Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

Ο μύθος του Σίσυφου

O αγώνας του Σισύφου που περιφρονεί τους θεούς, αγαπά τη ζωή και μισεί το θάνατο γίνεται το σύμβολο της ανθρώπινης μοίρας.
Οι θεοί είχαν καταδικάσει τον Σίσυφο να κυλάει αδιάκοπα ένα βράχο ως την κορυφή ενός βουνού απ’ όπου η πέτρα, με το βάρος της, ξανάπεφτε. Είχαν σκεφτεί, κάπως δικαιολογημένα, πως δεν υπάρχει πιο φοβερή τιμωρία απ’ τη χωρίς όφελος κι ελπίδα εργασία. Εάν πιστέψουμε τον Όμηρο, ο Σίσυφος ήταν ο πιο ήσυχος κι ο συνετότερος των θνητών.
 Μια άλλη, όμως, παράδοση τον παρουσιάζει σαν ληστή. Δε βλέπω εδώ καμιά διαφορά. Οι γνώμες διαφέρουν πάνω στα αίτια που τον ανάγκασαν να γίνει ο χωρίς κέρδος εργάτης του Άδη. Κατ’ αρχάς του καταλογίζουν κάποια αστοχασιά με τους θεούς. Αποκάλυψε τα μυστικά τους. Η Αίγινα, κόρη του Ασωπού, αρπάχτηκε από τον Δία. Ο πατέρας ταράχτηκε απ’ την απαγωγή και απευθύνθηκε στον Σίσυφο. Αυτός, που ήξερε για την αρπαγή, υποσχέθηκε στον Ασωπό να τον βοηθήσει, με τον όρο πως θα έδινε νερό στον Ακροκόρινθο.
Για τους ουράνιους κεραυνούς, θα δεχτεί την ευλογία του νερού. Τιμωρήθηκε στον Άδη. Ο Όμηρος μας διηγείται επίσης ότι ο Σίσυφος αλυσόδεσε το Θάνατο. Ο Πλούτων δεν μπόρεσε να ανεχτεί το θέαμα της έρημης και σιωπηλής αυτοκρατορίας του. Εσπευσε να στείλει το θεό του πολέμου που ελευθέρωσε το Θάνατο από τα χέρια του νικητού του.

Λένε ακόμα πως όταν ο Σίσυφος ήταν ετοιμοθάνατος θέλησε να δοκιμάσει ανόητα την αγάπη της γυναίκας του. Τη διέταξε ν’ αφήσει άταφο το πτώμα του στη μέση της δημόσιας πλατείας. Ο Σίσυφος ξαναβρέθηκε στον Άδη. Κι εκεί, θυμωμένος εξ αιτίας μιας υπακοής τόσο αντίθετης στην ανθρώπινη αγάπη, πήρε την άδεια από τον Πλούτωνα να επιστρέψει στη γη για να τιμωρήσει τη γυναίκα του. Μα όταν ξανάδε την όψη αυτού του κόσμου, γεύτηκε το νερό και τον ήλιο, τις ζεστές πέτρες και τη θάλασσα, δεν ήθελε να γυρίσει στην καταχθόνια σκιά. Οι προσκλήσεις, οι θυμοί κι οι συμβουλές δεν απέδωσαν τίποτα. Για πολλά χρόνια αφέθηκε στην καμπύλη του κόλπου, στη λάμψη της θάλασσας και στα χαμόγελα της γης. Χρειαζόταν η επέμβαση των θεών. Ο Ερμής ήρθε να πιάσει τον θρασύ από το σβέρκο και, αποσπώντας τον απ’ τις χαρές του, τον ξανάφερε με τη βία στον Άδη όπου ο βράχος του ήταν έτοιμος.

