Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Φωτογραφικό υλικό της Ελλάδας σε σχέση με το ψωμί.



Η ιστορία του ψωμιού ξεκινάει πριν από 30.000 χρόνια στην Ευρώπη. Το πρώτο ψωμί που φτιάχτηκε πιθανόν να ήταν μια εκδοχή πάστας σιτηρών, φτιαγμένης από καβουρδισμένους και αλεσμένους κόκκους δημητριακών και νερό, και μπορεί να προέκυψε τυχαία κατά το μαγείρεμα ή και σκόπιμα μετά από πειραματισμό με αλεύρι ολικής αλέσεως και νερό. Το πιο πιθανό είναι να ήταν άζυμο

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου τα δημητριακά ήταν μια από τις πολλές πηγές τροφίμων, καθώς η δίαιτα των Ευρωπαίων βασιζόταν κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Τα δημητριακά και το ψωμί έγιναν βασική τροφή στη Νεολιθική εποχή, περίπου 10.000 χρόνια πριν, όταν το σιτάρι και το κριθάρι ήταν ανάμεσα στα πρώτα φυτά που καλλιεργήθηκαν.

Η καλλιέργειά τους εξαπλώθηκε από τη Νοτιοδυτική Ασία στην Ευρώπη, τη Βόρειο Αφρική και την Ινδική χερσόνησο και έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους να γίνουν αγρότες και όχι κυνηγοί και τροφοσυλλέκτες


Η εμφάνιση του ψωμιού με προζύμι τοποθετείται κατά πάσα πιθανότητα πάλι σε προϊστορικούς χρόνους, όμως οι πρώτες μαρτυρίες εντοπίζονται στην αρχαία Αίγυπτο. Στην αρχαιότητα, η ιδέα ενός αυτοτελούς φούρνου που θα μπορούσε να προθερμανθεί, έχοντας μια πόρτα για πρόσβαση, φαίνεται να ήταν ελληνική.


Στην αρχαία Ελλάδα το ψωμί ήταν κριθαρένιο. Ο Σόλων είχε δηλώσει πως το σταρένιο ψωμί θα μπορούσε να ψηθεί μόνο σε μέρες γιορτής. Τον 5ο αι. π.Χ. μπορούσε κανείς να αγοράσει ψωμί στην Αθήνα από αρτοποιείο, ενώ στη Ρώμη, οι Έλληνες αρτοποιοί έκαναν την εμφάνισή τους τον 2ο αι. π.Χ., όταν η Μικρά Ασία πέρασε στη Ρωμαϊκή κυριαρχία. Η σημασία του ψωμιού στη διατροφή αντανακλάται και από το όνομα του υπόλοιπου γεύματος: ὄψον , δηλαδή συνοδεία ψωμιού, όποια κι αν ήταν αυτή.
Στο Μεσαίωνα, στην Ευρώπη, το ψωμί αποτελούσε όχι μόνο βασική τροφή, αλλά και μέρους του σερβίτσιου. Πιο συγκεκριμένα, ένα κομάτι μπαγιάτικο ψωμί χρησιμοποιούταν σαν απορροφητικό πιάτο, που κατά την ολοκλήρωση του γεύματος μπορούσε να φαγωθεί, να δοθεί στους φτωχούς ή να ταϊστεί στα σκυλιά. Μόλις τον 15ο αι. άρχισε να αντικαθίσται από ξύλινες πιατέλες.



Για πολλές γενιές το άσπρο ψωμί προτιμούνταν από τους πλούσιους, ενώ οι φτωχοί έτρωγαν μαύρο (ολικής αλέσεως) ψωμί. Όμως, στις περισσότερες δυτικές κοινωνίες τα πράγματα αντιστράφηκαν στα τέλη του 20ου αι., με το ψωμί ολικής αλέσεως να προτιμάται, εξαιτίας της υψηλής διατροφικής του αξίας, σε αντίθεση με το άσπρο που συνδέθηκε με άγνοια για τη διατροφή.


