Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Αλατισμένα και ανάλατα


Γράφει ο «Παλιοπυργήσιος»
Προχθές ξεφύλλιζα το περιοδικό «Της Κυράς το Γεφύρι» τεύχος 4, καλοκαίρι 1990, περιοδικό που ήταν έκδοση του Συλλόγου Γλανιτσιωτών Τρίπολης. Ο τίτλος του περιοδικού δεν ήταν τυχαίος. Με την μεταφορική του έννοια άφηνε να εννοηθεί ότι ο Σύλλογος μας της Τρίπολης, λόγω της έδρας του θ’ αποτελούσε το συνδετικό κρίκο που θα ένωνε το Σύλλογό μας της Αθήνας και το χωριό μας. Επίσης ότι ο Σύλλογος Τρίπολης λόγω της μικρής απόστασης της έδρας του από το χωριό θ’ αποτελούσε πέρασμα-γεφύρι, για το ξεπέρασμα κάθε δυσκολίας – κάθε εμποδίου που θα δυσκόλευε την πραγματοποίηση των στόχων των Συλλόγων μας.
Από τότε που ιδρύθηκε ο Σύλλογος Τρίπολης (1985) ως σήμερα αποδείχθηκε περίτρανα ότι οι λόγοι ύπαρξής του ήταν υπαρκτοί και αληθινοί. Δυστυχώς όμως μερικοί, ευτυχώς πολύ λίγοι, είτε συνειδητά είτε χωρίς να το καταλαβαίνουν, δεν θέλουν να πιστέψουν σ’ αυτούς. Ας είναι.
Σε μια σελίδα λοιπόν του περιοδικού βρήκα ότι στις 27-1-1989 πέθαναν την ίδια μέρα τρεις πατριώτες μας, συνομήλικοι, γεννημένοι εκεί κάπου γύρω στο 1900. Ήταν οι:
α) Ροζής Γ. Ανδρέας (Κοζάτος)
β) Μαλαπέρδας Στ. Ιωάννης (Μακρής)
γ) Σταθόπουλος Δημήτριος του Κων. (Παπίτσας)
Οι δύο πρώτοι κηδεύτηκαν στο νεκροταφείο του χωριού μας, ο τρίτος κηδεύτηκε στο Ρώμεσι Ηλείας.
Αξέχαστοι συμπατριώτες μας που άφησαν ανεξίτηλα αποτυπωμένη τη σφραγίδα τους στο χωρίο μας, καθένας με το δικό του τρόπο, με τα έργα του, το μόχθο του, τον ιδρώτα του, στον τραχύ και άγονο τόπο του χωριού μας εκείνα τα σκληρά και δύσκολα χρόνια. Έφυγαν για το μακρινό και αγύριστο ταξίδι τους. Με την άδειά τους θα σχολιάσουμε με εύθυμο τρόπο το μισεμό τους.
Στην πύλη του Κάτω Κόσμου τους περιμένει, λέει, ο Άγιος Πέτρος. Πρώτος φθάνει ο Κοζάτος, που είναι όλο νεύρα και τσίτα φαρμάκι γιατί ήταν νηστικός – είχε δυο ώρες να φάει!! – αλλά και γιατί είχε ξεχάσει να πάρει μαζί του το πριόνι και το σκεπάρνι και έτσι με τι εργαλεία θα έκανε καμιά δουλειά που θα του τύχαινε;
-          Καλώς τονε, γιατί άργησες και πώς είσαι έτσι νευριασμένος; τον ρωτάει ο Άγιος Πέτρος.
-          Άει βαρ’ το κώλο σου περακεί, ρε, του απαντάει ο μπαρμπα-Αντρέας. Αυτή ήταν η συνηθισμένη του φράση «εν ζωή», προς μικρούς και μεγάλους άλλοτε στα σοβαρά και άλλοτε αστειευόμενος.
Ακολουθάει ο Μακρής, σκυθρωπός και καπινισμένος γιατί είχε μαλώσει με τη γαϊδούρα, αλλά και γιατί είχε ξεχάσει το λαούτο και άμα του τύχαινε κάνας- γάμος, καμιά-διασκέδαση;
-          Πώς είσαι έτσι, μπαρμπα-Γιάννη; τον ρωτάει ο Άγιος-Πέτρος.
-          Φέγα από μπροστά μου, ρε, απαντάει ο μπαρμπα-Γιάννης. Έτσι συνήθιζε ν’ απαντάει σε όποιον δεν του ’κανε τα κέφια.
Φτάνει και ο Παπίτσας, «εκτός εαυτού», φαρμακισμένος γιατί κάτι Παλιοπυργήσιοι τσοπάνηδες του είχαν ξεριζώσει τις μυγδαλιές που είχε φυτέψει στη «Λάκα» στον Παλιόπυργο.
-          Καλώς τονε, πώς είσαι έτσι; τον ρωτάει ο Άγιος Πέτρος.
-          Σταμάτα, γιατί θα σου κάνω μήνυση. Να είστε μάρτυρες, λέει στον Κοζάτο και στο Μακρή, θα του κάνω μήνυση.
Έτσι συνήθιζε ν’ απειλεί όλους όσοι, όπως νόμιζε, τον αδικούσαν.
Αυτά και ο Θεός να τους σχωρέσει.