Έχουμε ήδη καταλάβει πως ο Σίσυφος είναι ο παράλογος ήρωας. Τα πάθη του τον συνιστούν περισσότερο απ’ το μαρτύριό του. Η περιφρόνησή του για τους θεούς, το μίσος του για το θάνατο και το πάθος του για τη ζωή του στοίχισαν αυτό το ανείπωτο μαρτύριο, να δίνει όλο του το είναι χωρίς ανταμοιβή. Είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσει για τα γήινα πάθη. Δε μας αφηγούνται τίποτα για τον Σίσυφο στον Άδη. Οι μύθοι φτιάχνονται για να τους ζωογονεί η φαντασία. Σ’ αυτόν βλέπουμε μόνο όλη την προσπάθεια ενός τεντωμένου κορμιού ν’ ανασηκώσει την πελώρια πέτρα, να τη γυρίσει και να την κάνει ν’ αναρριχηθεί σε μια πλαγιά που έχει ανεβοκατέβει εκατό φορές. Βλέπουμε το συσπασμένο πρόσωπο, το κολλημένο πάνω στην πέτρα μάγουλο, τον ώμο που δέχεται το λασπωμένο όγκο, το πόδι που τον στηρίζει, τη διαστολή των μυώνων, την ανθρώπινη σιγουριά δυο χεριών γεμάτων γη. Στο έπακρο αυτής της τρομερής προσπάθειας, της μετρημένης με το χωρίς ουρανό διάστημα και το χωρίς βάθος χρόνο, ο σκοπός εκπληρώνεται. Ο Σίσυφος τότε, κοιτάζει την πέτρα να κατηφορίζει σε μερικές στιγμές προς αυτόν το χαμηλό κόσμο απ’ όπου θα πρέπει να την ανεβάσει πάλι στην κορυφή. Ξανακατεβαίνει στην πεδιάδα.


Δεν ανακαλύπτει κανείς το παράλογο αν δεν επιχειρήσει να γράψει κάποιο εγχειρίδιο ευτυχίας. “Ε, πώς, από τόσο στενούς δρόμους…;” Όμως, ένας κόσμος υπάρχει. Η ευτυχία και το παράλογο είναι δυο παιδιά της ίδιας γης. Είναι αχώριστα. Θα ήταν σφάλμα να πει κανείς πως η ευτυχία γεννιέται αναγκαστικά από την ανακάλυψη του παράλογου. Συμβαίνει το ίδιο συχνά, το συναίσθημα του παράλογου να γεννιέται από την ευτυχία. “Κρίνω πως όλα είναι καλά”, λέει ο Οιδίπους, κι αυτή η φράση είναι ιερή. Αντηχεί στο βάρβαρο και περιορισμένο από τον ανθρώπινο κόσμο. Δείχνει πως τίποτα δεν είναι, δεν ήταν εξαντλημένο. Διώχνει απ’ αυτό τον κόσμο ένα θεό που μπήκε μ’ απληστία και με τη γεύση των ανώφελων πόνων. Από το πεπρωμένο δημιουργεί μια ανθρώπινη υπόθεση που πρέπει οπωσδήποτε να ρυθμιστεί ανάμεσα στους ανθρώπους.

Ολη η βουβή χαρά του Σίσυφου βρίσκεται εκεί. Το πεπρωμένο του του ανήκει. Ο βράχος είναι η πραγματικότητά του. Όμοια, ο παράλογος άνθρωπος όταν μελετάει το μαρτύριό του, κάνει όλα τα είδωλα να βουβαθούν. Στο ξαφνικά παραδομένο στη σιωπή του σύμπαν, υψώνονται οι χιλιάδες μικρές έκθαμβες φωνές της γης. Ασυνείδητες και μυστικές επικλήσεις, προσκλήσεις προς όλα τα πρόσωπα, αποτελούν την αναγκαία επιστροφή και το τίμημα της νίκης. Δεν υπάρχει ήλιος χωρίς σκιά και πρέπει να γνωρίσουμε τη νύχτα. Ο παράλογος άνθρωπος λέει ναι και ο αγώνας του θα είναι πια αδιάκοπος. Εάν υπάρχει ένα προσωπικό πεπρωμένο, δεν υπάρχει ούτε μια στιγμή εξαιρετικής τύχης ή το πολύ να υπάρχει μια, εκείνη που κρίνεται σα μοιραία κι αξιοκαταφρόνητη. Όσο για τις υπόλοιπες, ο άνθρωπος ξέρει πως είναι κύριος της ζωής του. Σ’ αυτή την κρίσιμη στιγμή που ο άνθρωπος ξαναγυρίζει στη ζωή του, ο Σίσυφος - πηγαίνοντας πάλι προς το βράχο του – μελετάει αυτή την ασύνδετη σειρά των πράξεων που γίνεται πεπρωμένο του, φτιαγμένο από τον ίδιο, απλό κάτω απ’ το βλέμμα της μνήμης και σφραγισμένο σε λίγο με το θάνατό του. Έτσι, πεισμένος για την εντελώς ανθρώπινη προέλευση όλων των ανθρώπινων, τυφλός που ποθεί να δει και ξέρει πως η νύχτα είναι ατέλειωτη, βρίσκεται πάντα σε πορεία. Ο βράχος γυρίζει ακόμα.