Στη σύγχρονη εποχή, η βιομηχανοποίηση του ψησίματος του ψωμιού αποτέλεσε ένα καθοριστικό βήμα για τη δημιουργία του σύγχρονου κόσμου. Ο Otto Frederick Rohwedder θεωρείται ο πατέρας του ψωμιού σε φέτες (1912), ο οποίος κατάφερε το 1928 να εφεύρει μια μηχανή που τεμάχιζε και τύλιγε το ψωμί σε συσκευασία.
.

Μια άλλη σημαντική αλλαγή συνέβη το 1961, με την ανάπτυξη της μεθόδου Chorleywood, που χρησιμοποιούσε την έντονη μηχανική επεξεργασία της ζύμης για να μειώσει δραματικά την περίοδο της ζύμωσης και τον χρόνο που απαιτείται για να παραχθεί μια φραντζόλα, σε βάρος όμως της γεύσης και της θρεπτικής αξίας. Αυτή η διαδικασία χρησιμοποιείται πλέον ευρέως σε μεγάλα εργοστάσια παγκοσμίως


Στην Ελλάδα
Έλληνες ναυτικοί και έμποροι έφεραν το αιγυπτιακό αλεύρι στην Ελλάδα, όπου άρχισε και το ψήσιμο του ψωμιού. Περισσότερο δημοφιλές ήταν το λευκό ψωμί και μεταξύ των πόλεων υπήρχε πολύ έντονος ανταγωνισμός για το καλύτερο ψωμί. Η Αθήνα «καμάρωνε» για τον Θεάριο, τον καλύτερο αρτοποιό της, το όνομα του οποίου βρισκόταν στα γραπτά πολλών συγγραφέων.

Αρτοποιεία εμφανίστηκαν κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ. Ανάμεσα στις πολλές ποιότητες ψωμιού που παρασκευάζονταν στην αρχαία Ελλάδα ήταν ο ζυμίτης, από αλεύρι, νερό και προζύμι, ο άζυμος, από αλεύρι και νερό, ο σιμιγδαλίτης, από λεπτότατο αλεύρι προερχόμενο από καλής ποιότητας σιτάρι κλπ.

Από αρχαία κείμενα προκύπτει ότι οι Έλληνες προσέφεραν άρτους στους θεούς, στους οποίους ονόμαζαν θειαγόνους άρτους. Στο ναό της Δήμητρας στην Ελευσίνα, κατά την εορτή των θεσμοφορίων, προσφερόταν στη θεά μεγάλος άρτος από τον οποίο η συγκεκριμένη γιορτή ονομαζόταν μεγαλάρτια.

Στο γερμανικό Μουσείο Ψωμιού που λειτουργεί στην πόλη Ουλμ, τα ωραιότερα εκθέματα είναι τέσσερα ελληνικά ειδώλια του 5ου αιώνα π.Χ., προερχόμενα από τη Βοιωτία, με γυναικείες μορφές. Στα ειδώλια εικονίζεται το άλεσμα του σταριού σε γουδί, το πλάσιμο της ζύμης, το ψήσιμο του ψωμιού και οι άρτοι έτοιμοι προς πώληση και βρώση.  
Να σημειωθεί ότι οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν να βάζουν θαλασσινό αλάτι στο ψωμί για νοστιμιά.
 Στη θρησκεία

