Ήταν μεσάνυχτα 6 με 7 του Σεπτέμβρη 1833. Ο μοίραρχος Κλεόπας με σαράντα αρματωμένους ώς τα δόντια τράβαγαν προσεκτικά και αμίλητοι για να πιάσουν τον μεγαλύτερο κακούργο του τόπου μας! Αυτόν που, όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Δ. Φωτιάδης στην πρώτη σελίδα του βιβλίου του «ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ – Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ», τις εικόνες του θα τις βρεις τώρα κρεμασμένες σ’ όλα τα σχολεία μας και τ’ αγάλματά του στημένα στις πλατείες μας. Τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη!
Ο Γέρος του Μοριά ζούσε λίγο έξω από το Ναύπλιο σε ένα ταπεινό σπιτάκι στην Πρόνοια, κοντά στην εκκλησία του Άι-Θεόδωρου που ο ίδιος έκτισε. Εδώ αποτραβήχτηκε ο μπροστάρης της απελευθέρωσης όταν ήρθαν οι Βαυαροί και κατάλαβε πως δεν τον γούσταραν! «Ό,τι μπορούσα έκανα», γράφει στη σελίδα 196 των απομνημονευμάτων του, που υπαγόρευσε στον Τερτσέτη.
«Έκαμα το χρέος μου προς την πατρίδα και εγώ και όλη η φαμελιά μου. Είδα την πατρίδα μου ελεύθερη, είδα εκείνο οπού ποθούσα και εγώ και ο πατέρας μου και ο πάππος μου και όλη η γενεά μου, καθώς και όλοι οι Έλληνες. Απεφάσισα να πάω εις ένα περιβόλι, οπού είχα έξω από τ’ Ανάπλι. Επήγα, εκάθισα και απερνούσα τον καιρό μου καλλιεργώντας, και ευχαριστούμην να βλέπω να προοδεύουν τα μικρά φυτά οπού εφύτευα».
Εκεί περνούσε κατάμονος τις ώρες του ο Κολοκοτρώνης, γιατί μετά τον ερχομό του Όθωνα σκόρπισε όλα τα παλληκάρια του. «Πηγαίνετε στο καλό, τους είπε, και να καθίσετε ήσυχοι στα σπίτια σας. Τώρα που ήρθε ο βασιλιάς θα γνωρίσει τους ανθρώπους και τα πράματα του τόπου μας και θ’ ανταμείψει τον καθένα κατά τις πράξεις του και τη δούλεψή του».
Εκείνο λοιπόν το βράδυ είχε φτάσει για τον Γέρο του Μοριά η ώρα της ανταμοιβής! Ο Κλεόπας και οι χωροφύλακες τού περικύκλωσαν το καλύβι μην τυχόν και τους ξεφύγει ο κακούργος! Ύστερα χτύπησε με δύναμη την πόρτα. Ο Γέρος μισάνοιξε το παράθυρο και ρώτησε με τη βροντερή φωνή του να μάθει ποιος είναι. Εδώ μέσα κρύβονται οπλοφόροι, αποκρίθηκε ο Κλεόπας.
Έχω διαταγή να κάνω έρευνα. Ο Κολοκοτρώνης γέλασε με την ψυχή του! Μα οι απεσταλμένοι του βασιλιά μπούκαραν μέσα κι άρχισαν να ψάχνουν το κάθε τι. Μα ούτε οπλοφόρους βρήκαν, ούτε και άρματα κρυμμένα! Βρήκαν μόνο ένα σπαθί, μια πιστόλα και ένα ντουφέκι. Ήταν τα όπλα με τα οποία πολέμησε ο Κολοκοτρώνης την Τουρκιά και μ’ αυτά μας ελευθέρωσε!
Κατά διαταγή της αντιβασιλείας είσαι υπό κράτηση, είπε ο Κλεόπας! Κι άρχισε να μαζεύει ό,τι χαρτιά υπήρχαν στις κασέλες και στα ντουλάπια, βέβαιος που θα αποτελούσαν τα πειστήρια της ενοχής του Γέρου! Ύστερα τον έβαλαν στη μέση οι χωροφυλάκοι και τράβηξαν για το κάστρο για να τον παραδώσουν στους πραιτοριανούς του Όθωνα! Εκεί τον παραλαμβάνει ένας Γερμανός δεσμοφύλακας που δεν ήξερε Ελληνικά (!) και τον χώνει σ’ ένα κατασκότεινο κελί!
