέξεις πχ με μπλε γράμματα ή κόκκινα τέλος πάντων για να κάνεις κλικ.
Κάτι χαμομηλάκια μας τα φιγουράριζες και κάτι άλλα.
Πράγματι έχω απορία, γιατί το ....περνάς στη ζούλα....
Ρε σεις, κάτω από το κείμενο υπάρχει το όνομα του Βαγγέλη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μην το αναφέρει ο Νις, δεν τόκανε για τον Βαγγέλη, αλλά για το άλλο μπλόγκ........
τι να πεις.
Πέναλτυ και αποβολή!!! Το φάουλ έγινε εντός περιοχής....
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα φτάσω το σύμπενο με τέτοια αντικειμενική αξία που ούτε το φανταζόσαστε......
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατριώτης το έχει ρε το σάιτ και ......δε χωνεύουνε να μας το πούνε τα λιμοτάγαρα....χαχαΧΑΧΑ.
κακό χωριό τα λίγα σπίτια.
ΑπάντησηΔιαγραφήθέλω νύξη για καυγά το σύνθημά μας.
διακρίνω μια ένταση (απ΄αυτούς που το κάνουν σχεδόν κατ΄επάγγελμα και με απρέπεια ) χωρίς να μπορώ α καταλάβω το γιατί.
*
Εδώ ας μου επιτραπει: Όχι στην σέντρα τον ΝΙΣ και κυριοεκτικά το εννοώ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι κάποιοι ξύνουν τα νύχια τους....
Έστειλα το κείμενο για ανάρτηση και τον ενημέρωσα ότι έχει γίνει ανάρτηση στο ΒΛΟΚ ΚΟΥΡΠΟΣ-ΛΑΔΩΝΑΣ
Μόνος του μου ζήτησε μετά χαράς να το αναρτήσει από κεί με την δική μου συγκατάθεση με σκοπό να υποδείξει και να παρουσιάσει το ΒΛΟΚ
Γιατί λοιπόν τον πετροβολάτε;
Θέλω ιδιαίτερα να τον ευχαριστήσω και είμαι υπόχρεος για όσα πρόσφερε και όσα ακόμα θα προσφέρει
B GIRAKAS
δεν ντο βρισκω το μπλογκ λαδωνας κουρπος κατα τα ΄λοιπα εισαστε μυστηριοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με * και Βαγγέλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στον Βαγγέλη και για την ανάρτηση και για την θέση του στο ζήτημα του μπλογκ.
Η κακεντρέχεια μερικών είναι απαράδεκτη.
Γιάννα
μη μας τρελενετε με κουταμαρες δεν εγινε τιποτα
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεπερνώ τα... "παραπολιτικά" και γυρίζω στον Κουρπό.Κι εγώ έζησα το θρύλο της Πυγής στην Αγιοπαρασκευή.Είχα όμως την επιθυμία να ιδώ την πηγή του Κορπού, το μπούρμπουλα, όπως τον έλεγαν. Μετά από μερικά χρόνια τα ξαδέρφια μου, που έμεναν στον Παλιόπυργο, με κάλεσαν στο καλύβι τους με την υπόσχεση πως θα με πήγαιναν και στον Κουρπό. Την άλλη μέρα ξεκινήσαμε καβάλα στα μουλάρια.Την πορεία προς τον Κουρπό την περιγράφει ο Βαγγέλης! Είναι η ίδια ακριβώς, όπως τη θυμάμαι! Μόνο που εγώ ένιωθα μεγάλο φόβο και τρομάρα πάνω στο μουλάρι καθώς στοβιλιζόταν στις κατηφορικές απότομες στροφές. Το τοπίο ξερό, άγριο και κακοτράχαλο μέχρι το τέλος του, δεν προμήνυε πηγή νερού. Όπου στην τελευταία μικρή στροφή πρόβαλε κάτω-κάτω ,ανεπάντεχα, για μένα, Ο "Μπούρμπουλας"! Ο θρύλος και η πραγματικότητα ήταν στα μάτια μου!