Στην Καινή Διαθήκη περιγράφεται το θαύμα που έκανε ο Ιησούς Χριστός, που με πέντε άρτους και δύο ψάρια χόρτασε πέντε χιλιάδες ανθρώπους. Επίσης ο Χριστός παρομοίαζε τον εαυτό του στους μαθητές του σαν άρτο τον οποίον όποιος τρώει θα έχει ζωή αιώνια.
Στο Μυστικό δείπνο ο Ιησούς ευλόγησε ένα ψωμί, το έκοψε σε κομμάτια και είπε: «Λάβετε, φάγετε, αυτό είναι το σώμα μου». Μετά ευλόγησε το κρασί και έδωσε το ποτήρι του σε όλους και είπε: «Πιείτε από αυτό όλοι, αυτό είναι το αίμα μου». Στην προσευχή που έδωσε ο ίδιος ο Χριστός, υπάρχει αίτημα για τον άρτον τον επιούσιον. 
Στην εκκλησία, χωρίς άρτο, δεν είναι δυνατόν να τελεσθεί θεία λειτουργία. Ο άρτος πρέπει να είναι καλά ζυμωμένος και να έχει την σφραγίδα του σταυρού και την επιγραφή ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ.
Ένα μέρος του άρτου χρησιμοποιείται από τον ιερέα για την ετοιμασία της Θείας Κοινωνίας (σε ανάμνηση του Μυστικού Δείπνου), και το υπόλοιπο κόβεται σε μικρά κομμάτια, τα αντίδωρα και μοιράζεται στους πιστούς στο τέλος της Θείας Λειτουργίας.
Η ευλάβεια των ανθρώπων απέναντι στο ψωμί που ποτέ δεν πετούν, δείχνει τη σημασία του στη διαβίωση αλλά και στη θρησκευτική ζωή.















29 σχόλια :

  1. Ανώνυμος3/1/16 16:25

    Ο δρομος μας πατριωτες περναει εξω απο τα κομματα της σημερινης Βουλης.Κανεις δεν εχει προθεση να λυσει το μειζον οικονομικο προβλημα που ταλανιζει εξι τουλαχιστον χρονια τη χωρα..Δεν μπορει να μην υπαρχει λυση.Βλεπω κι εδω μεσα αλλα κι εξω φωτισμενους και καταξιωμενους Ελληνες να γραφουν αρθρα πραγματειες και προτασεις για το πως θα σωθει η χωρα κι απ αυτην αλλα κι απ αλλες καταστροφες..Αυτοι λοιπον θελω να ενωθουν χωρις ιδιοτελεια με την αγαπη που τους διακατεχει για την πατριδα τη δημοκρατια και την ελευθερια και να δημιουργησουν ενα τεραστιο πολιτικο κινημα που θ αλλαξει οσα μπορουν ν αλλαξουν σ αυτη τη χωρα προτου να ειναι πολυ αργα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος3/1/16 16:54

    Στο γραψιμο καλοι ειμαστε ουλοι ,οταν ομως πιασουμε την καρεκλα τα χαλαμε πατριωτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος3/1/16 17:11

    το θεμα ειναι να μην ειμαστε μοιρολατρες....αλλα αγωνιστες του 1821

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος3/1/16 22:14


    Θα ήταν για την Ελλάδα πρωτοφανές και μέγα θαύμα από καταβολής του Κράτους μας να γίνει πραγματικότητα η ευχή του Πατριώτη μας-σχολιαστή.
    Επειδή όλα τα πράγματα θέλουν το time τους, προσθέτω μόνο
    ότι τώρα είναι μια καλή ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος3/1/16 23:12

    σα δε ντρεπεστε που καλατε τον κοσμο σε επανασταση τωρα που κυβερναει η αριστερα...ποσο δεξιοι εισαστε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επαναλαμβάνω την έκκληση για τελευταία φορά, να μην προβαίνετε σε υβριστικούς χαρακτηρισμούς. Στο εξής θα διαγράφεται κάθε τέτοιο σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος4/1/16 00:55

    δηλαδη ο προβοκατορας τα λεει καλα...και σκιαζεσαι μην τσαλακωθει λες και τον ξερει κανενας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος4/1/16 14:49

    .... «Το πρόβλημα είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέχθηκε γι' αυτό το ρόλο, ακριβώς γιατί μπορεί να κάνει αυτή τη βρώμικη δουλειά», συμπλήρωσε ο κ. Κουτσούμπας.