Αφήνω τον Σίσυφο στους πρόποδες του βουνού. Πάντα ξαναβρίσκει κανείς το φορτίο του. Ο Σίσυφος όμως, συμβολίζει την ανώτερη πίστη που αρνιέται στους θεούς κι ανυψώνει τους βράχους. Κι εκείνος κρίνει πως όλα είναι καλά. Αυτό το σύμπαν, αδέσποτο στο εξής, δεν του φαίνεται άκαρπο ούτε μάταιο. Ο κάθε κόκκος της πέτρας, η κάθε λάμψη αυτού του γεμάτου νύχτα βουνού πλάθει, μονάχα γι’ αυτόν, τη μορφή ενός κόσμου. Ακόμα κι ο ίδιος ο αγώνας προς την κορυφή φτάνει για να γεμίσει μια ανθρώπινη καρδιά. Πρέπει να φανταστούμε τον Σίσυφο ευτυχισμένο.

16 σχόλια :

  1. Ανώνυμος20/1/18 02:10

    Vassilis Viliardos
    17 Ιανουαρίου στις 7:09 μ.μ. ·

    Η αλήθεια για τα Σκόπια

    Η FYROM (ΠΓΔΜ) είναι δημιούργημα του Τίτο, αμέσως μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου - με την πλήρη υποστήριξη του Στάλιν. Ο Τίτο δημιούργησε ένα ομοσπονδιακό κρατίδιο στην περιοχή του Άνω Αξιού με πρωτεύουσα τα Σκόπια - ονομάζοντας το «Μακεδονία». Φαινομενικά δε, η ενέργεια του αυτή αποτελούσε μια καθαρά εσωτερική υπόθεση της Γιουγκοσλαβίας - με την ίδια έννοια που υπάρχουν στις Η.Π.Α. δέκα «Σπάρτες» και 11 «Αθήνες».

    Εν τούτοις, τίποτα δεν ήταν τόσο αθώο. Ο Τίτο ήθελε να κατασκευάσει μια εθνότητα, την οποία θα εμπότιζε με το «εθνικό όραμα» ολόκληρης της Μακεδονίας - δημιουργώντας μια υποθήκη καθαρά επεκτατική, αλυτρωτική εις βάρος όλων των γειτόνων της, οι οποίοι μοιραζόταν την μεγάλη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας. Για να το πετύχει έπρεπε να δημιουργήσει ένα «εικονικό παρελθόν» που θα ενέπνεε τις μελλοντικές γενεές. Έτσι, με αφετηρία το 1954, έβαλε σε εφαρμογή ένα άριστα οργανωμένο προπαγανδιστικό σχέδιο, με κατασκευασμένες θεωρίες για το Μ. Αλέξανδρο και το Φίλιππο - τις οποίες υποστήριζαν δήθεν καθηγητές με δήθεν διδακτορικά διπλώματα. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθούν σταδιακά νέες γενιές πολύ φανατισμένων ανθρώπων - οι οποίοι πίστεψαν στους μύθους, αποκτώντας λοβοτομημένες ψευδαισθήσεις.

    Αυτή ακριβώς η απόλυτα επιτυχημένη στρατηγική του Τίτο προκάλεσε ουσιαστικά τη σημερινή κατάσταση. Ειδικότερα, όταν το 1991 ξεπρόβαλλε, μέσα από το θολό τοπίο του εμφυλίου πολέμου της Γιουγκοσλαβίας η «ΠΓΔΜ», εξασφαλίζοντας ισχυρή στήριξη, προκαλούσε συνεχώς την Ελλάδα: χάρισε στον εαυτό της το όνομα ολόκληρης της γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας, τύπωσε και μοίρασε ανά τον κόσμο χάρτες που συμπεριλαμβάνουν την αρχαία Μακεδονία, δηλαδή την Ελλάδα, τύπωσε και μοίρασε χαρτονομίσματα με τον Λευκό Πύργο, το έμβλημα της Θεσσαλονίκης, έστησε αγάλματα του Μ. Αλέξανδρου σε διάφορα σημεία με τον ισχυρισμό πως είναι ο «πρόγονός» τους, δημιούργησε σημαία με τον ήλιο της Βεργίνας, το σύμβολο που βρέθηκε επάνω στον τάφο του Φιλίππου στην Βόρεια Ελλάδα κοκ.