Τι πολύ νερό! σκέφτηκα. Αν δεν χανόταν, το χωριό μας θα ήταν αλλιώς. Παιδική λογική.
Ξύλο και καρεκλιές στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ! - Καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες ενόψει του συνεδρίου
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ επιτέθηκαν σε γραμματείας Νομαρχιακών Επιτροπών
- Ο Γρηγόρης Φελώνης αποκάλεσε τους Μιχάλη Καρχιμάκη και Γιώργο Παναγιωτακόπουλο "αλήτες"
- Παρενέβη ο Γιάννης Σουλαδάκης και ηρέμησαν τα πνεύματα
Στα χέρια ήρθαν στελέχη του ΠΑΣΟΚ σήμερα στα κεντρικά γραφεία του κόμματος με αφορμή τις ενστάσεις που υπάρχουν για την πορεία του κόμματος προς το Συνέδριο.
ειναι φανερο.....τσακωνονται για το ποιος θα πρωτοπιει απο το νερο του κουρπου.....τους ειπανε οτι ο πρωτος που θα πιει, θα λυσει τα μαγια της γυφτισσας ...... και θα γινει αρχηγος,συν οτι το νερο θα ξαναβγει στην αγια παρασκευη,εξερειται ο δυσσεας λογω παναγουλεικου και εντοπιοτητας.....gerolykos
ΑπάντησηΔιαγραφήΞύλο ανάμεσα σε στελέχη του ΠΑΣΟΚ στην Ιπποκράτους. Σε καλό δρόμο είναι αλλά αργούν με μπουνιές και καρεκλιές. Να πάρουν όπλα να τελειώνουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαγγέλη, καλά έκανε και το αναδημοσίευσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου ζήτησες να μην αναφέρει το όνομά σου???? όχι, δεν του ζήτησες να μην αναφέρει το όνομά σου γιατί το υπόγραφες ήδη και δεν μας λες κάτι τέτοιο.
Και στην τελική δεν προέβαλε το σάιτ!!!!!
Το κουτούπωμα του έγινε γιατί δεν μας είπε ότι υπάρχει τέτοιο σάιτ από τη στιγμή που το έμαθε. Και δεν μιλάμε για οποιοδήποτε σάιτ, αλλά ένα που είναι για μας, μας τιμάει η προσπάθεια του πατριώτη, μνημονεύει τον τόπο μας, τον κάνει κορώνα....(επικεφαλίδα). Εγώ θεωρώ ότι η γκρίνια κατά του Νις, είναι εύσημα στον πατριώτη μας του σάιτ. Τώρα βαγγέλη μου, σα γλανιτσιώτες τα ξύνουμε και λιγουλάκι τα νύχια μας με το τίποτα, όχι μ' αυτό!!!!!
Δεν άξιζε της αναφοράς ΤΟΥ??????
Έπρεπε να το διατυμπανίζει μέρες, να γράφει και να ξαναγράφει να το μάθουμε ούλοι.....
Τώρα επειδή εγώ συμφωνώ με τον * και τον Βαγγέλη και όποιος δεν συμφωνεί με ΜΕΝΑ είναι κακεντρεχής......τι να πω, μάτι μου, νάσαι καλά να εμφανίζεσαι κάθε τόσο να μας μαλώνεις......
Κατά τα άλλα δε θέλει πολιτικά σχόλια σε τέτοιες αναρτήσεις....χαχαχαχαχαχαχα
ΑπάντησηΔιαγραφήαρκεί να είναι εναντίον του πασοκ...
Έπρεπε να γράφει με έντονα γράμματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας αναδημοσιεύω ένα καταπληκτικό κείμενο του ΒΑΓΓΕΛΗ ΤΖΙΡΑΚΑ απου αναρτήθηκε σε ένα ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΜΠΛΟΓΚ ¨ΛΑΔΩΝΑΣ ΚΟΥΡΠΟΣ¨ που όλοι πρέπει να επισκεπτόμαστε.
Έτσι αντιδρούν οι πατριώτες. Ελπίζω να το κατάλαβε, αν όχι.....