    Πάει χάλασε και το ΚΚΕ.....γραμμή του δίνει ο χψ!!!!!!που έγραφε πριν μερικές μέρες ότι αυτά τα μέτρα μόνο αυτό το συνονθύλευμα μπορούσε να περάσει....


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος4/1/16 14:52

    συνυπογραφω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος4/1/16 15:47

    Ο δικός μας Πρόεδρος και η άνεργη κυρία Άννα
    Δευτέρα 04 Ιανουαρίου 2016, 11:23 - Τελευταία ενημέρωση: 11:23
    17
    Print Friendly and PDF
    -A +A

    Γράφει ο Insider

    Σε τι ακριβώς διαφέρουν τα «ρεπορτάζ» των κρατικών μέσων ενημέρωσης της Βορείου Κορέας από εκείνα των δικών μας κρατικών ΜΜΕ;

    Γιατί χθες με έκπληξη διαπιστώσαμε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων, το επίσημο πρακτορείο μας, να μεταδίδει μια είδηση που αφορούσε τον Έλληνα Πρόεδρο Δημοκρατίας που δεν είχε σε τίποτα να ζηλέψει από τις ειδήσεις που μεταδίδει το ανταγωνιστικό με το ελληνικό, βορειοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων.

    Συγκεκριμένα, διαβάσαμε παντού ότι «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, επισκέφτηκε το μεσημέρι απροειδοποίητα, δίχως κάμερες και δημοσιογράφους, το σπίτι της μακροχρόνια άνεργης κυρίας Άννας, η οποία αιφνιδιάστηκε ευχάριστα».

    Αλλά αυτό το ρεπορτάζ δεν το διαβάσαμε μόνον. Το επιβεβαιώσαμε ταυτόχρονα και από τη φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων. Και χαρακτηρίστηκε από πολλούς, ως φωτογραφία «θαύμα» αφού τραβήχτηκε από μία υπέρτατη δύναμη, μιας και στην μυστική επίσκεψη του προέδρου της δημοκρατίας δεν υπήρχαν κάμερες…

    Όμως επειδή με αυτά τα πράγματα δεν θα πρέπει να παίζουμε, οφείλουμε να μεταφέρουμε τα εύλογα ερωτήματα και τις ανησυχίες που μας μετέφεραν οι πολίτες που διάβασαν την τόσο τρυφερή αυτή είδηση χθες το μεσημέρι:

    Άραγε γιατί η κα Άννα άνοιξε την πόρτα Κυριακή μεσημέρι σε κάποιον που εισέβαλε «αιφνιδιαστικά» και «απροειδοποίητα» στο σπίτι της;

    Πώς βρέθηκε στο σπίτι της κας Άννας και ο δήμαρχος Περιστερίου, αφού ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν ενημέρωσε κανέναν;

    Πώς έμαθαν την είδηση αμέσως οι δημοσιογράφοι, αφού ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κράτησε τη συνάντηση μυστική από τις «κάμερες και τους δημοσιογράφους»;

    Πώς βρέθηκε φωτογράφος στην μυστική επίσκεψη και πώς διοχέτευσε την φωτογραφία στο «συνδρομητικό» Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων; Μήπως άραγε, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας παρακολουθείται από ξένες μυστικές υπηρεσίες που φωτογραφίζουν τις «μυστικές» του συναντήσεις διοχετεύοντας τις φωτογραφίες του στο συνεργαζόμενο μαζί τους κρατικό πρακτορείο;

    Ποιος κανόνισε το πρωινό τηλεοπτικό πρόγραμμα συνεντεύξεων της κας Άννας η οποία βγήκε σε όλα τα κανάλια για να διαφημίσει τη «μυστική» επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο σπίτι της;

    Προφανώς αυτά τα ερωτήματα εμπεριέχουν και δόση ειρωνείας. Και δεν είμαστε ευτυχείς γι αυτό!

    Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι πολύ σοβαρός θεσμός, ίσως ο σοβαρότερος θεσμός του Έθνους. Γι αυτό και ο κ. Παυλόπουλος θα πρέπει να επιπλήξει τους συνεργάτες του που με περισσή επιπολαιότητα διαχειρίστηκαν μια επικοινωνιακή του, συμβολική πρωτοβουλία.

    Γιατί αν ο κ. Παυλόπουλος ήθελε να επισκεφτεί μυστικά ή να βοηθήσει μια ταλαιπωρημένη οικογένεια, θα το έκανε και δεν θα το μαθαίναμε ποτέ.

    Όμως ο τρόπος που το έκανε, αλλά κυρίως ο τρόπος που το μάθαμε, δεν μας τιμά ως χώρα.

    Δεν τιμά τις υπηρεσίες επικοινωνίας της Προεδρίας, δεν τιμά τον θεσμό του Προέδρου, δεν τιμά το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Β.Κορέας, συγγνώμη, της Ελλάδας, ήθελα να πω.

    Το 2016 ξημέρωσε με μια ακόμα απογοήτευση. Δυστυχώς για την προεδρία. Ας είναι η τελευταία
    ΤΗ ΦΩΤΟ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗ ΒΑΛΩ..ΑΣ ΤΗΝ ΒΑΛΛΟΥΝ ΟΙ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος4/1/16 16:05

    οι προεδροι φτωχαινουν τον κοσμο με τα μνημονια και μετα πανε να δουνε πως ειναι τα θυματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος4/1/16 16:11

    γωτογραφια ηταν απο το αρχειο χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος4/1/16 17:52

    Ποιο αρχειο πρωτοχρονια φετος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος4/1/16 18:01

    Βαλτη εδωωωωωωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος4/1/16 20:47

    Στην τελικη να δηλωσουμε και τα χρυσα δοντια...ο Σοιμπλε εχει ταναλια anekdotakias

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος4/1/16 20:50

    Δύο αναρχικοί παίζουν σκάκι.
    Λέει ο ένας:
    -ΜΑΤ.
    Απαντάει ο άλλος:
    -ΝΤΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος4/1/16 20:52

    ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι κοινό έχει μια τούρτα με την πεθερά μας;
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Και τις δύο τις θέλουμε κρύες και με κεράκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος4/1/16 21:16

    Οι μεγάλες μειώσεις

    Μεγάλη μείωση προβλέπεται να επέλθει στις κύριες και επικουρικές συντάξεις που θα κανονιστούν από την 01/01/2016 και εφεξής καθώς όπως επισημαίνουν “οι «νέοι συνταξιούχοι» που θα αιτηθούν και λάβουν κύρια και επικουρική σύνταξη από την 01/01/2016 και εφεξής, θα δουν το ποσό της σύνταξής τους να είναι κατά 15% - 35% μειωμένο σε σχέση με εκείνο που λαμβάνει άλλος ασφαλισμένος με τα ίδια έτη ασφάλισης και τις ίδιες μηνιαίες απολαβές αλλά συνταξιοδοτήθηκε πριν την 01/01/2016, ενώ το εφάπαξ που χορηγεί σήμερα το Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων θα αποδίδεται μειωμένο κατά 10% σε σχέση με τα έως σήμερα ισχύοντα. Των ανωτέρω όμως μειώσεων φαίνεται να εξαιρούνται οι συντάξεις που θα κανονιστούν από την 01/01/2016 και μετά και δεν θα υπερβαίνουν τα 750 ευρώ”.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος4/1/16 21:17

    Προτεινω αποτεφρωτηρα για τους συνταξιουχους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος4/1/16 21:21

    σκαστε και πληρωστε με αξκοπρεπεια και υπερηφανεια......ουγκ....ουγκ....ουγκαλος....