«Κάποτε», γράφει ο Δ. Φωτιάδης, «όσο κράταγε ο αγώνας, ο γραμματικός του Αναγνώστης Ζαφειρόπουλος τού λέει μια μέρα: Άιντε, Κολοκοτρώνη! Παιδέψου, παιδέψου τώρα, μα η πατρίδα μια μέρα θα σ’ ανταμείψει». Κι ο Κολοκοτρώνης, που δυο φορές βαφτίστηκε στη ζωή του: τη μια με λάδι για να γίνει Χριστιανός και την άλλη με αίμα για τη λευτεριά της πατρίδας, λες και γνώριζε τη μοίρα του, απαντούσε: «Άμα με το καλό λευτερωθούμε εμένα πρώτο θα κάνουμε σεργούνι». Δεν τα λογάριασε όμως καλά. Τώρα δεν τον ετοίμαζαν για εξορία. Για να τον παραδώσουν στον μπόγια να του πάρει με την γκιλοτίνα το κεφάλι τον ετοίμαζαν!
Εκείνο το βράδυ τέθηκε υπό φύλαξη στο σπίτι του ακόμα ένας μεγάλος προδότης! Ο Στρατηγός του αγώνα Δημήτριος Πλαπούτας που είχε πάει απεσταλμένος της ελληνικής κυβέρνησης μαζί με τον Μιαούλη και τον Κώστα Μπότσαρη να προσφέρουν στον Όθωνα τον θρόνο!
Την άλλη μέρα βουβό ξύπνησε τ’ Ανάπλι! Πιάσαν τον Γέρο κι ήταν σαν να σκοτείνιασε ο κόσμος όλος! Οι πρώτοι που απόρησαν ήταν οι Έλληνες υπουργοί! Ιδέα δεν είχαν για τη σύλληψή του! Τη διαταγή την υπέγραψαν οι αντιβασιλείς Μάουερ και Άβελ και την έδωσαν στον Γερμανό υπουργό των Στρατιωτικών, τον στρατηγό Σμαλτς, να την εκτελέσει. Οι δύο στρατηλάτες μας αρνούνται όμως να πιστέψουν ότι θα βρεθούν Έλληνες να τους στείλουν στην καρμανιόλα.
Όταν διαβάστηκε το κατηγορητήριο ο Πολυζωίδης (μέχρι προ ολίγων μηνών θανάσιμος εχθρός των Κολοκοτρώνη και Πλακούτα), που δεν του επέτρεψε ο Σχοινάς να διαβάσει ως πρόεδρος το κατηγορητήριο, γέρνει το κεφάλι του και με τις δύο χούφτες του κλείνει τα μάτια του. Ήταν μια στάση ντροπής και διαμαρτυρίας, την οποία κράτησε ώς το τέλος που αναγνώστηκε η απόφαση.
Η κατηγορία «συνωμοσία επί σκοπώ να ταράξουν την κοινήν ησυχία, και καταφέρουν τους υπηκόους της Α.Μ. εις ληστείαν και εμφύλιον πόλεμον, και καταργήσουν το καθεστώς πολίτευμα…». Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως αυτό που ήθελαν να επιτύχουν οι ξένοι, καταδικάζοντας τον Κολοκοτρώνη και τον Πλαπούτα, ήταν να χτυπήσουν τον εθνισμό των Ελλήνων και να μας κάνουν αποικία!
Την ώρα που ακούγονταν όλα αυτά στο δικαστήριο, ο Κολοκοτρώνης ατάραχος έπαιζε σιγά με τις χάντρες του κομπολογιού του! Οι Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και Δημήτριος Πλαπούτας καταδικάζονται εις θάνατον ως ένοχοι εσχάτης προδοσίας! Οι καταδικασθέντες όμως κρίνονται άξιοι της βασιλικής χάρης! Το τελευταίο μέρος της απόφασης δεν ακούστηκε στο δικαστήριο, αφού μόλις ανακοινώθηκε το «καταδικάζονται εις θάνατον», ξέσπασε μεγάλη αναταραχή. Και έτσι αναβάλλεται η εκτέλεση της απόφασης μέχρι της εκδίκασης της αίτησης χάριτος!
Την απόφαση υπογράφουν οι Δ. Βούλγαρης, Κ. Σούτσος και Φ. Φραγκούλης. Στα «πρακτικά» της δίκης δεν θα βρεις ποτέ την απόφαση. Στο τέλος της όμως θα βρεις δύο λευκά μέρη που άφησαν οι συντάκτες για να μπουν οι υπογραφές του Πολυζωίδη και του Τερτσέτη, που με τη βία τούς κάθισαν στις έδρες τους. «Τα λευκά αυτά μέρη του χαρτιού», γράφει ο Δ. Φωτιάδης, «είναι ίσαμε και σήμερα η μεγαλύτερη δόξα της δικαιοσύνης της πατρίδας μας».