ΛΟΙΠΟΝ ΧΨ ΤΩΡΑ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΑΣ ΓΙΑ ΞΕΠΛΥΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΥΡΠΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΥΤΡΕΛΟΥΔΕΣ ΠΟΥ ΑΠΛΩΝΕΙΣ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΝΟΜΑΤΑ.ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕΙΣ ΗΣΥΧΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΦΑΣΙΣΤΟΦΕΡΝΕΙΣ ΑΓΡΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήTo θέμα έχει ως εξής: 2 blogs (ένα παλιό και αναγνωρισμένο από όλους και ένα καινούργιο ανελισσόμενο) και 1 καταπληκτικό (ομολογουμένως) κείμενο που γράφτηκε όχι ανώνυμα αλλά επώνυμα με διάθεση για άλλη μια φορα να αναδείξει τον τόπο, τις παραδόσεις, την ιστορία αλλά και να ανακαλέσει μνήμες στο μυαλό μας. Τα εύσημα λοιπόν ανήκουν σε όσους γραφουν, δημοσιευουν ή αναδημοσιεύουν με σκοπό να φανεί το χωριό μας. Τα εύσημα στον διαχειριστή του παρόντος blog για την δουλειά του, την υπομονή και την επιμονή του καθώς και σε όσους εργάζονται για να βγαίνει μια αρτια εικόνα προς τα έξω. Τα εύσημα και σε όλους εμάς που μπαίνουμε και διαβάζουμε και με τον τρόπο μας στηρίζουμε ψυχολογικά την όποια προσπάθεια δίνοντας ώθηση στους ανθρώπους να συνεχίζουν να εκφράζονται είτε γράφοντας είτε προσπαθώντας να διαχειριστούν μια κατασταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα εύσημα, όμως, ανήκουν και σε όποιον νιώθει την αναγκη να δημιουργήσει κάτι καινούργιο. Στην προκειμένη περίπτωση αναφερομαι στο Blog http://www.kourpos.com/ του οποίου ο διαχειριστής απ'οτι φαίνεται κατέβαλε κόπο αλλα δούλεψε και με μεράκι ώστε να το στήσει από την αρχή, από το μηδεν. Και αυτό πρέπει να του το αναγνωρίσουμε όλοι. Είτε σε αυτό λοιπόν to blog είτε στο΄"αλλό" η ουσία είναι μια, αγαπάμε τον τόπο μας και γουστάρουμε να διαβάζουμε καλαίσθητα, ρεαλιστικά κείμενα και να γουστάρουμε βλέπουμε όμορφες εικόνες από τα τοπία της περιοχής μας.
Νομίζω πως δε χρειάζονται δύο ΒLOGS για το μικρό μας χωριό. Μη διασπάμε τις δυνάμεις μας ,ηισχύς εν τη ενώσει.Εκτός εάν υπάρχουν άλλοι λόγοι,που ανάγκασαν τον πατριώτη Βαγγέλη Τζιράκα να αυτονομηθεί.Ο Νις ,ο διαχειριστής του ιστολογίου μας , νομίζω δεν αρνήθηκε μέχρι σήμερα από κανένα μας να αναρτήσει τα κείμενά του. Σε αυτό πρέπει ο Νις να απαντήσει. Έχω ξαναπεί πως φτάσαμε στην ανώνυμη και ανεύθυνη κριτική και με την ανοχή ή ισως και από κομματική σκομιμότητα . Μερικοί μάλιστα σαχλαμαρίζουν και ελεινότατα πολιτικολογούν και υβρίζουν με τα σχόλιά τους και πετάνε την μπάλα στην έξέδρα και δεν αναφέρονται καθόλου στο αναρτημένο κείμενο. Αυτός είναι ξεπεσμός για την ιστοσελέδα μας. Δεν το καταλαβαίνουμε;Δικαολογημένα και προειδοποιητικά λοιπόν ο Βαγγέλης αυτονομήθηκε και ανεξαρτοποιήθηκε κατά κάποιο τρόπο από το ιστολόγιό μας. Ας γίνουμε προσεχτικοί στο μέλλον και ας μπουν επιτέλους κάποιοι δεοντολογικοί κανόνες,που θα είναι σεβαστοί από όλους μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, για νάχω καλό ρώτημα, ο Βαγγέλης αυτονομήθηκε επειδή κάποιοι γράφανε σχόλια πολιτικά και μάλιστα ελεεινά όπως τα χαρακρηρίζει κάποιος???? σε αναρτημένα κείμενα του Νις, εντονότατου πολιτικού περιεχομένου??????
