Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

Μην ταράζετε τον ύπνο των νοικοκυραίων

Έτσι που λέτε, η Ελλάδα είναι μια χώρα με κάργα καλούς νοικοκυραίους, που «έχουν γυναίκα και παιδιά», πράγμα που τους εμποδίζει να γίνουν πρωτοπόροι και να βγουν από την πεπατημένη. Λες και οι άλλοι, που συνεχώς διακινδυνεύουν, δεν έχουν γυναίκα και παιδιά, αλλά γάτα και γατάκια. Τι να κάνουμε; Εμείς θα συνεχίσουμε και χωρίς αυτούς. Οι πρωτοπόροι δεν θα λείψουν ποτέ από τον κόσμο, ό,τι και να συμβεί. 

Λεν έχει καμιά σημασία τι όνομα παίρνουν κάθε φορά στην ιστορία οι πρωτοπόροι. Οι πρωτοπόροι του καπιταλισμού, αυτοί που τον εδραίωσαν για να μπορούν σήμερα οι καλοί νοικοκυραίοι να παριστάνουν εκ του ασφαλούς και με το αζημίωτο τους καλούς νοικοκυραίους, ήταν αδέρφια μας από ιστορικής, αλλά και ψυχολογικής απόψεως. Οι καλοί νοικοκυραίοι της εποχής τους τους κυνήγησαν άγρια. Και οι λιγότερο βάρβαροι από αυτούς τους θεωρούσαν ρομαντικούς και ουτοπιστές. Το τι καζούρα έφαγε ο Κολόμβος από την άρχουσα φεουδαρχική τάξη της εποχής του δεν λέγεται. Αλλά, χωρίς την ανακάλυψη της Αμερικής, καπιταλισμός δεν θα υπήρχε, τουλάχιστον στη σημερινή του μορφή. Όχι γιατί η Αμερική είναι σήμερα η μητρόπολη του καπιταλισμού, αλλά διότι χωρίς τον πλούτο που συνέρρευσε από το νέο κόσμο στον παλιό, θα ζούσαμε ίσως ακόμα υπό φεουδαρχικό καθεστώς

Βέβαια, κάποτε ο νέος κόσμος αυτονομήθηκε από τους γέρους Ευρωπαίους γονείς του. Όλα τα παιδιά φεύγουν κάποτε από το σπίτι τους και κάνουν δικό τους νοικοκυριό. Οι πρωτοπορίες που κινούν την ιστορία, συνεχώς ανανεώνονται και συνεχώς διαφοροποιούνται. Εμείς οι κομουνιστές δεν διεκδικήσαμε ποτέ για τον εαυτό μας τον τίτλο του μοναδικού πρωτοπόρου στην ιστορία αν και πολλοί από μας έχουν την ηλίθια τάση να πιστεύουν πως, πριν από μας ο κόσμος μπουσουλούσε ως νήπιο μόνο και μόνο γιατί λείπαμε εμείς ενώ, αν εξαφανιστούμε εμείς, ο κόσμος θα χάσει οριστικά και αμετάκλητα τους πρωτοπόρους του. Είναι ίδιον των ηλίθιων να νομίζουν πως είναι αναντικατάστατοι, χωρίς να παίρνουν υπόψη πως τα νεκροταφεία είναι γεμάτα αναντικατάστατους, όπως έλεγε ο Κλεμανσό. Εν πάση περιπτώσει, στην πορεία μας προς τα μπρος πρέπει να συνυπολογίζουμε και τη φύρα από την αριστερή εκδοχή της βλακείας, ου μην αλλά και της αριστερής αγραμματοσύνης. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη αριστερή βλακεία από αυτή που θεωρεί τον καπιταλισμό εξ υπαρχής και εξ ορισμού εχθρό της κοινωνικής ανάπτυξης.