Ο Γέρος σαν άκουσε το «καταδικάζονται εις θάνατον», μισοσταυροκοπήθηκε μ’ απορία και είπε: «Κύριε Ελέησον! Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθεις εν τη βασιλεία σου….». Ύστερα είπε προς τους παρευρισκόμενους που γύρεψαν να τον παρηγορήσουν: «Αντίκρισα τόσες φορές τον θάνατο και δεν τον φοβήθηκα. Ούτε και τώρα τον φοβάμαι». Ο Πλαπούτας, γράφει ο Τερτσέτης, δάκρυσε συλλογιζόμενος τι θα απογίνουν οι εφτά κόρες του και ο ανήλικος γιος του Γιωργίκος. Κουράγιο, ξάδελφε, του είπε ο Γέρος. Το όνειρό μας ήταν να λευτερώσουμε την Ελλάδα.
Μόλις τους βγάλανε από το δικαστήριο (που ήταν ένα τζαμί) τους οδηγούν συνοδία της βαυαρέζικης καβαλαρίας στο Ιτς Καλέ. Ο Κολοκοτρώνης που δεν άκουσε την απόφαση του δικαστηρίου για αίτηση χάριτος ξαφνιάζεται, αφού περίμενε ότι θα τους οδηγήσουν στο εκτελεστικό απόσπασμα.
Οι άνθρωποι που έστειλε η Ευρώπη να μας οδηγήσουν στα φώτα και τον πολιτισμό, με μπροστάρη τον τύραννο Φον Μάουερ (βασιλικός σύμβουλος επικρατείας) και με βοηθούς ανθρωπάκια σαν τον Σχοινά και τον Κωλέττη, γεμίζουν με τους αγωνιστές της λευτεριάς τις φυλακές και εκτελούν ήρωες του Εικοσιένα!
Η καταδίκη σε θάνατο μέσα σ’ ένα όργιο ψευδομαρτυρίας, συνωμοσιών και τρομοκρατίας ήταν βασικά δικό του έργο και του υπουργού δικαιοσύνης Σχινά, άλλου οργάνου του Μάουρερ. Οι Έλληνες, ανεξαρτήτως παρατάξεως, δεν του το συγχώρησαν ποτέ. Μια φορά (Δεκέμβριος 1840), την ώρα που δίδασκε από την έδρα, ένας φοιτητής νομικής ονόματι Κίμων Δάλας έβγαλε πιστόλι και τον πυροβόλησε δυο φορές. Δεν τον πέτυχε. Μόλις έγινε η επανάσταση της Γ’ Σεπτέμβρη και ο Όθωνας έχασε την απόλυτη εξουσία, η κυβέρνηση τον απέλυσε απ’ το πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο Όθωνας τον διόρισε αμέσως Αρεοπαγίτη, αλλά η κατακραυγή ήταν τέτοια που ο Σκωτσέζος έφυγε για το Μπέλφαστ.
Ο λαός δεν ξέχασε ποτέ εκείνη τη μαύρη νύχτα! Το βράδυ της Κυριακής βγήκε για περίπατο ολόκληρο τ’ Ανάπλι. Όλοι χαιρετούσαν τους Πολυζωίδη και Τερτσέτη, μεταξύ τους και ο Νικηταράς ο τουρκοφάγος! Οι θερμές αυτές εκδηλώσεις στάθηκαν στην πραγματικότητα μια αποδοκιμασία όλων των τάξεων στο έγκλημα που ετοίμαζαν. Βούλγαρης, Σούτσος και Φραγκούλης δεν βγήκαν για περίπατο εκείνο το απόγευμα της Κυριακής.
Εκείνη την κρίσιμη στιγμή που οι Κωλέττης και Σχοινάς βιάζονται να εκτελέσουν τους δύο Ήρωες, Κολοκοτρώνης και Πλαπούτας αποκτούν έναν απροσδόκητο σύμμαχο! Ο Μαυροκορδάτος (Γραμματέας της Επικρατείας) προτείνει για το καλό του έθνους και της βασιλείας να δοθεί πλήρης χάρη στους καταδικασθέντες και να απολυθούν από τις φυλακές όλοι οι κρατούμενοι.
Μαζί του (αντιλαμβανόμενος τη θύελλα των ταραχών και των εξεγέρσεων που θα ακολουθούσαν των εκτελέσεων), συμφωνεί ο αντιβασιλέας Άρμανσπεργκ. Την ίδια ανησυχία εκφράζουν και οι πρόξενοι της Αγγλίας, Ρωσίας και Βαυαρίας, ο καθένας για τους δικούς του λόγους και όχι γιατί αγαπούσαν την Ελλάδα…
Τελικά η θανατική ποινή με απόφαση του βασιλιά μετατράπηκε σε κάθειρξη 20 ετών. Όταν το άκουσε ο Κολοκοτρώνης είπε πάλιν τον ευτράπελο λόγο του: «Θα τον γελάσω τον βασιλιά, δεν θα ζήσω τόσους χρόνους …». Την άλλη μέρα τούς ανέβασαν στο Παλαμήδι. Εκεί όπου για έντεκα μήνες έζησαν ένα πραγματικό κολαστήριο!