    Στα χρόνια που μεσολάβησαν από το 1991 μέχρι σήμερα, οι μαθητές του Τίτο σημείωσαν σημαντικές επιτυχίες: τέθηκαν υπό την «υψηλή προστασία» της υπερδύναμης (σήμερα της Γερμανίας που θεωρεί τα Βαλκάνια ως δικό της ζωτικό χώρο και θέλει να αποδομήσει την Ελλάδα), εξασφάλισαν αναγνώριση από δεκάδες χώρες του κόσμου και άρχισαν να αισθάνονται αρκετά ισχυροί - έτσι ώστε να θέτουν με θρασύτητα και θέμα «Μακεδονικής μειονότητας» μέσα στην Ελλάδα. Η χώρα μας αντέδρασε θέτοντας βέτο στην ένταξη των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ το 2008 και εμπόδισε κάθε προοπτική εισόδου τους στην ΕΕ - επιχειρώντας έτσι να προσγειώσει τους δήθεν Μακεδόνες, οι οποίοι αποτελούν ένα βαλκανικό μείγμα Σλάβων, Αλβανών, Αθίγγανων και Σέρβων. Με κριτήριο λοιπόν τα παραπάνω, οποιαδήποτε υποχώρηση σε ένα σύνθετο όνομα που θα εμπεριείχε τη λέξη Μακεδονία θα ήταν εντελώς απαράδεκτη, εάν όχι απόλυτα ενδοτική. Εκτός αυτού είναι καιρός πια να μάθει να λέει η Ελλάδα ξανά «ΟΧΙ» - κάτι που αφορά επίσης τα μνημόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος20/1/18 14:54

    Το μπουρδοειδές πολιτικό υποκείμενο προκαλεί αύστολα το άλλο πολιτικό τίποτα.....

    Ο ένας δέχεται τη λέξη Μακεδονία (σε σύνθετη ονομασία) ο άλλος δεν δέχεται....

    Ο ένας θέλει δημοψήφισμα, που ο άλλος δε θέλει.....


    Παρ' όλα αυτά για ένα τόσο σοβαρό εθνικό θέμα ο ένας ανέχεται τον άλλο!!!!!

    ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ ΕΙΝΑΙ, μην έχεις καμία αμφιβολία!!!!

    Και επειδή έχεις αποδειχθεί επανειλημμένως και πολύ χοντρομαλάκας, γι' αυτό είπαν να σε δουλέψουν πάλι ψιλό γαζί........

    ο ένας ως καραδεξιός του κερατά....

    ο άλλος ως αριστερός....πλην του κώλου θα προσθέσω εγώ....


    Το κοινό τους χαρακτηριστικό????

    ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΤΕΣ!!!!!

    Υ/Γ Πάει πολλές φορές η κολοκύθα για νερό, όμως πάει μία και δεν ξαναγυρίζει......ας έχουν το νου τους....μην παίζουν παιχνιδάκια με εθνικά θέματα λες και παίζει ένας ηλίθιος με έναν πανηλίθιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/1/18 15:17

    Το "ηρωϊκό πρότυπο" του "γερμανοτσολιά", του "μερκελιστή", του "μενουμευρωπαίου", του "προδότη" έχασε την αρνητική του ενέργεια, όπως ένα δράμα χάνει την περιπέτειά του....

    Εκατομμύρια αφελείς (στούρνε παρηγορήσου, δεν είσαι μόνος) ενεπλάκησαν σε μια άτεχνη και κακόγουστη παρωδία επαναστατικότητας και αγωνιστικότητας, χωρίς να ξέρουν τι θέλουν τι ζητάνε, ποιος είναι ο διπλανός τους, αρκεί να βρίζει, να φτύνει, να χλευάζει και να βιαιοπραγεί κατά των "προδοτών"........αγκαλίτσα ήσαν αριστεράντζες με πιθήκια στην πάνω και κάτω πλατεία!!!!!

    Και ήρθε η ανώμαλη προσγείωση και τους σόκαρε!!!!!!

    Τώρα απαγοητευμένοι ατενίζουν θολά - θολά κάτι ξεθωριασμένες σκιες μια κορύφωσης, αλλά τώρα το κατάλαβαν ό,τι τους δούλεψαν χοντρά οι εθνολαϊκιστές!!!!!