Παλιοπυργήσιος

16 σχόλια :

  1. Ελεος !!όχι εδώ πολιτικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος1/2/13 11:39

    Παπίτσας, Ζάρος, Γούνης, Τζίτζιος,Νικόλας,Βαγγελάκος, Ντρούλιας,Μπούγος,Ξερικός, Φουσέκας, Οδυσσέας, Τσιοτσιολας,Τάκης, Μακρής , Σταθίτσας,Κοζάτος,Παπαφούλας,Πανιούρης,Τούρκος και πάει ...λέγοντας................... γιατί όλους αυτούς τους θυμόμαστε με τόση νοσταλγία, σαν τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο? σαν το καλό κρασί που το έχουμε στο καλύτερο κελάρι μας?
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος1/2/13 12:44

    poly kalo to parapanw sxolio!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. κουκος απο σφενταμακια1/2/13 13:41

    ψηλος μελαχρινος λεβεντογερος του μικρασιατικου πολεμου ο γιαννης μαλαπερδας,μερακλης.ξεσηκωνε το χορο με το κλαρινο του,μυστηριος ολιγολογος,ανθρωπος με προσωπικοτητα και υφος,μεγας ανεκδοτας.ειπε τρεμοντας ενα πρωι στο μαιναλο, απ το κρυο μαζεμενος:
    ρε ποσος ημουνα και χωραω σ ενα τορβα.....
    να διαολε ελεγε ο μπαρμπα κοζατος ο ροζης και σου ριχνε μια φιλικη μουτζα θαυμαζοντας αυτο που ειπες και τηρωντας καταματα.
    -ρε παιδακι μου, μου λεει, για κατι φοιτητικα συλλαλητηρια γιατι δεν καθοσαστε φρονιμα.
    -γιατι ρε μπαρμπα αντρεα, λεω ,μηπως εσεις στα νειατα σας τα ιδια και χειροτερα δεν κανατε.κι οπως γυριζε τα κεραμιδια του σπιτιου γυρναει κοιταει κατω που στεκομουνα και μου λεει: να διαολε μου την εφερες...καλη τους ωρα και των τριων και ολων που εφυγαν .ξεχωριστες προσωπικοτητες δασκαλοι στη ζωη στη φτωχεια και στη συνεπεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος1/2/13 21:50

    δε μας χέζεις ρε νταλάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος1/2/13 21:58

    Κύριε 9,43 λυπάμαι και ντρέπομαι για λογαριασμό σου για την κακία και μοχθηρία που κουβαλάς.
    Μάλλον θα είσαι άρρωστος και θαπαρακαλούσα τον παλιοπυργήσιο να μην απαντήσει και όχι μόνο αλλά να σε συγχωρέσει σαν καλός και τίμιος πατριώτης που είναι.
    Κύριε ανώνυμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Διέγραψα το σχόλιο με απόλυτη συναίσθηση της πράξης μου γιατί θεωρώ ότι προσβάλει τους πάντες και τα πάντα και ιδιαίτερα την μνήμη των νεκρών
    Αίσχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος1/2/13 22:34

    Τώρα εγώ θα κοιμηθώ σκαστός που δε διάβασα το ελεεινό σχόλιο. Από τα άλλα σχόλια κατάλαβα ότι στράφηκε κάποιο καθίκι εναντίον του παλιοπυργήσιου, όπως πολύ παλιά, στην αρχή αν θυμάστε. Όταν το μάλωσα έχει αφηνιάσει από τότε εναντίον μου.

    Βέβαια η αλήθεια είναι ότι το έπαιξα μπακότερμα για αρκετόν καιρό μέχρι που κατάλαβα ότι υπάρχει, δυστυχώς πρόβλημα. Παρατάτε το.

    Είναι τόσο άρρωστος που μέχρι και τους νεκρούς, από τα γραφόμενα του Νις καταλαβαίνω, δε σέβεται. Μην του δίνετε σημασία. Γκιολεύτε ο ένας τον άλλον, κάντε κάζο, τσιγκλάτε, αλλά σεβαστείτε τ' αποθαμένα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος1/2/13 23:34


    Δυστυχώς υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα για να ωριμάσει το νόστιμο φρούτο της σοβαρότητας και της ευπρέπειας. Θα παρακαλούσα να πυκνώσουν οι παρακλήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση, μπας και γίνει το θαύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΡΕΝΤΕΖΕΛΑΣ2/2/13 00:18

    ΣΑΣ ΛΕΩ ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΑΝΑΚΑΤΕΥΕΙ.ΤΩΡΑ ΑΛΤΣΧΑΙΜΕΡ ΕΧΕΙ ΔΙΧΑΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΔΙΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ.ΔΙΣΤΥΧΩΣ ΝΙΣ ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΣ ΟΤΑΝ ΗΡΘΕ ΚΥΝΗΓΗΜΕΝΟΣ ΑΠ ΑΛΛΟΥ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ.ΓΡΑΦΕΙ ΕΝΑ ΕΛΕΕΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ.ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΜΕ ΟΝΟΜΑ Η ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΤΕΒΑΖΕ ΤΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΩΝΥΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος2/2/13 16:45

    11.39 αν ηξερα εκεινο το ρημαδι το εδω θα εβαζα,που ειναι οι φιλοι οι παλιοι....προχωρα ομως και στις αλλες γειτονιες.....ρε μην εισαι ο σολωνας????...gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος2/2/13 17:07

    ΚΟΝΤΑ ΕΠΕΣΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος2/2/13 20:02

    αφιερωμενο στη γενια μου........gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΑΡΗΣ ΤΣΙΡΙΜΟΠΑΝΟΥ2/2/13 23:44

    ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΑΙΟ 11.33 μμ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ " Ανώνυμος είπε". ΚΟΥΚΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ Ο ΝΙΣ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ ΑΥΤΑ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΟ site ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.