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος4/1/16 21:21

    Ως βασική διαφωνία, ο κ. Λεβέντης ανέφερε την προτεινόμενη στο νομοσχέδιο οροφή συντάξεων, η οποία θα είναι 3.000 για τις πολλαπλές συντάξεις και 2.200 για τη μοναδική.

    «Όταν υπάρχουν δύο εκατομμύρια άνεργοι, όταν υπάρχουν αγρότες με 300 ευρώ, όταν κόβουμε το ΕΚΑΣ θα υπάρχουν συνταξιούχοι με 3.000 το μήνα; Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα» τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος4/1/16 21:24

    μια πιτσα πεπερονε χωρις ελιες.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος4/1/16 21:44

    «…Οι Έλληνες πρέπει να γίνουν λαός μικρόψυχος, ως οι λαοί του Ινδοστάν, δια να είναι ολιγώτερον επικίνδυνοι…»
    (Από την αγόρευση του λόρδου Λοντόντερυ ‒υπουργού της Κυβέρνησης Πάλμερστον‒ στήν Άνω Βουλή, 1866).



    αν κρίνω από τα περισσότερα σχόλια η μικροψυχία περισεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος4/1/16 21:47

    Ναι... αλλά χτυπάει την διαφθορά και την διαπλοκή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος4/1/16 22:00

    εσυ σαν μεγαλοψυχος πληρωσε με υπερηφανεια λοιπον και ασε εμας τους μικροψυχους να κλαυψουριζουμε.....

    ασε μας ρε μεγαλε που παιζεις με τα χαλια μας και μας λες και μικροψυχους που σου παρεξηγησαμε το γελοιο που αντεσηκωνοτανε στις μυτες των παπουτσιων για να φαινεται ψηλος.......ασε μας και κορδωσου με τις υπουργαρες σου.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος4/1/16 22:08

    ο αλλος καραγκιοζης φουσκωσε τοσο πολυ σα διανος που θελει να κανει και κομμα πανευρωπαικο......

    αρλουμπες στις εκπομπες του αυτια και του παπαδακη ελεγες ρε βελιγκεκα και σε εκανε νωματαιο ο αχρηστος και φουσκωσαν τα μυαλα σου με φωτογραφησεις καψουρογκομενας μεχρι που σε πηρανε μυρωδια και σε σουταρανε δεοντως.....

    ακριβυνανε και τα γιαουρτια.....

    σκασε και πληρωσε λεβεντονουμερο και κιχ οπως σου ελεγε συνεχεια ο μεγαλος δασκαλος.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος4/1/16 22:35

    Την ημέρα της Κρίσης πεθαίνουν όλοι και πάνε στον παράδεισο. Μπαίνει μέσα ο Θεός και λέει:
    - "Οι γυναίκες να πάνε στην κόλαση κατευθείαν. Όσο για τους άνδρες, θέλω να κάνετε μία σειρά όσοι είχατε το πάνω χέρι στο γάμο σας και μια άλλη όσοι κάνατε ότι σας έλεγαν οι γυναίκες σας".
    Φεύγουν λοιπόν οι γυναίκες και κάνουν οι άνδρες δύο γραμμές. Η μία (αυτή με τους υποχείριους άνδρες) έχει μήκος 100 χιλιόμετρα και στην άλλη είναι μόνο ένας άνδρας. Ο Θεός εκνευρίζεται:
    - "Ρε σεις, εγώ έπλασα τη γυναίκα από εσάς, άρα έπρεπε να είσαστε από πάνω της και εσείς με ξεφτιλίσατε!! Μόνο αυτός εδώ είναι αντάξιος για τον Παράδεισο! Πες μου τέκνο μου πώς κατάφερες να μείνεις σε αυτή τη γραμμή;"
    - "Κοιτάξτε... Εμένα, βασικά, η γυναίκα μου είπε να κάτσω εδώ".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος4/1/16 22:38

    ανεκδοτο χαμομηλι κι εντριβη...μην παθει τιποτα ε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.