Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΚΑΨΑΝΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ;

Ο εμπρησμός των διοδίων της Μαλακάσας από κατοίκους της περιοχής , που ουσιαστικά μετατρέπονται σε κατοίκους ενός ιδιότυπου χωρο-οικονομικού apartheid, γίνεται μετά την απόφαση κυβέρνησης και εργολαβικών κοινοπραξιών να επιβληθούν νέες αυξήσεις έως 60% στις τιμές των διοδίων και να «προσθέσουν » νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς
Οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα έργα και οι τράπεζες (από τη γαλλική Vinci και τη γερμανική Hochtief μέχρι την ΕΛΛΑΚΤΩΡ) προβάλλουν ως άλλοθι για την κατάρρευση των οδικών αξόνων τη μείωση κατά 50% στην κυκλοφορία λόγω κρίσης. 
Με συνολικό προϋπολογισμό 7 δισ. ευρώ για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, οι (ευρωπαίοι και ιθαγενείς) εργολάβοι έχουν ως σήμερα εισπράξει πάνω από 1,5 δισ. από τα διόδια, ενώ θα συνεχίσουν να εισπράττουν ως το 2041, αφού η διάρκεια των συμβάσεων επεκτάθηκε από τα 30 στα 33 χρόνια.
Όμως υπάρχει μια μικρή λεπτομέρεια: 
Πριν από τη διακοπή των έργων είχαν πάρει , με βάση τις αρχικές συμβάσεις του 2007, σημαντικό μέρος της δημόσιας συμμετοχής, παρόλο που τα έργα ήταν εκτός χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης. Από πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών προκύπτουν τα εξής στοιχεία ως προς τη συμμετοχή του Δημοσίου: 
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ. Από το σύνολο των 607,6 εκατ. ευρώ της συμβολής του Δημοσίου είχαν ήδη καταβληθεί τα 242 εκατ. ενώ τα έργα έχουν υλοποιηθεί μόλις κατά 29%. 
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ. Το κόστος των κατασκευασμένων έργων ανέρχεται στα 354,2 εκατ. ευρώ, ενώ η κοινοπραξία έχει εισπράξει 220,5 εκατ. από το δημόσιο, εκτός από τα 441 εκατ. από τα διόδια. Έχει υλοποιήσει μόλις το 31% των έργων. 
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ. Στο συγκεκριμένο έργο είχε δοθεί από το 2009 πρόσθετο κονδύλι 169 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας τη συνολική κρατική ενίσχυση στα 296,4 εκατ. ευρώ. 
Τον Δεκέμβριο είχε κατατεθεί  στη Βουλή η συμφωνία Χρυσοχοϊδη για την τροποποίηση των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης των κεντρικών οδικών , συμφωνία που παρουσιάστηκε ως απαραίτητη για να «ξεπαγώσουν» τα έργα που είχαν σταματήσει εδώ και τρία χρόνια. 
Με την συμφωνία αυτή μετατράπηκαν οι υποχρεώσεις των εργολάβων, των παραχωρησιούχων και των τραπεζών σε ξεκάθαρη κρατική ενίσχυση! Το Δημόσιο θα πρέπει να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των έργων (ύψους 1,14 δισ. ευρώ )αυξάνοντας τη χρηματοδοτική του συμβολή, ενώ από τις συμβάσεις αφαιρούνται από τα έργα 280 χιλιόμετρα οδοστρώματος! 
Το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων που θα δοθούν στους εργολάβους και τους παραχωρησιούχους ανέρχεται σε επιπλέον 574 εκατομμύρια ευρώ και πρέπει να προστεθεί στα , συνολικά πάνω από, 3 δισ. ευρώ που έχουν δοθεί μέχρι τώρα. 
Στην συμφωνία περιλαμβάνεται και πρόσθετη πρόβλεψη ότι το Δημόσιο δεσμεύεται πώς θα ενισχύσει τα έργα κατά την περίοδο της λειτουργίας τους μέσω των εσόδων που αυτό δικαιούται, μέσω δηλαδή μηχανισμού «ανακύκλωσης εσόδων». Το Δημόσιο δεν θα εισπράξει τα έσοδα που δικαιούται, αν δεν καλυφθούν πρώτα οι δαπάνες λειτουργίας, τα έξοδα των δανειακών συμβάσεων και το προβλεπόμενο κέρδος των παραχωρησιούχων! Σύμφωνα με την εισήγηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η απώλεια εσόδων του κράτους μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 9 δισ. ευρώ!