Τους Πολυζωίδη και Τερτσέτη τούς οδήγησαν σε δίκη. Ήταν ένα από τα ανταλλάγματα που έθεσαν οι άλλοι τρεις αντιβασιλείς για να συμφωνήσουν με τον Όθωνα στην απονομή χάριτος! Να τι είπε ο Τερτσέτης στην απολογία του: «Ζουν οι οπλαρχηγοί. Ζουν! Χαρείτε, ω Έλληνες. Ζουν! Φυλακισμένοι. Αληθινά, εις τα φρούρια, οπού προ δέκα χρόνων επήραν επί κεφαλής σας από τον εχθρόν, αλλά ζουν!…
Δεν εμολύνθηκαν οι οφθαλμοί μας να ιδούμεν το αίμα των δύο γερόντων χυμένο σαν το αίμα του Μητρομαργαρίτου (στυγνός φονιάς που αποκεφαλίστηκε)» Δ. Φωτιάδης, «ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ – Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ»), σελ. 329. Αν δεν είχανε την ίδια τύχη με τον Μητρομαργαρίτη οι δύο Ήρωες του Εικοσιένα το χρωστάμε στον Πολυζωίδη και τον Τερτσέτη. Γι’ αυτό και στέκεται και θα σταθεί, όσο θα υπάρχουν Έλληνες, αθάνατη η μνήμη τους.
Εσείς προσέξατε στα διαφημιστικά για τα 200 χρόνια της απελευθέρωσης μας να αναφέρονται κάπου απο ποιούς απελευθερωθήκαμε ;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Τούρκοι οι ηττημένοι από μιά χούφτα Ελληνες δεν παίζει πουθενά .
Ούτε καν Οθωμανική αυτοκρατορία .
Αυτή τη γιορτή υπό την εποπτεία αυτών που την ανέλαβαν πρέπει να την αποτρέψουμε .
Μόνο η μάσα τους αφορά . ..
Κανένα κόμμα αντιπολιτευτικό δεν αντιδρά
Ντροπή ..
Ακούει κανείς ;;
Όλοι ακούμε, όλοι γνωρίζουμε αλλά κανείς δεν πράττει... Δυστυχώς η πλειοψηφία μας ήμασταν και θα παραμείνουμε ραγιάδες
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλοι πεινανε και δε μπορουνε να σουρουν τα ποδια τους απο τα χρεη και τους φορους κι αλλοι τρωνε τη μπαζα τους.οποιος θελει να θυμωσει ας διαβασει Κολοκοτρωνη και Μακρυγιαννη οπως τα εγραψαν.Η κυρια Γιαννα με τη λειψη επιτροπη της απλωνει κορδελες αντι σημαιες.αλλα μη μιλας πολυ φιλε θα σε πουν φασιστα οι αριστεροστροφοι και οι δεξιοστροφοι φασιστες και εθνομηδενιστες.τα τιποτα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για τα κομματα δεν υπαρχουν.Ακουσες κανενα να μιλαει για τα επιτευγματα του εποικισμου του Μητσοτακη και του Τσιπρα για τον εξευτελισμο της χωρας απο τους Τουρκους για την πτωχευση των φυσικων προσωπων που ερχεται και ισοδυναμει με την τελικη λυση;
εθνικο ειναι οτι ειναι αληθες και συλλογαται καλα οποιος λευτερα συλλογαται..ΣΟΛΩΜΟΣ ΚΑΙ ΦΕΡΡΑΙΟΣ
Απ ολα τα ΜΜΕ γίνεται μια έντεχνη προπαγάνδα υπέρ των Τούρκων
ΑπάντησηΔιαγραφήΒγάλτε τα συμπεράσματά σας
το αθηνοκεντρικο κρατος καλα κρατει.ποιος σκοτωθηκε στους εθνικους αγωνες μεχρι σημερα;κυριως οι επαρχιωτες.στη Μ.Ασια πχ καμμια 200 Λαγκαδινοι οπως προκυπτει απο το ηρωο.το αθηνοκεντρικο κρατος ενδιαφερεται μονο για το βολεμμα του κι ας φτασουν τα συνορα στη Λαμια.ετσι απο αδιαφορο μεχρι εθνοπροδοτικο μπορει να μετασχηματιζεται στην διαρκεια της νεοελληνικης ιστοριας.μαζι κι οι κονδυλοφοροι του
ΑπάντησηΔιαγραφήraya: τουρκική λέξη= χριστιανοί της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα γιατί θεωρείται βρισιά η λέξη ραγιάς???