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλιστα γράφει τη φράση ¨ελεεινότατα πολιτικολογούν¨ δηλαδή όποιος πολιτικολογεί είναι ελεεινός, σε απλά ελληνικά.......φαίνεται δεν ομιλόμεν την γλώσσαν την ελληνική την παγιομένην ανά την επικράτειαν επί εθνοσωτηρίου.....
Ρε βαρεμένα γίνατε ούλα????
Είπαμε, σε αναρτήσεις λαογραφικές και μη πολιτικές δεν σχολιάζουμε πολιτικά....
Στις άλλες αναρτήσεις πολιτικο-κοινωνικού περιεχομένου (που καλά κάνει ο Γιώργης και ανεβάζει) όποιος θέλει σχολιάζει, καυτηριάζει, γκρινιάζει, σαχλαμαρίζει, χειροκροτάει σαν νάναι στον ΠΛΑΤΑΝΟ από κάτου.....και πολιτικολογούμε. Και η πολιτικολογία πατριωτάκη δεν είναι ελεεινότητα, όσω για τις βρισιές ενός και μόνου, εγώ προσωπικά τον θεωρώ φοκλόρ και δεν με ενοχλεί πια!!!!
Τώρα αν κάποιοι το τσίγκλισμα, τη σαχλαμάρα, τη διαφωνία, τη σκληρή κριτική αν θες ή το καυτήριασμα πράξεων και ενεργειών της καθημερινότητας τα μπερδεύουν με ελεεινότητα, εγώ πάπας δεν γίνομαι και ας χηρεύει ο θρόνος.
Όσο γι' αυτό που γράφεις υπονοούμενα για το Βαγγέλη περί αυτονόμησης ούτε κατά διάνοια.....Τι τον πέρασες το Βαγγέλη???
Και δύο και τρία μπλόγκς θέλουμε....
Και τα κλαρίνα τα παλιά σε δυό μονάχα χέρια, σαράντα εγενήκανε να τραγουδούν τ' ασκέρια!!!!
Προμετωπίδα έπρεπε να τόχει ο Γιώργης και να το διαφημίζει. Κρατάω μια πισινή επιφύλαξη και γι' αυτό δεν το ¨αποβάλλω¨ ακόμα.
Τώρα όσο αφορά τους ηρακλειδείς του Νις, ας εμφανίζονται κατά καιρούς να ξέρουμε ότι υπάρχουν και είναι καλά. Γιατί άμα έχεις όρεξη να ¨αντιδικείς¨ την συμερινή εποχή είσαι σχετικά καλά.......
ΜΥΓΔΑΛΙΑ και ΛΑΔΩΝΑΣ ΚΟΥΡΠΟΣ είναι δικά μας μπλόγκς και μακριά τα χέρια σας!!!!
χψ
Τώρα που το ξαναδιαβάζω, γλέπω ότι έχω κάνει του κόσμου τα λάθη. Είμαι και γέρος άνθρωπος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ τι να ειπώ για το όμορφο και σοφό σχόλιο του 12.06. Θα προσθέσω όμως ότι το ΒΛΚ ΜΥΓΔΑΛΙΑ δεν αντιακθίσταται ούτε πρέπει να μειώνεται απο κανέναν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σας ειπώ και την μαύρη μου αλήθεια: Άν έγγραψα και γράφω κάποια κείμενα που μου αρέσουν και απο ότι καταλαβαίνω απο τα σχόλια αρέσουν σε πολλούς, οφείλονται στην δημιουργία του ΒΛΟΚ της ΜΥΓΔΑΛΙΑΣ δηλαδή στον ΝΙΣ.