Ουσιαστικά επαναλαμβάνεται ότι έχει συμβεί και με την Αττική Οδό. Η Αττική Οδός θα έπρεπε να είχε ήδη παραδοθεί στο Δημόσιο από τους ιδιώτες μεγαλοεργολάβους με βάση αυτή τη σύμβαση.
Η σύμβαση παραχώρησης, που υπογράφηκε το 1996 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, προβλέπει ότι η εκμετάλλευση από τους εργολάβους μπορεί να διαρκέσει από 18 έως 23 χρόνια (δηλαδή από το 2019 έως το 2024). Ωστόσο, υπήρχε ρήτρα με βάση την οποία μπορεί να παραδοθεί και νωρίτερα στο Δημόσιο, εφόσον έχει γίνει η αποπληρωμή των δανείων και η επιστροφή των ιδίων κεφαλαίων (των κεφαλαίων δηλαδή που υποτίθεται έβαλαν οι ίδιοι στο έργο) με μια ελάχιστη απόδοση 11,6%.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το έργο κόστισε 1,3 δισ. ευρώ, από τα οποία το 32% (420 εκατ. ευρώ) κατέβαλε το Δημόσιο. Γύρω στα 675 εκατ. ευρώ ήταν τα δάνεια που σύναψαν οι εργολάβοι με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Περίπου 175 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια συμμετοχή των εργολάβων στο έργο και για να το εγκαταλείψουν θα έπρεπε να τους επιστραφούν με μια απόδοση 11,6%, δηλαδή να πάρουν 20,30 εκατ. ευρώ παραπάνω.

Τα συνολικά έσοδα μέχρι τώρα έχουν ξεπεράσει όχι μόνο το ύψος των δανείων και των ιδίων κεφαλαίων, αλλά και το συνολικό κόστος του έργου! Όμως το έργο δεν επιστρέφει.

Οι μεγαλοεργολάβοι της Αττικής Οδού, εκτός από την εταιρεία «Αττική Οδός ΑΕ», έχουν φτιάξει άλλες τρεις εταιρείες : την «Αττικές Διαδρομές ΑΕ» , την «Αττικές Τηλεπικοινωνίες ΑΕ» και την «Αττικοί Σταθμοί ΑΕ». Τα κέρδη όλων αυτών των εταιρειών(που υπερβαίνουν κατά πολύ τα 20,3 εκ. της ρήτρας επιστροφής) παρότι μοιράζονται ως μερίσματα στους μεγαλοεργολάβους δε συνυπολογίζονται στο 11,6% της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων, επειδή υπολογίζονται ως… «έξοδα λειτουργίας» της «Αττική Οδός ΑΕ»!

Έτσι με αυτό τον « τρόπο» παρατείνεται η σύμβαση, αποκομίζοντας τεράστια κέρδη .

Και μια άλλη μικρή λεπτομέρεια. Η Αττική Οδός αναφέρεται ότι έχει υπερκοστολογηθεί τουλάχιστον τρείς φορές . Κατασκευάστηκε δηλαδή αποκλειστικά με τη συμμετοχή του Ελληνικού δημόσιου, δηλαδή μόνο με τα έσοδα από τη φορολόγηση των εργαζομένων .

Τελικά η μόνη ρήτρα είναι η ρήτρα διάσωσης των «μεγαλοεργολάβων»(ελληνικών και ευρωπαϊκών επιχειρηματικών ομίλων) , η οποία , στην ελληνική της εκδοχή, είναι ρήτρα διάσωσης και των κυρίαρχων ΜΜΕ . Χωρίς τον διασωθέντα Μπόμπολα το ΜEGA , με χρέη 190 εκατ. ευρώ και 20 εκατ. ευρώ ζημιές ανά οικονομικό έτος, δεν θα μπορούσε να συνεχίζει να πληροφορεί τον ελληνικό λαό. 

Έτσι, την επόμενη φορά που θα βλέπεις την Όλγα, τον Παύλο και τον Κώστα να καταδικάζουν, με 60% παραπάνω πάθος από την προηγούμενη, τη βία των βαρβάρων μην αναρωτηθείς γιατί… Τώρα ξέρεις!