Άλλο θέμα με τα ΜΜΕ.
Πώς τα έλεγε ο Παυλής και ο Κασίδης??? βοθροκάναλα.....
Ε εσύ πας παραπέρα....τα λες και προδοτικά....είσαι στα πλαίσια της "μπανάστασης"..
Γιατί πολύ απλά η Εθνική ανεξαρτησία δεν ίσχυσε ποτέ. Και σήμερα ανήκουμε στους... άλλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αιφνιδίασε μόνο με την αθυρόστομη άποψη για τις ιδεολογίες οταν σε σχετική ερώτηση απάντησε, “Αρχ****! Με όλη τη σημασία της λέξης. Δεν υπάρχει δεξιά ή αριστερά, παρά μόνο το σωστό: να υπηρετείς το δημόσιο συμφέρον και το κοινό καλό”… Ούτε οταν παραδέχθηκε την καχυποψία με την οποία αντιμετωπίζονται τα Ιδρύματα όπως αυτο που ειναι επικεφαλής λέγοντας “Σε γενικό πλαίσιο, δεν έχουν άδικο όσοι εκφράζουν αυτή την άποψη. Για την ακρίβεια, θα έλεγα ότι δεν είναι αβάσιμη αυτή η καχυποψία. Γι’ αυτό ως ίδρυμα προσπαθούμε πάρα πολύ να εξασφαλίζουμε όλες τις δικλείδες διαφάνειας και αξιοπιστίας, ώστε να μη δημιουργηθεί η αντίληψη ότι αποσιωπάται κάτι. Ούτε αλάνθαστοι είμαστε, ούτε τέλειοι”.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αντισυμβατικός Ανδρέας Δρακόπουλος πρόεδρος του κοινωφελούς Ιδρύματος Σταύρος Νιαρχος σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στη LIFO, προσεγγίζει με κριτική διάθεση τις εκδηλώσεις της Επιτροπής 2021 υποστηρίζοντας οτι “το παρακάναμε λίγο” για να αναρωτηθεί στη συνέχεια “Μήπως λοιπον ο σκοπός μας ειναι να πανηγυρίσουμε παλι”; Ενώ πιο κάτω συμπληρώνει “Δεν έχω κατανοήσει τον κεντρικό στόχο αυτού του εγχειρήματος”. Και εξηγεί, “Αν γινόταν μια ολιστική προσπάθεια ανατροφοδότησης, με τη συμμετοχή και νέων ανθρώπων και σημαντικών προσωπικοτήτων και αφορμή την οικονομική κρίση και τα 200 έτη, στην οποία θα αναδεικνύονταν πτυχές όπως «τι πραγματικά μάς συνέβη; Γιατί πτωχεύσαμε; Ποιο ήταν το δίδαγμα όλης αυτής της ιστορίας;», τότε, ναι, θα ήμουν σύμφωνος. Όμως δεν υπάρχει χρόνος και χρήματα για πανηγυρισμούς και φιέστες. Διότι δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια, ειδικά τη δεδομένη χρονική στιγμή. Κι αλήθεια, αναρωτιέμαι: τι γιορτάζουμε; Μήπως είμαστε ελεύθεροι σήμερα, που το ελληνικό χρέος συνεχίζει να παραμένει υπέρογκο, και δεν το γνωρίζω”;
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης του υποστηρίζει οτι “Η Ελλάδα σχεδόν πέθανε, αλλα εμείς δεν καταλάβαμε τίποτα” για να εξηγήσει, “Δυστυχώς, αν αύριο εμφανιζόταν κάποιος και πλήρωνε όλο το δημόσιο χρέος, πιστεύω ότι σε τρία χρόνια θα επιστρέφαμε στα ίδια σκ@@ που μας οδήγησαν στη χρεοκοπία. Διατηρούμε ακόμα την άποψη ότι είμαστε οι μάγκες που κοροϊδέψαμε τους άλλους, γλιτώσαμε και τα καταφέραμε. Μια ζωή πορευόμαστε λέγοντας ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει». Και η Ελλάδα σχεδόν πέθανε, αλλά εμείς δεν καταλάβαμε τίποτα”.
Τέλος αναφέρθηκε και στη συνεργασία του ΚΙΣΤ με την κυβέρνηση Τσίπρα λέγοντας ότι “Συνεργαστήκαμε ως ίδρυμα με τον ΣΥΡΙΖΑ κι αυτό είχε σχολιαστεί ποικιλοτρόπως τότε. Σας πληροφορώ ότι είχαμε την καλύτερη συνεργασία”.