    Αν διαβάσουν και την συνέντευξη του Βίζερ, ίσως....αυξηθούν οι αυτοκτονίες που τόσο πολύ σκύλευσαν πολιτικά τους άτυχους πατριώτες μας........

    ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ, έστω και αργά, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΛΑΜΠΕΙ!!!!!


    Υ/Γ και επειδή το κακό συνεχίζεται και θα κορυφωθεί όσο πλησιάζει το τέλος τους, δυστυχώς δεν είμαι σίγουρος ότι οι πραγματικοί φιλήσυχοι και λογικοί πατριώτες δεν θα τα πάρουν στην γκράνα άσχημα και δεν θα ξέρουν κατά που να σιάξουν......ίσως μιμηθούν τα βαρεμένα, μυαλοκαμένα, στοκαρισμένα και πιθηκοειδή αποβράσματα......αλλά το πιο πιθανό είναι η οργανωμένη κοινωνία να τιμωρήσει τους δημαγωγούς σκληρά και παραδειγματικά όπως ιστορικά πάντα έκανε.......

    Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΟΛΑΪΚΙΣΤΩΝ ΔΗΜΑΓΩΓΩΝ αποτελεί επιτακτική ανάγκη για δικαιοσύνη και πολιτική ηρεμία, διαφορετικά οι διαλυτικές καιροσκοπικές ομαδούλες θα προκαλούν κοινωνική αναστάτωση και μάλιστα στο όνομα του αγωνιστή λαού.......ποιός???? το κάθε πολιτικό απόβρασμα που εξευτέλισε την ιδέα της αριστεράς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/1/18 19:09

    Το θεμα της ονομασιας της FYROM ειναι εξοχως σοβαρο για να εναποθεσουμε τις ελπιδες μας μονο σε κατι ψευδοσυλλαλητηρια. Χρειαζεται αγρυπνια, συνεχεις προσευχες, πολυμηνη νηστεια και ταματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος20/1/18 22:05

    Όταν αντιστεκόσουν στα μνημόνια του Γιωργάκη και του Σαμαρά ήσουν «αντιευρωπαϊστής» σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

    Όταν αντιστεκόσουν στα μνημόνια του ΣΥΡΙΖΑ ήσουν δεξιός που ήθελε να ρίξει την «για πρώτη φορά αριστερά» σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

    Όταν αντιστεκόσουν στο ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας (λιμάνια, αεροδρόμια, Τραίνα, ΔΕΗ, ΝΕΡΟ, ήσουν «κρατικοδίαιτο λαμόγιο» σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

    Όταν αντιστεκόσουν στους πλειστηριασμούς πρώτων κατοικιών ήσουν «στρατηγικός κακοπληρωτής» σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

    Όταν αντιστεκόσουν στην καταστροφή του περιβάλλοντος ήσουν «κατά των επενδύσεων» σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.

    Τώρα που αντιστέκεσαι για να μη χάσεις και το παρελθόν σου, είσαι «Εθνικιστής φασίστας» σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις που το 60% βλέπει «θετικά μια συμφωνία με τα Σκόπια»

    Το σύστημα των 1.000 ατόμων που χρόνια τώρα τρώει τις σάρκες και πίνει το αίμα του λαού, για όλους έχει μια ταμπέλα και μια δημοσκόπηση ανάλογα με την επικαιρότητα.

    Ξεπαστρέψτε τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος21/1/18 00:18

    Vassilis Viliardos
    4 ώρες ·

    Μακεδονία ώρα μηδέν!

    Η αυριανή διαδήλωση στη Θεσσαλονίκη είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός, από το οποίο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό το μέλλον ολόκληρης της Ελλάδας - ελπίζοντας να είναι μαζική και να μην συμμετέχουν μόνο οι Μακεδόνες αλλά, επίσης, οι Θεσσαλοί, οι Ηπειρώτες, οι Αθηναίοι, οι Σπαρτιάτες και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες. Προφανώς δεν πρόκειται μόνο για το όνομα, ούτε για τις προσπάθειες διαμελισμού της πατρίδας μας από τους Γερμανούς, σε συνεργασία με τους Αμερικανούς που ενδιαφέρονται κυρίως για την περικύκλωση της Ρωσίας - έτσι ώστε να επισφραγισθεί αφενός μεν η υποδούλωση της Ελλάδας, αφετέρου η γερμανική πρόσβαση μέσω της επέκτασης του Δούναβη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και από εκεί στα ενεργειακά μας αποθέματα, στις διελεύσεις των αγωγών κοκ.