31 σχόλια :

  1. Ανώνυμος10/2/14 19:19

    ΝΔ-ΠΑΣΟΚ: Δανεικά 270 εκατ. ευρώ και αγύριστα Αυτα ποιος θα τα πληρώσει?
    Είναι εύκολη ερώτηση ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/2/14 19:22

    λεπτομέρειες 11,6%κλπ
    απο δω και πέρα θα κυκλοφορουμε μονο εμεις οι όμορφοι άνε και κανένας λιάπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος10/2/14 19:24

    άνε... άντε ήθελα να γράψω ,μη το περεξηγήσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος10/2/14 19:32

    ο κικίκιας δεν διαψεύδει στην ουσία.
    τουλάχιστο εγώ έτσι το εκλαμβάνω έτσι όπως το θέτει
    "Τελικά κανένα στοιχείο δεν υπάρχει"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος10/2/14 19:53

    Στις ειδήσεις του star χθες :
    καλά...δεν μπορούσαν να κάνουν ειρηνική την διαδήλωση τους ?

    Ξέρεις η κοπέλα που ήταν μέσα είναι καλά? Την έβγαλαν με την βια ..για ρώτησε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος10/2/14 21:06

    Περιμενει κανεις με αγωνια σημερα την αποφαση της νομ επιτροπης στην Αρκαδια για τον Βουδουρη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος10/2/14 21:30

    όλα τριγύρω αλλάζουνε και όλα τα ίδια μένουν
    Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
    Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος
    1. Διονύσης Σαββόπουλος

    Όπου κοιτάζω να κοιτάζεις
    όλη η Ελλάδα ατέλειωτη παράγκα
    παράγκα, παράγκα, παράγκα του χειμώνα
    κι εσύ μιλάς σαν πτώμα

    Ο λαός, ο λαός στα πεζοδρόμια
    κουλούρια ζητάει και λαχεία
    κοπάδια, κοπάδια, κοπάδια στα υπουργεία
    αιτήσεις για τη Γερμανία

    Κυράδες, φιλάνθρωποι παπάδες
    εργολαβίες, ψαλμωδίες και καντάδες
    Η Ευανθούλα κλαίει πριν να κοιμηθεί
    την παρθενιά της βγάζει στο σφυρί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος10/2/14 22:45

    Με 2.000.000 ευρώ εγγύηση ελεύθερος ο Φιλιππίδης.
    Με 2 ευρώ την ημέρα 2.000.000 κόσμος.
    Να συλληφθούν αυτοί που όρισαν την εγγύηση ή εκείνοι που θεωρούν πως τα χει δουλεμένα και τα χε στην άκρη για ώρα ανάγκης??
    Η να συλληφθούν όσοι παλεύουν να βρουν τα 2 ευρώ για να πάρουν γάλα στα παιδιά τους και να γλιτώσουν απ' το καθημερινό βάσανο??
    Ποιοί να πρωτοσυλληφθούν??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος11/2/14 07:19

    Στην συνεδρίαση της Νομαρχιακής Επιτροπής Ν.Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ στην οποία παρευρίσκετο και ο Π.Σκουρλέτης 9 μέλη ψήφισαν κατά της υποψηφιότητας και 4 μέλη ψήφισαν λευκό. Κανένα μέλος δεν ψήφισε υπέρ!Ντροπη σας ρε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος11/2/14 07:37

    Ο Φιλιππίδης των τραπεζιτών και των κυβερνητών χωρίς προφυλάκιση και ο δήμαρχος, οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι πολίτες στην στενή...
    Εχει κανείς αντιρριση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος11/2/14 11:25

    Ο υπουργός Υποδομών παραδέχτηκε ότι πράγματι οι αυτοκινητόδρομοι είναι ακριβοί, αλλά δεν μπορούν να κατασκευαστούν αλλιώς. Το λογικό είναι, σημείωσε, να πληρώνουν οι χρήστες τους και όχι να χρηματοδοτούνται τα έργα από τον κρατικό προϋπολογισμό.

    δηλ. δώσε μου λεφτά να σου φτιάξω σπίτι, και ύστερα να στο νοικιάσω για να μπορείς να μένεις μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος11/2/14 11:30

    .. από το 2008 που ιδιωτικοποιήθηκαν οι αυτοκινητόδρομοι τα χαράτσια των διοδίων αυξήθηκαν ακόμη και… κατά 500%, ανάλογα με την...
    κατηγορία του οχήματος.

    αντε βρε! να περιμένουμε και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και της ΕΥΔΑΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος11/2/14 11:50

    Ναι ομως μειναμε στο ευρω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος11/2/14 11:52

    εφτούνο δε το είχα σκεφτεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος11/2/14 11:53

    Να συλληφθούν αυτοί που όρισαν την εγγύηση ή εκείνοι που θεωρούν πως τα χει δουλεμένα και τα χε στην άκρη για ώρα ανάγκης??