Πλιάτσικο. Από τη σλαβική λέξη plajatsτκa = αρπαγή, λεία
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τον Φωτάκο, οι Μανιάτες είχαν πάει στην άλωση της Τριπολιτσάς να ξεπουπουλιάσουν
τους ηττημένους....ποτέ δεν πολεμούσαν παρά για τα γρόσια μόνο...πρωταγωνιστούσαν στο πλιάτσικο, στη λαφυραγωγία....
Είχαν και ατράνταχτο επιχείρημα, ελληναρά μου, ότι ο τόπος τους ήταν φτωχός και άγονος και έπρεπε να ζήσουν με την πειρατεία και τη λαφυραγωγια....
Ο δε M. Reybaud γράφει ξεκάθαρα ότι ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης πρόσφερε προστασία στους τούρκους της τριπολιτσάς έναντι δοσιμάτων...
Ακόμα ο ιστορικός Γιάννης Βλαχογιάννης γράφει για τον παραδόπιστο Πετρόμπεη.
"Ντροπή μαύρη λερώνει τα μέτωπα εκείνων που αναλάβανε το βάρος να φυλάξουν τα χαρέμια, κατά την παράδοση της Τριπολιτσάς, και δεν τα σεβαστήκανε και θελήσανε να πάρουνε και την ξαγορά"
Δεν έχουμε ανάγκη πλέον από μύθους και ήρωες τον 21ο αιώνα, παρά από αυτογνωσία και εθνική συνευθύνη....
Και μην γίνει ο εορτασμός του 1821 ευκαιρία στο κάθε φασιστοειδές να ανεμίσει την σημαία μας ό,τι αυτός τάχα μου είναι ο πατριώτης και όλοι οι άλλοι είμαστε μιάσματα προδότες κλπ κλπ .....ήδη τα πιθήκια ξεμύτισαν και ανασγουρλεύονται....εγώ πάντως θα τα λιώνω με τα ψιλά γράμματα της ιστορίας μας και δεν μπορούν να με φοβίσουν.... κοινώς θα τα λιώνω σα σκουλήκια....γκέκε???
Βέβαια υπάρχουν και πολλοί που αναχαράζουν ηλιθιότητες από το διαδίκτυο και αφού τα υιοθετούν (χωρίς μεγάλη ιστορική ενσυναίσθηση) τα μεταφέρουν με μεγάλη ευκολία, παρασυρόμενοι όπως τότε που μαζευόντουσαν στην πάνω και την κάτω πλατεία εκστασιαζόμενοι από λαϊκιστές και λεβεντομαλάκες....ενώ δεν είναι ούτε φασίστες ούτε ακραίοι....απλά ήταν και είναι θυμωμένοι.....
Ας ξεκινήσουν με την αυτοκριτική τους πριν δικάσουν και καταδικάσουν....που μάλλον το έχουν κάνει ήδη και δεν θέλουν να ξαναδούν αν έχουν κάνει και αυτοί κάπου λάθος..
Αμφιβάλλεις ό,τι έχει δίκιο ο Αντρέας Δρακόπουλος????
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμαρώναμε παλιά ότι ένας δικός μας ήταν και μοραγιάννης.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μοραγιάννης ήταν αντιπρόσωπος των κοτζαμπάσηδων, αλλά και υπάλληλος των Τούρκων, επιφορτισμένος για την είσπραξη των φόρων.
Δεν είναι τυχαίο ότι κατά την τουρκοκρατία όλες οι οικογένειες των κοτζαμπάσηδων έγιναν μεγάλες και πλούσιες χάρη στις σχέσεις τους με τους τούρκους...
Υπάρχουν και σημερινά "τζάκια" που υπερηφανεύονται για τους προγόνους τους, που δεν ήταν τίποτε άλλο, παρά επαίσχυντοι συνεργάτες του κατακτητή, μαυραγορίτες του '21, χριστιανοί τούρκοι, οι οποίοι πλούτισαν σε βάρος του φτωχού ραγιά.
χψ
και για τα 10.35 και 10.57
Τζάμπα μάγκας είσαι καημένε χψ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αναγνώστης Δεληγιάννης άλλαξε το επώνυμό του από Παπαγιαννόπουλος σε Ντελής, από την τούρκικη λέξη deli = παράτολμος, τρελός. Έτσι για το "βάρος" του επωνύμου.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαράτολμοι ήταν οι ντελήδες, τούρκοι καβαλαραίοι που εφορμούσαν με το σπαθί στο δεξί χέρι, ενώ με το αριστερό είχαν κλείσει τα μάτια.
Ο πατέρας του Αναγνώστη ο Γιάννης ήταν σύμβουλος του Βελή πασά (γυιού του Αλή) που ήταν Μόρα Βαλεσή.
Σύμβουλος ήταν και ο κοτζαμπάσης των Καλαβρύτων ο Σωτηράκης Λόντος.