Βρε ηλίθιοι, ο πολιτισμός εντός του οποίου ζείτε είναι καπιταλιστικός. Ο σιδηρόδρομος, το ατμόπλοιο, το αυτοκίνητο, το αεροπλάνο, το τηλέφωνο, ο ασύρματος, το ραδιόφωνο, οι ακτίνες Ρέντγκεν, η ιατρική τεχνολογία, ο  κινηματογράφος, η διάσπαση του ατόμου, ο φωνογράφος, η ηλεκτρογεννήτρια, ο ηλεκτρικός λαμπτήρας, η τηλεόραση, το βίντεο, οι ακτίνες λέιζερ, το κόμπακτ-ντισκ πλέγιερ, το μικροτσίπ, ο κομπιούτερ, όλα αυτά και χιλιάδες άλλα εφευρέθηκαν και μπήκαν στη ζωή μας για να την ευκολύνουν (μερικοί ανίατα ηλίθιοι και βαθύτατα συντηρητικοί λένε για να τη δυσκολέψουν) υπό καπιταλιστικό κοινωνικό καθεστώς 

Ο πολιτισμός που δημιούργησε ο καπιταλισμός είναι εντελώς μεγαλειώδης. Σου κόβεται η ανάσα μπροστά στα κολοσιαία επιτεύγματά του. Ο  καπιταλισμός απελευθέρωσε, με έναν εντελώς πρωτόφαντο στην ιστορία τρόπο, τις παραγωγικές και δημιουργικές δυνάμεις του ανθρώπου. Εμείς οι μαρξιστές, όμως, πιστεύουμε πως δεν απελευθερώθηκαν όλες οι δυνάμεις που θα μπορούσαν να απελευθερωθούν κάτω από τις σημερινές συνθήκες ανάπτυξης. Δεν μπήκαν όλοι οι άνθρωποι στην παραγωγή, δεν αξιοποιήθηκαν όλα τα ταλέντα, δεν κηρύχτηκε «γενική επιστράτευση» για την παραπέρα ανάπτυξη του πολιτισμού.

Ο μαρξισμός και ο κομουνισμός που αυτός συνεπάγεται, δεν «σκοτώνουν» τον καπιταλισμό, αντίθετα τον σέβονται απεριόριστα θεωρώντας τον άμεσο πρόγονο. Απλώς, προσπαθούν να βγάλουν την κοινωνία από τα αδιέξοδα που δημιούργησε ο καπιταλισμός, σε μια δεδομένη στιγμή της καλπαστικής του ανάπτυξης. Ο κομουνισμός δεν είναι το αντίθετο του καπιταλισμού, είναι η συνέχεια του καπιταλισμού. Παίρνει τα κοινωνικά πράγματα εκεί που τα αφήνει ο καπιταλισμός και τα αναπτύσσει παραπέρα. Τουλάχιστον έτσι πιστεύει ο μαρξισμός του Μαρξ κι όχι ο μαρξισμός του μπακάλη της γειτονιάς μου που συμπαθεί, λέει, το ΚΚ, έτσι γιατί του φαίνεται συμπαθητικό.


Ως πότε λοιπόν θα στηρίζουμε τον αγώνα μας στα συναισθήματα; Το μυαλό γιατί το ’χουμε; Για να συντάσσουμε ωραίους λόγους κατά τις προεκλογικές περιόδους; Εδώ εξαντλείται ο αγώνας μας ως πρωτοπόρων; Ω, γέρο-Κάρολε, που ’σαι να δεις τα «παιδιά» σου! Τα μισά γεννήθηκαν ελαττωματικά. Και πολύ συναισθηματικά!
πηγη

11 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

δηλαδή τι πολιτισμό ανάπτυξε ο Ωνάσης , ο Ροκφέλερ κλπ?
τίνος επίτευγμα είναι ο πολιτισμός?
της μπάγερ?
της κρουπ?
της μοσάντο?
της ΙΤΤ? της........
πολιτισμό είχαμε και επί δουλείας!
θα την αναγάγουμε σε μεγαλειώδες πολίτευμα ?
και επείδή αυτές τίς ημέρες πολλά καπιταλιστικά κόμματα δημιουργούνται για να μας σώσουν (σήμερα για δεύτρη μέρα είχαν την Διαμαντοπούλου σε δίωρη συνένευξη ) προχθές τον Λοβέρδο κλπ
να θυμάστε τη ρήση του Χαρίλαου
δέκα κόμματα δύο πολιτικές.