    ούτε αυτό το είχα σκεφτεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος11/2/14 12:17

    ΔΗΛΑΔΗ Ο ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣΕ ΜΟΝΟΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος11/2/14 12:35

    επειδη δεν ενεργούσε μονος γι αυτο δεν προφυλακιστηκε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος11/2/14 13:12

    Ο μεγάλος ηγέτης "τιμονιέρης" Αντρέας Τσίπρας έχει αποφασίσει.....Βουδούρης μέχρι τέλους!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος11/2/14 13:53

    Αν το συνεχίσει έτσι κακό του κεφαλιού του !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος11/2/14 13:54

    Τέλος στην αβεβαιότητα έδωσε ο Ανδρέας Λοβέρδος μιλώντας στο BHMA 99,5 ξεκαθαρίζοντας ότι δεν θα είναι υποψήφιος στις ευρωεκλογές. Γεγονός που αλλάζει τις ισορροπίες αφού η λαοθάλασσα που ήταν έτοιμη να ψηφίσει Ανδρέα Λοβέρδο στις ευρωεκλογές πλέον είναι ελεύθερη να ψηφίσει ότι να ‘ναι. Από ΣΥΡΙΖΑ μέχρι Ν.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος11/2/14 13:55

    Περιμένουμε να δούμε αν αντίστοιχη δήλωση κάνει και ο Βενιζέλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος11/2/14 13:56

    Αυτός κι αν είναι τιμονιέρης !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος11/2/14 14:02

    Με εντολή Σαμαρά έκαψαν τα διόδια
    χαχαχαχχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος11/2/14 14:29

    Το MEGA έκρινε ότι η πρώτη και μεγαλύτερη είδηση της ημέρας είναι η μη συμμόρφωση του Σακκά να εμφανιστεί στο Αστυνομικό Τμήμα. (...)
    Μάλιστα, η επιτηδευμένα λαχανιασμένη εκφώνηση της είδησης, δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο για το ότι η χώρα βρίσκεται σε κίνδυνο ανάλογο εκείνου ενός πυρηνικού πολέμου. Η είδηση ολοκληρώνεται με ένα "συγκεντρωτικό" περί του πόσοι ακόμη είναι δραπέτες, ανακατεύοντας υποδίκους με ήδη καταδικασθέντες, και φυσικά στην ίδια "είδηση" ενσωματώνεται και η σύλληψη των τεσσάρων Κούρδων που κατηγορούνται για συμμετοχή σε ένοπλες επιθέσεις στην Τουρκία.

    Τώρα, αν εσύ απ' όλα αυτά συμπεράνεις πως, μόλις ο Σακκάς τελειώνει τη βάρδιά του ως δολοφόνος Τούρκων, πίνει φρέντο με τον Χριστόδουλο και παίζει κολτσίνα με τον Μαζιώτη, είναι δικό σου πρόβλημα λοβοτομημένε τηλεθεατή.

    Δεύτερη "είδηση" (χωρίς λαχανιασμένη φωνή τώρα αλλά με ένα χαμόγελο λίγο μετά τον οργασμό και λίγο πριν το τσιγάρο), η αύξηση του πρωτογενούς πλεονάσματος και με τις δηλώσεις Σταϊκούρα να κονιορτοποιούν το άδειασμα της κυβέρνησης εκ μέρους της Eurostat.

    Mέγκα μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος11/2/14 14:34

    Αυτή την στιγμή η "Ένωση για την Πατρίδα και τον Λαό" βρίσκεται στο 5% και καλπάζει προς το 10% με ξέφρενους ρυθμούς , μας ενημερώνει το κίτρινο πορτοκάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος11/2/14 14:40

    Πρωτογενές πλεόνασμα στα 3,9 δισ. ευρώ ή 2,1% του ΑΕΠ το 2013 σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών προανήγγειλε, μιλώντας από τη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας
    Του χρόνου gerolyke θα μπορούμε να δανείσουμε την Κίνα και την Αμερική!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος11/2/14 16:05

    να δείτε ότι στο τέλος ο κουβέλης θα φαίνεται ακροαριστερός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος11/2/14 18:11

    Δηλ εκτός συνταγματικού τόξου?
    Τρομοκράτη Κουβέλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος11/2/14 18:14

    Σόλωνα αργείς !Μπες μπροστά! Είναι η ευκαιρία της ζωής σου Τελείωσε ο Βουδούρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος11/2/14 18:49

    ΑΦΟΥ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος11/2/14 20:07

    ....μονο βελανι πορουμε να δανισουμε αιντε και λιγα ακρανια.....gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.