Και στους δύο ο πασάς είχε παραχωρήσει πολλά προνόμια και προσόδους από αλυκές, μεταλλεία, φόρους κλπ
Σ΄αυτή την κάστα αναφερόταν ο Κολοκοτρώνης φωνάζοντας ΄"φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους"
Γι' αυτό και δεν παρέλειψαν δύο και τρεις φορές να τον φυλακίσουν, ως προδότη.... Ποιοί??? οι συνεργάτες του δυνάστη...
χψ
Η ιστορία έχει χαρακτηρίσει τον Αναγνώστη Δεληγιάννη σαν σατανά και τον Κωλέττη ως δολοπλόκο...Δεν ξέρω αν και οι δύο έχουν και τα δύο, αλλά η αλήθεια βρίσκεται σ' αυτές τις δυό λεξούλες και για τους δύο..
ΑπάντησηΔιαγραφήχψ
ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπυρίδων Τρικούπης. "μέγα ψεύδος"
Ι. Φιλήμων. "παχυλόν ψεύδος"
Ι. Βλαχογιάννης. "Δεν υπάρχει καμμιά ιστορική μαρτυρία που να βεβαιώνει την ύπαρξη κρυφού σχολειού"
G. Finlay. "τούτο δεν αναταποκρίνεται στην αλήθεια"
χψ
ΛΑΒΑΡΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΛΑΥΡΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε ο ίδιος ο Παλαιών Πατρών Γερμανός στα απομνημονεύματά του δεν επιβεβαιώνει ότι ύψωσε το λάβαρο της επανάστασς στην Αγια Λαύρα στις 25 του Μάρτη..
Άλλωστε ο Γερμανός, τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του Πατριάρχη, ήταν αντίθετος στην έκρηξη της επανάστασης...
Υ/Γ Θυμάμαι τον μακαριστό Χριστόδουλο να ανεμίζει το λάβαρο στα αλλαλάζοντα πλήθη της πλατείας συντάγματος, για τις ταυτότητες και με το βάθος του χρόνου μειδιώ μελαγχολικά για το πόσο αφελείς είμαστε και ευκολόπιστοι.......
Άντε βρε να βάλουμε μπροστά την αγιοποίησή του..........
χψ
και οι δικοι μας οι ροζαιοι και οι πολυχρονοπουλαιοι τι σκοπο ειχαν που πολεμησαν στην Τριπολη.το ιδιο θες να πεις εκαναν;..πλιατσικο;οσο για το που λες οτι δεν εχουμε αναγκη τους ηρωες του 21 τον 21 αιωνα μου ακουγεται οτι μαλλον δεν θελεις πατριδα..βοσκοτοπο θες η κορδελιτσες Γιαννας..τελος διαστρεβλωνεις την πραγματικοτητα.δεν το ειπε ο κολοκοτρωνης το φωτια και τσεκουρι ουτε για τους μαυρομιχαλαιους ουτε για τους δεληγιανναιους που ηταν ηρωες και συμπολεμιστες του στον απελευθερωτικο αγωνα.το ειπε για τους νενεκους που κιοτεψαν και υπογραψαν προσκυνοχαρτια στην επελαση του Ιμπραημ. αλλα κουκια τρως κουκια μαρτυρας που ελεγαν οι αρχαιοι μας προγονοι.. καλως δεν σου απαντανε δασκαλοι και καθηγητες και αλλοι μορφωμενοι του χωριου μας.γιατι πρωτη φορα ακουω οτι λαος δεν εχει αναγκη την ιστορια του
ΑπάντησηΔιαγραφήραγιάς < τουρκική raya < αραβική رعايا (raʿāyā), πληθυντικός του رعية (raʿiyya: κοπάδι, αγέλη) < ρίζα ر ع ي (r-ʿ-y).
ΑπάντησηΔιαγραφή(ιστορία) ο μη μουσουλμάνος υπήκοος (υποτελής / σκλάβος) του σουλτάνου στα χρόνια της τουρκοκρατίας
(κατ’ επέκταση) (μειωτικά) υποτελής, υπόδουλος.
Ο όρος “ραγιάς” καταργήθηκε με σουλτανικό διάταγμα στα 1856 ως υβριστικός. Οι κλέφτες επροσκύνησαν και γίνηκαν ραγιάδες. || (μειωτ., υβρ.) υπόδουλος, δούλος.
Άκρως υβριστική λέξη, όπως και η παράγωγή της: ραγιαδισμός
..σου ειπα οτι θα σ αγαπαμε,αλλα ξεκινησες να μ αρεσεις κιολας.......θα ψυχαναληστω.....gerolykos
ΑπάντησηΔιαγραφήδυο σ ενα..εχει παιξει και πολυπρακτο το θεμα.η αποκαλυψη ερχεται μετα απο θεια φωτιση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο η περιγραφή των γεγονότων και
ΑπάντησηΔιαγραφήάλλο ο σχολιασμός των γεγονότων....