Υπάρχει και το σχόλιο του 12.46 που θα του ειπώ ότι ο ΝΙΣ άμεσα και έγκαιρα ανάρτησε πρόθυμα όλα τα κείμενά μου.
Το ότι παρουσιάζω κάποια κείμενα απο το ΒΛΟΚ ΚΟΥΡΠΟΣ-ΛΑΔΩΝΑΣ-ΚΥΡΑΣ ΓΙΟΦΥΡΙ-ΣΥΜΠΑΙΝΟ με τοπωνύμια του τόπου μας δεν σημαίνει ότι αυτονομούμαι. Άλλως τε η δημοσίευση και αναδημοσίευση του τελευταίου κειμένου και απο τα δύο ΒΛΟΚ σημαίνει την προσήλωσή μας (Του ΝΙΣ και εμένα) στο χωριό.
Αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια γκρίνια στο ΒΛΟΚ . Εμείς κάποιοι την χορτάσαμε τότε, στα παιδικά μας χρόνια. Είδαμε μαλώματα, μηνύσεις πρωτόκολλα !!...........
Η γκρίνια δεν είναι καθόλου καλή.
Καλά θα είναι να είμαστε λ΄γο προσεχτικοί. Θα ήθελα να σας πω και την γνώμη μου χωρίς παραξήγηση. Να ξαναδιαβάσουμε την παλιά ανάρτηση του ΝΙΣ στο ΜΠΛΟΚ "ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΓΙΩΡΓΟ" και να πάρουμε ο καθένας τις θέσεις μας και ας πράξουμε ότι μπορούμε για το χωριό.
Έχουμε ένα θησαυρό απο ανέκδοτα, θρύλους, ιστορίες, πραγματικά μια ποίηση στο χωριό πρέπει να τα ξεθάψουμε και να τα παρουσιάσουμε και στους νεότερους.
Εσύ Χ.Ψ πιός στο διάολο είσαι μια κοφτερή πένα και δεν γράφεις. Είμαι σίγουρος ότι μπορείς να μας ξαφνιάσεις και δεν αναφέρομαι για όποιο σχόλιο και συμπεριφορά σου.
B G I R A K A S
ΚΑΛΟΥΛΙΑ ΤΑ ΛΕΤΕ.ΑΛΛΑ Ο ΧΨ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΤΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα πολλές φορές την ανάπλαση του μύθου ,που μας διέσωσε στο έργο του ο Χρήστος Κωνσταντινόπουλος ( Λώνης ).Τη χάρηκα πολύ τη μυθοπλασία από to φίλο Βαγγέλη. Τόσο η μυθοπλασία όσο και η περιγραφή του περιβάλλοντος χώρου και του κόσμου του ήταν υπέροχη .Συγχαρητήρια και πάλι Βαγγέλη.Στη συνέχεια διάβασα και τα διάφορα σχόλια των άλλων αναγνωστών . Δεν κρύβω πως τα περισσότερα με απογοήτευσαν.Γιατί,σχεδόν όλα ήταν ανώνυμα . Μόνο ο ξάφδερφος μου Άρης ,το υπογράφει. Γιατί τα μισά ήταν άσχετα με το λαμπρό περιεχόμενο του θέματος, ενώ κάποια σχολιάζουν παραπολιτικά την καθημερινότητα σε ένα λογοτεχνικό έργο . Ούτε μια κουβέντα για το θαυμάσιο έργο του Βαγγέλη.Τόσο πέτρωσε η καρδιά και ο νους κάποιων ανωνύμων; Οι πρόγονοι μας έλεγαν : Η σιωπή είναι χρυσός . Συνέχισε συ όμως Βαγγέλη να μας συγκινείς κρατώντας υψηλά και το επίπεδο του ιστολογίου μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήmarpolix
ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΝΕ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΕΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΛΩΝΗ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ.ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΟ ΤΥΠΩΣΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρίνη δυστυχώς τα σχόλια όχι μόνο είναι ανώνυμα αλλά περιέχουν και πολιτική και παραπολιτικά.Το ουσιαστικό είναι ότι είναι άσχετα με το θαυμάσιο αυτό λογοτεχνικό έργο - διήγηση που είναι ένα θέμα για τον τόπο μας και την μισή ζωήμας για τα χρόνια εκείνα.Βαγγέλη συνέχισε να γράφεις και να μας γεμίζεις νοσταλγία και συγκίνηση το λιγότερο που μπορούμε είναι να σε ευχαριστήσουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέν πρόσεξε κανείς τη μνεία που κάνει ο ΑΡΗΣ για κεραμοποιείο κοντά στο ΝΗΣΙ. Πράγματι στην τοποθεσία ΠΑΛΜΑ, δίπλα από το αυλάκι, υπήρχε ένα χωράφι που είχε κατάλληλο χώμα και πιο πάνω στην ανηφόρα ήταν ένα πυκνό δάσος. Εκεί μια ομάδα χωριανών: Μπροδήμος, Τζιράκας,Μπάντος,Γκριντελόγιαννης, τσιριμόπανος κλπ, απόφάσισαν να κάνουν κεραμίδια με σκοπό να συμπληρώσουν όσα χρειάζονταν τα σπίτια τους και τα υπόλοιπα να τα εμπορευτούν. Άλλοι έφτιαναν τη λάσπη, άλλοι την έπλαθαν κι έκοβαν τα κεραμίδια και άλλοι τα έβαζαν σ'ένα καλούμι και τα έστηναν κατάλληλα στον ήλιο για να ξεραθούν. Μετά τα τοποθέτησαν σ' ένα καμίνι και ακολούθησε η λεηλασία του δάσους και το κάψιμο του καμινιού. Οι γυναίκες ήσαν παρούσες για το φαϊ και για το κουβάλημα των ξύλων. Μετα μερικές μέρες ακολούθησε το μοίρασμα των κεραμιδιών κλπ
Αυτές είναι αυθεντικές εικόνες που τις κρατώ ζωηρές στη μνήμη μου, γιατί έτυχε να παρακολουθώ τις εργασίες που περιέγραψα, χωρίς να μετέχω σ' αυτές
Η σχέση του σχολίου με το θέμα είναι ότι το νερό που χρησιμοποήθηκε ήταν του ΚΟΡΠΟΥ.
τετοιο κεραμοποιοιο υπηρχε στην απανου βρυση πιο πανω στη λιασκοβα μαλιστα εβγαζε τουβλα για φουρνοκατασκευη καθως και παρομοιο καμινι το λεγανε στου μπουρεκα τ αμπελι,στην κληματαρια, ισως υπαρχει ακομα.τα ξερω απο προσωπικη αντιληψη
ΑπάντησηΔιαγραφήMροδημος,Τζιράκας,Μπάντος,Γκριντελόγιαννης,Τσιριμόπανος κλπ Φανταστήτε τους με λίγο ψωμί, τυρί και κρεμύδι στον Κουρπό να τρώνε και να συζητούν λίγο χρόνο που τους περίσευε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧτες βγάλαμε περσότερα κεραμίδια μόνο που είναι στραβά και δεν κάνουν ούτε για θερμοφόρες......
Που να βρίσκονται οι.....σε τι καμίνια. Ορισμένοι βλαστημάγανε θα πήγαν σε άλλα καμήνια ποιός ξέρει!
Ανώνυμε -12,41 πμ- γιατί δεν γράφεις όνομα.Ευχαριστώ για την αναφορά στο ονομά μου. Εγώ έζησα εκείμε τους γονείς μου σε ηλικία 5και κάτι και θυμάμαι πολύ καλά ένα περιστατικό που κόντεψα να πνιγώ. Δίπλα από το καμίνι κύλαγε το αυλάκι του Κουρπού σαν παιδί δεν πρόσεξα και έπεσα μέσα και κυλούσα με το νερό και ο πατέρας μου (να είναι καλά εκεί που είναι) με μια πηδουλιά που έκανε γιατί η απόσταση απο το στόμα του καμινιού που ήταν σε ένα αναχωμα δίπλα απο το αυλάκιμε και δεν ηταν μικρή με εσωσε
ΑπάντησηΔιαγραφή