    Πρόκειται επί πλέον για μία δοκιμασία των Ελλήνων, σε σχέση με το εάν έχουν ακόμη το σθένος να αντιδράσουν στην οικονομική τους κατοχή ή εάν έχουν σκύψει οριστικά το κεφάλι - με την κυβέρνηση και τους πιστωτές που την στηρίζουν να φοβούνται, μήπως η Θεσσαλονίκη αποτελέσει εκείνη τη σπίθα που θα μετατραπεί σε μία τεράστια πυρκαγιά. Στην αφετηρία της αντίστασης των Πολιτών, όσον αφορά την υφαρπαγή της δημόσιας και ιδιωτικής τους περιουσίας - καθώς επίσης στη μετατροπή τους σε φτηνούς, εξαθλιωμένους σκλάβους χρέους της γερμανικής βιομηχανίας, σε μία χώρα που κινδυνεύει όσο ποτέ μέχρι σήμερα η εδαφική της ακεραιότητα.

    Βέβαια, ο πρωθυπουργός απέδειξε ακόμη μία φορά το χάρισμα του να πείθει, με κάθε θεμιτό ή αθέμιτο τρόπο - χειραγωγώντας τον Αρχιεπίσκοπο, έτσι ώστε να μη στηριχθεί η διαμαρτυρία από την εκκλησία όπως το 1992, οπότε να μην είναι μαζική. Φαίνεται δε πως ο Αρχιεπίσκοπος υπολογίζει περισσότερο τα περιουσιακά στοιχεία της εκκλησίας, τα οποία δεν θα άφηναν ίσως ανέγγιχτα οι πιστωτές εάν δεν συνέπραττε, από τους Πολίτες - αφού διαφορετικά είναι αδύνατον να ερμηνευθεί η στάση του. Ντροπή! Εν τούτοις, είμαστε σίγουροι ότι οι Έλληνες γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει - ενώ αυτή τη φορά θα πουν με θάρρος ΟΧΙ, συνειδητοποιώντας τι ακριβώς σχεδιάζεται πίσω από την πλάτη τους.

    Πως δεν θα ακούσουν λοιπόν τις ύπουλες σειρήνες που προσπαθούν να τους πείσουν ότι, η παράδοση του ονόματος δεν είναι τόσο σημαντική - όσο η αλλαγή του συντάγματος των Σκοπίων, η εξασφάλιση του μη αλυτρωτισμού του κρατιδίου και όλες οι υπόλοιπες ανοησίες! Πως θα επιμείνουν στο να μην χαριστεί το όνομα σε όλες εκείνες τις εθνότητες που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τους Μακεδόνες - με αυτούς που δόξασαν την Ελλάδα στο παρελθόν, όπως οι Αθηναίοι, οι Σπαρτιάτες, οι Θηβαίοι, οι Κρητικοί και όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες. Εάν δεν το κάνουν, φοβούμενοι πως θα λείψουν οι γάζες από τα νοσοκομεία, η βενζίνη από τα πρατήρια ή το χαρτί υγείας από τα σούπερ μάρκετ, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια των μνημονίων, τότε θα είναι πραγματικά άξιοι της μοίρας τους και η μεγάλη ντροπή της Ευρώπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος21/1/18 01:50

    Sofia Nas
    Ας ξαναπροσπαθήσω να εξηγήσω την σκέψη μου: Το συλλαλητήριο οφείλουμε να το υποστηρίξουμε με την ελπίδα ότι θα δημιουργήσει νέες εξελίξεις προς όφελος του Λαού μας. Ήδη άρχισαν να ξεσκεπάζονται. Κόμματα, Εκκλησία, άτομα, δήμαρχοι που είναι έτοιμοι να συναινέσουν στα κακουργηματικά σχέδια των Παγκοσμιοποιητών. Η κινητοποίηση του κόσμου είναι κάτι που κάνει όλους αυτούς να τρέμουν από τον φόβο τους. Μαζί μ΄αυτούς τρέμουν και κάθε είδους καιροσκόποι της Αριστεράς. Και μην πείτε ότι δεν έχουμε τέτοιους, γιατί αν δεν είχαμε η Αριστερά θα ήταν ο οργανωτής αυτής της προσπάθειας. Η αφύπνιση της συνείδησης του Λαού είναι αυτό που φοβούνται όλοι. Η ενότητα του Λαού θα βάλει βόμβα στα θεμέλια των άνομων σχεδίων τους. Τότε μπορεί να γίνει η "σύνθεση" που χρειαζόμαστε: εθνικού-κοινωνικού. Νομίζω ότι αυτό είναι το ζητούμενο και αργά ή γρήγορα θα το κατανοήσουμε όλοι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος21/1/18 11:46