Ανώνυμος είπε...

Ξεχασες να πεις και για την Ντωρα ..

Ανώνυμος είπε...

Τα γνώρισα και τα ονόμασα “ακοινώνητα δίκτυα”

Παρόλο που ο εθισμός στο διαδίκτυο δεν έχει μελετηθεί τόσο διεξοδικά όσο οι άλλες εξαρτήσεις και δεν έχει ακόμα επισήμως «πολιτογραφηθεί» ως ψυχική διαταραχή, απασχολεί όλο και περισσότερους ανθρώπους, ειδικούς και μη. Η συνεχής ενασχόληση, για μη επαγγελματικούς ή εκπαιδευτικούς λόγους, με το διαδίκτυο και ιδιαίτερα τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα διαδικτυακά παιχνίδια και το ανεξέλεγκτο on line shopping αρχίζουν και αντιμετωπίζονται με την ίδια σοβαρότητα όπως ο διαδικτυακός τζόγος και η διαδικτυακή πορνογραφία.

Πορνογράφος είναι και ο άγνωστος υβριστής.

Όσοι ξοδεύουν υπερβολικό χρόνο στο διαδίκτυο, ακόμα και συμμετέχοντας σε «αθώα» κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook, ίσως χρειάζεται τελικά να αναρωτηθούν τι συμβαίνει. Είναι μοναχικοί τύποι, έχουν κατάθλιψη, αναζητούν μια νέα κοινωνική ταυτότητα ή προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα νέο δίκτυο σχέσεων εκ του ασφαλούς; Μάλλον έχουν και έλλειμα προσωπικότητας πέραν των παραπάνω.

Ορισμένοι άνθρωποι έχουν ανάγκη να επικοινωνούν και να συνδέονται με τους άλλους αποφεύγοντας την έκθεση της πρόσωπο με πρόσωπο επαφής ή θέλουν να νοιώθουν σημαντικοί ως μέλη μιας ομάδας, ακόμα και αν δεν την έχουν συναντήσει ποτέ, καθώς υφίσταται μόνο στον κυβερνοχώρο. Έχουν την ανάγκη να διαμορφώνουν και να προβάλλουν μια ελεγχόμενη, επιλεκτική εικόνα για τον εαυτό τους. Το διαδίκτυο επιτρέπει τις μεταμφιέσεις και ευνοεί το χτίσιμο ψευδοεικόνων. Μερικές φορές τα ψευδώνυμα χρησιμοποιούνται όχι τόσο για να προφυλάξουν τα προσωπικά στοιχεία όσο για να συμπληρώσουν την επινόηση μιας νέας περσόνας. Άλλοι μπορεί να κρατούν το πραγματικό τους όνομα, αλλά η εικόνα που προβάλουν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Τα κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook, το twitter, το linkedin, το instagram και τόσα άλλα έγιναν τα νέα –ηλεκτρονικά- χωριά του πλανήτη. Οι άνθρωποι που ανήκουν σε αυτά συζητούν, αντιπαρατίθενται, φλερτάρουν, προκαλούν, επιτίθενται, αλλά χωρίς να παίρνουν το ρίσκο να κοιτάξουν τους άλλους στα μάτια. Κάνουν αναρτήσεις και σχολιασμούς, μετρώντας την αποδοχή των άλλων από τον αριθμό των likes, των κοινοποιήσεων και των σχολίων. Το διαδίκτυο τους προσφέρει μια αίσθηση ισχύος, αποτελεσματικότητας και κοινωνικής αποδοχής.