Τα γεγονότα δεν τα δημιούργησα εγώ και δεν υπάρχει καμμιά απολύτως αμφιβολία για την ύπαρξη απόλυτης αντικειμενικότητας, γιατί είναι εξακριβωμένα, πιστοποιημένα και διασταυρωμένα από αδιαφιλονίκητες πηγές!!!
Όσο αφορά τα σχόλια έχω τη δική μου άποψη, τη δική μου οπτική γωνία και όπως ο καθένας μας έτσι και εγώ είμαι σε κάποιο βαθμό υποκειμενικός, κοινωνικά καθορισμένος και πολιτικά ταγμένος!!!!
Η Ιστορία, κλαρινογαμπρέ μου, πρέπει να είναι ηθικά προσανατολισμένη και ταγμένη στην υπηρεσία του συνόλου, των πολλών, του λαού, και να υπηρετεί έναν καλώς εννοούμενο κοινωνικό ουμανισμό και όχι μια εθνολαϊκιστική αντίληψη.....
χψ
ψιλά γράμματα εεεε????? Μην κουράζεσαι για τους ροζαίους και τους πολυχρονοπουλαίους, αυτοί δεν ήταν μανιάτες....
ΠΟΝΗΡΟΣ ΜΟΡΑΪΤΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια φήμη που χαρακτηρίζει όλους τους Μοραϊτες!!
Οι βεκίληδες, οι μοραγιάννηδες, οι κοτζαμπάσηδες, πάντοτε σε κάθε περίσταση, δαιμόνιοι, ραδιούργοι, αδίστακτοι και διπλωμάτες, ήσαν τα μακριά χέρια των Μοραϊτικων οικογενειών στην Πύλη.
Είχαν μεταξύ τους οι οικογένειες αυτές φαγωμάρα και ο καυγάς γινόταν για το πάπλωμα.
Η μισαλλοδοξία και οι ίντριγκες ξεπερνούσαν κάθε όριο.
Η διαπλοκή προσέδωσε ιστορικά τον τίτλο του "πονηρού Μοραϊτη"!!!!
χψ
ΣΤΗ ΡΟΥΜΕΛΗ Η ΛΕΒΕΝΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΡΙΑ Η ΓΝΩΣΗ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να διακριθεί κάποιος ως μοραγιάννης ή ως βεκίλης έπρεπε να έχει κάποιες γνώσεις και να γνωρίζει γράμματα.
Επειδή οι Μοραϊτες είχαν γνώσεις και μπορούσαν να φέρουν σε πέρας την αποστολή γι' αυτό ο λαός διαμόρφωσε την παροιμία "στη ρούμελη η λεβεντιά και στο μοριά η γνώση"
χψ
αραδιασες ενα σωρο κουταμαρες περιθωριακες και δεν μιλας για γεγονοτα. στο τελος θα μας λες ποιος περδοταν και ποιος ρευοταν πιο πολυ.αστεια πραγματα..να σου βαρεσουμε κανα ντεφι η κανα τενεκε να βρεις το ρυθμο σου αφου δε γουσαρεις τα κλαρινα.παντωςεγω αυτη την ωρα ακουω Σοστακοβιτς
ΑπάντησηΔιαγραφήποιος ειναι αυτος ο σοστακοβιτς απο του μπουλιαρη ειναι ηη απο τη βαχλια..με την μαρινα ηη τον μπρουκλογιαννη βαραγε;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήο μπρουκλογιαννης ξεκιναγε μ ενα ευρωπαικο μαρς το πανηγυρι.οσοι το θυμοσαστε.καποιου σαν Σοστακοβιτς
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι εμαθε το σοστακοβιτς απο το μπρουκλογιαννη η σκουφια του και απο τοτε δε μπορει χωρις αυτον...μιλαμε για αστο του ψυχικου και της κηφισιασ...αλλα δεν ξεχνα να βρισει το χψ..υψηλου επιπεδου διανοηση ο ανθρωπος..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν ομως βριζει αυτος πολλους μοκο εσυ εγκαθετε
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι τι εισαι εσυ γλειφτης του τσιπρα και του κατρουγκαλου που βριζει..
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτους να τους χαιρεσαι εσυ
ΑπάντησηΔιαγραφήα ναι ξεχασα εισαι του καμενου και του βελοπουλου..
ΑπάντησηΔιαγραφήθα μας πειτε που να ανηκουμε η θα το ριξετε σε κληρωση;
ΑπάντησηΔιαγραφή