    «Μπορεί αλήθεια να κατηγορηθεί για «εθνική ανοησία» ένας λαός που θέλει να προστατεύσει την ιστορία και τον πολιτισμό του στο θέμα της Μακεδονίας; Δεν αποτελεί θράσος το να τον κατηγορεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός του; Έχει το δικαίωμα ο πρωθυπουργός να τάσσεται εναντίον της βούλησης της πλειοψηφίας, η οποία έχει την ακριβώς αντίθετη άποψη, επειδή του έδωσε μία δεύτερη ευκαιρία εκλέγοντας τον;
    analyst.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος21/1/18 16:32

    Δυστυχώς πατριδοκάπηλοι εθνικιστές, ακροδεξιά κατακάθια και φασιστοεδή, εκμεταλλευόμενοι την συγκέντρωση της Θεσσαλονίκης για το σκοπιανό, βρήκαν βήμα για να εκστομίσουν καθαρά αποσχιστικές κορώνες και εθνικά διχαστικές θέσεις περί κράτους αθηνών, περί "καλούμε" τους αθηναίους κλπ......

    Δεν υπάρχει πιο επικίνδυνο θέμα από το να μιλούν για κράτος αθηνών, δήθεν για παραμέληση της βόρειας ελλάδας κλπ


    Δεν υπάρχει βόρεια ελλάδα και αθήνα, υπάρχει μία ελλάδα και ενιαία.....

    καλλιεργούν την διάσπαση της πατρίδας, ζυμώνουν το πόπολο περί βόρειας ελλάδας και κράτους των αθηνών, το λεγόμενο αθηνοκεντρικό κράτος (έτσι ανέκραζε ο καραγκιόζης ζορό).....

    Υ/Γ Ακραία φασιστική δεξιά και εμμονική αριστερά παρέσυραν την χώρα σε εμφύλιο κάποτε........δεν πρέπει να τους αφήσουμε πάλι....ξυπνάτε και στις επάλξεις της δημοκρατίας...

    Υ/Γ Η τιμωρία των πατριδοκάπηλων εθνολαϊκιστών είναι επιβεβλημένη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος21/1/18 18:43

    καλα αυτοι οι διοργανωτες δεν ειχανε να βαλλουν κανενα σοβαρο ομιλητη και βαλανε οτι ναναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος21/1/18 18:53

    και πολύ τους είναι!!!!

    Το ακροατήριο????

    Λουκά, Κλεομένης, Πρέκας, Ρεντεζέλας κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος21/1/18 19:00

    ΕΣΥ ΤΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕΣ ΤΗΝ ΕΠΩΔΟ,ΗΣΥΧΙΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος21/1/18 20:12

    πως γνωρισες ρε φιλε τον ρεντεζελα αφου φοραγε πανοπλια και περικεφαλαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος21/1/18 21:52

    ο χψ εκατσε στην αθηνα με τον αρχιεπισκοπο και τον Παγκαλο τον ελληναρα..φρονιμοι ανθρωποι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος21/1/18 21:57

    Και συμπατριώτες ε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος21/1/18 22:26

    Nina Gouron
    2 ώρες ·

    Όλοι εσείς οι έξυπνοι άνθρωποι, που από την θαλπωρή του καναπέ σας, χλευάζετε χιλιάδες κόσμο , που βγήκε στους δρόμους για την Μακεδονία, χρειάζεται να γνωρίζετε πως η δράση και η αντίδραση δεν είναι έννοιες που τις αναρτούμε στο facebook . Σου δίνουν λόγο να μιλάς, να αμφισβητείς και να διαμαρτύρεσαι. Η δική σας αδράνεια καλό είναι να σας οδηγεί στην σιωπή. Διότι καμιά ''ακινησία'' δεν οδηγεί στην σοφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.