Κάποιοι, ωστόσο, βαθμιαία βυθίζονται μέσα σε αυτό και δυσκολεύονται να βγουν στην επιφάνεια. Ξοδεύουν καθημερινά πολλές ώρες χάνοντας την αίσθηση του χρόνου ή «μπαινοβγαίνουν» διαρκώς στο διαδίκτυο στη διάρκεια της ημέρας διακόπτοντας άλλες δραστηριότητές τους. Αν εργάζονται καθυστερούν στη δουλειά τους και αν είναι έφηβοι κάνουν συχνές απουσίες από το σχολείο, επειδή ο ελεύθερος χρόνος δε τους φτάνει. Το διαδίκτυο υποκαθιστά τις διαπροσωπικές τους σχέσεις και γίνεται η κύρια ενασχόλησή τους. Απομονώνονται από τους άλλους και αναζητούν μέσα από αυτό την ευχαρίστηση. Όταν χρειάζεται να απομακρυνθούν ή όταν δεν μπορούν να συνδεθούν αισθάνονται εκνευρισμό, θυμό, στεναχώρια. Η εξάρτηση από το διαδίκτυο, σύμφωνα ορισμένους επιστήμονες, θεωρείται πιο ισχυρή από τον εθισμό στο αλκοόλ και τον καπνό. Για αυτό πολλές φορές η υποτροπή είναι συχνή, ιδίως αν οι χρήστες δεν μπαίνουν στον κόπο να αναρωτηθούν τι είναι αυτό που τους προσφέρει το διαδίκτυο και γιατί το αποζητούν.

Εσείς, έχετε ποτέ αναρωτηθεί πόσες ώρες περνάτε στο διαδίκτυο ή πόσες φορές «μπαινοβγαίνετε» στη διάρκεια της ημέρας κοιτώντας τη σελίδα σας σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο;

Για σένα γραάφτηκε μπρέ!!!!! Ειδικά για σένα......


Τιμή σου πρέπει να σου κάνουνε τέτοια ανάλυση......


(το καθίκι)

Ανώνυμος είπε...

Άιντε μπρε, αγιο-θανάση το καταντήσατε.....

και πρόσεξε γιανναίε, (ρίξε τη μούρη σου και παραδέξου το)....σούλειψα, γιατί το σαράκι του μπλόγκερ το ψιλοέχεις, αλλά έχεις και τον ....ψευτοεγωισμό βλέπεις.....(μαγκιά κλανιά το λέω εγώ τώρανες....)

Δεν αντέχω άλλες φάπες, όχι άλλες φάπες στη μούρη.......φιλάκια!!!!!

Κ....γερε, γράψε τίποτα καλό, άσε τα τσιγκλίσματα και ο μεγάλος Μπένυ είπε το σωστό " όχι άλλες πόζες, χορτάσαμε"....

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν είμαι ρατσιστής γιατί η "μαυρούλα" Ναούμι Κάμπελ μου άρεσε στα νιάτα μου. Για το τώρα μιλάμε.....κάντα πέρα μην τα πατήσουμε.....

Ο Αλέξης που είναι παληκαράκι, δικαιολογείται το λάθος του. Πέσανε να τον φάνε οι ....ανέραστοι!!!!

(το καθίκι)

Ανώνυμος είπε...

Μαύρα μάτια κάναμε. Πού ήσουνα και σε χάσαμε.

Ανώνυμος είπε...

εψαχνε να βρει ψευδωνυμο και βρηκε το καλυτερο

Ανώνυμος είπε...

καλωσμουτο.....επρεπε να καμεις βιντεο να το προβαλεις οταν νοιωθεις μοναξια....... και ... ναομι ρε,την λενε τη σοκολατενια......gerolykos

Ανώνυμος είπε...

o δολοφόνος γυρίζει γύρω απο τον τόπο του εγκλήματος ρε
πκ

Ανώνυμος είπε...

10.14 ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ, όπως και με τον γερόλυκο πάντα

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΑΦΟΥ ΤΟΝ ΕΚΑΝΑ ΤΣΑΚΩΤΟ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙ ΣΑΝ ΚΑΡΑΓΩΓΕΑΣ ΣΤΟ ΠΡΕΣΣ ΜΕ ΤΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΕΝΟΣ ΕΞΑΙΡΕΤΟΥ ΠΑΤΡΙΩΤΗ....ΤΟ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