Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Λιλή Ζωγράφου: Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρόνων

"Δεν πουλώ ύφος, στυλ, λογοτεχνία. Δεν γράφω διηγήματα. Καταθέτω γεγονότα και συμπτώματα της εποχής που ζω. Όλα όσα γράφω συνέβησαν. Σε μένα ή σε άλλους. Χρόνια τώρα σπαταλιέμαι, παρακολουθώντας όλα κι όλους.
Η ζωή περνά από μέσα μου, με διαποτίζει με την ασκήμια της, με γεμίζει λύσσα με την αδικία της την οργανωμένη, με ταπεινώνει με την ανημποριά μου ν’ αντιδράσω, να επαναστατήσω αποτελεσματικά, να υπερασπιστώ το μαζικό μας εξευτελισμό.
Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρόνων θα ξεκινούσα από τις κορφές των βουνών, αντάρτης, ληστής, πειρατής, ν’ ανοίξω τα μάτια εκείνων που δέχονται αδιαμαρτύρητα τη μοίρα τους, όσο και κείνων που
εθελοτυφλούν. Όχι, η επανάστασή μου δε θα στρεφόταν κατά του καταστημένου και του συστήματός του, αλλά εναντίον εκείνων που το ανέχονται. Θα σκότωνα, θα τσάκιζα την κακομοιριά, την υποταγή, την ταπεινοφροσύνη.
Η γη έτσι κι αλλιώς δε χωρά άλλους ταπεινούς και καταφρονεμένους. Όπως δε χωρά άλλα φερέφωνα προκάτ επανάστασης.
Η ζωή γίνηκε πια πάρα πολύ απάνθρωπη για να την
καλουπώνουμε σε σχήματα, δε μας ανήκει καν, όπως δε μας ανήκει τίποτα, από τη γη που κατοικούμε ως τα πρόσωπά μας.
Όταν ο κάθε τυχάρπαστος, ο κάθε τιποτένιος, μπορεί να μάς δέσει πάνω σε μια καρέκλα, σ’ έναν πάγκο ή σ’ ένα κρεβάτι, να μάς φτύσει, να μάς μαστιγώσει, να μάς βιάσει.

Το Σύστημα αποχαλινωμένο καλλιεργεί σκόπιμα την ασυνειδησία, την αγριότητα, το χάος, καταλύοντας το σεβασμό για τον ανθρώπινο παράγοντα. Δεν άφησε τίποτα ανεκμετάλλευτο, από το “χάσμα των γενιών” που αποκόβει τους ανθρώπους μεταξύ τους και ετοιμάζει τους αυριανούς παιδιά-καταδότες του Χίτλερ, ως την κατάργηση της οικογένειας.
Ο άνθρωπος βγαίνει στο σφυρί. 

Για να μη βρίσκει το Σύστημα καμιά αντίδραση και να μπορέσει αύριο να βγάλει ελεύθερα στο σφυρί και τις πατρίδες.

Ο Παπαδόπουλος ήταν μια δοκιμή και στον ευρωπαϊκό χώρο, κατά το σύστημα των χιλιάδων πειραμάτων που πραγματοποιούνται σ’ όλες τις περιοχές του πλανήτη. Η συνταγή είναι πια κοινή: Όταν ένας λαός σηκώσει κεφάλι κατά του κυβερνήτη του, εκπρόσωπου του κεφαλαιοκρατικού συστήματος, βρείτε έναν αλήτη και αναθέστε του να περάσει χειροπέδες σ’ αυτό το λαό. Κι αφήστε τον να εξουθενωθεί.

Το πιθανότερο είναι να συνηθίσει και να ζήσει εξουδετερωμένος από τριάντα μέχρι σαράντα χρόνια, όπως συνέβη στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Επειδή όμως οι καιροί αλλάζουν, τα πράματα πάνε γρηγορότερα, η συνταγή τροποποιήθηκε.

Πάρτε τα κλειδιά από τον αλήτη, δώστε τα στον παλιό κυβερνήτη και στείλτε τον να ξεκλειδώσει τις χειροπέδες. Ο λαός θα του γλείφει τα χέρια, βλέποντάς τον σαν ελευθερωτή του.

Γι’ αυτό και μεις, τα σύγχρονα πειραματόζωα, οφείλουμε να χρησιμοποιούμε πάντα τον όρο π.Χ., που θα σημαίνει τώρα πια “προ Χούντας”, και μ.Χ., “μετά τη Χούντα”. Γιατί το πείραμα πέτυχε και δεν πρέπει να το λησμονούμε ούτε στιγμή. Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Κι ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας.

Λιλή Ζωγράφου, Οκτώβρης 1978 μ.Χ."

9 σχόλια :

  1. Ανώνυμος12/9/12 08:47


    Ποιος είδε κράτος λιγοστό
    σ' όλη τη γη μοναδικό,
    εκατό να εξοδεύει
    και πενήντα να μαζεύει;

    Να τρέφει όλους τους αργούς,
    νά 'χει επτά Πρωθυπουργούς,
    ταμείο δίχως χρήματα
    και δόξης τόσα μνήματα;

    Νά 'χει κλητήρες για φρουρά
    και να σε κλέβουν φανερά,
    κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
    τον κλέφτη να γυρεύουνε;

    Όλα σ' αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
    ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
    οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
    δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.

    Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
    κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
    Κι από προσπάππου κι από παππού
    συγχρόνως μπούφος και αλεπού.

    Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
    να παριστάνει τον ευρωπαίο.
    Στα δυό φορώντας τα πόδια που 'χει
    στο 'να λουστρίνι, στ' άλλο τσαρούχι.

    Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
    ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
    Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
    λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.

    Και ψωμοτύρι και για καφέ
    το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
    Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
    σαν πιάσει πόστο: δερβέν αγάς.

    Δυστυχία σου, Ελλάς,
    με τα τέκνα που γεννάς!
    Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα,
    τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;


    Γεώργιος Σουρής (2 Φεβρουαρίου 1853 - 26 Αυγούστου 1919)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος12/9/12 09:13

    Κλέφτες φτωχοί και άρχοντες με άμαξες και άτια,
    κλέφτες χωρίς μια πήχη γη και κλέφτες με παλάτια,
    ο ένας κλέβει όρνιθες και σκάφες για ψωμί
    ο άλλος το έθνος σύσσωμο για πλούτη και τιμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος12/9/12 10:27

    ΔΕΝ ΆΛΛΑΞΕ ΤΊΠΟΤΑ
    Γ. ΣΟΥΡΗΣ.
    ..............
    Βάλετε φόρους, βάλετε εις την πτωχήν μας ράχη,
    ποτίστε με το αίμα μας την άρρωστη πατρίδα
    σεις το κρασί και τον καπνό που πίνετε μονάχοι
    κι εμείς να σας κοιτάζομε με μάτι σαν γαρίδα
    Βαριά φορολογήσετε και το νερό που τρέχει
    βάλετε φόρους, βάλετε, η πλάτη μας αντέχει.

    Μ’ αυτόν τον νόμον έζησε ο κόσμος και θα ζήσει
    τη δύναμή του προσκυνά η κάθε κοινωνία
    Δεν ημπορεί καθένας μας βεβαίως να πλουτίσει
    γιατί του κόσμου έπειτα χαλά η αρμονία
    Φτώχεια και πλούτος - ζήτημα του καθενός αιώνος:
    Ιδού το τέλος κι η αρχή του φοβερού αγώνος

    Λοιπόν κανένας πρόστυχος κεφάλι μη σηκώσει
    για τόσα νομοσχέδια μη βγάλει τσιμουδιά
    Εις της πατρίδας τον βωμόν το αίμα του ας δώσει
    χωρίς ν’ αφήσει στεναγμόν η μαύρη του καρδιά
    Κι αν τώρα πάλι έπεσεν επάνω του ο κλήρος
    Πρέπει και πάλι να φανεί γενναίος - μάρτυς - ήρως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος12/9/12 10:30

    SOYRIADAS SYNEXEIA
    Ο Έλλην δύο δίκαια
    ασκεί φιλελευθέρως:
    Ουρείν τε και συνέρχεσθαι,
    εις όποιο θέλει μέρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος12/9/12 14:45

    Η μπαλάντα του κυρ Μέντιου [www.projethomere.com] [www.iliosradio.com] [Προηγούμενη σελίδα]

    Στίχοι: Κώστας Βάρναλης
    Μουσική: Λουκάς Θάνου
    Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Ξυλούρης

    Άλλες ερμηνείες:
    Νότης Σφακιανάκης
    Μανώλης Λιδάκης


    Δεν λυγάνε τα ξεράδια και πονάνε τα ρημάδια
    κούτσα μια και κούτσα δυο στης ζωής το ρημαδιό
    Μεροδούλι ξενοδούλι δέρναν ούλοι οι αφέντες δούλοι
    ούλοι δούλοι αφεντικό και μ' αφήναν νηστικό
    και μ' αφήναν νηστικό

    Ανωχώρι κατωχώρι ανηφόρι κατηφόρι
    και με κάμα και βροχή ώσπου μου 'βγαινε η ψυχή
    Είκοσι χρονώ γομάρι σήκωσα όλο το νταμάρι
    κι έχτισα στην εμπασιά του χωριού την εκκλησιά
    του χωριού την εκκλησιά

    Άιντε θύμα άιντε ψώνιο άιντε σύμβολο αιώνιο
    αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς
    θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς

    Και ζευγάρι με το βόδι άλλο μπόι κι άλλο πόδι
    όργωνα στα ρέματα τ αφεντός τα στρέμματα
    Και στον πόλεμο όλα για όλα κουβαλούσα πολυβόλα
    να σκοτώνονται οι λαοί για τ' αφέντη το φαΐ
    για τ' αφέντη το φαί

    Άιντε θύμα άιντε ψώνιο...

    Koίτα οι άλλοι έχουν κινήσει έχει η πλάση κοκκινίσει
    άλλος ήλιος έχει βγει σ' άλλη θάλασσα άλλη γη

    Άιντε θύμα άιντε ψώνιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος12/9/12 14:46

    Οδηγητής

    Στίχοι: Βάρναλης Κώστας
    Μουσική: Λεοντής Χρήστος
    Πρώτη εκτέλεση:

    Δεν είμαι εγώ σπορά της Τύχης
    ο πλαστουργός της νιας ζωής
    Εγώ είμαι τέκνο της ανάγκης
    κι ώριμο τέκνο της Οργής.

    Δεν κατεβαίνω από τα νέφη
    γιατί δεν μ' έστειλε κανείς
    Πατέρας, τάχα παρηγόρια
    για σένα, σκλάβε, που πονείς.

    Ουράνιες δύναμες, αγγέλοι,
    κρίνα, πουλιά κι ψαλμουδές -
    τίποτα! Εμένα παραστέκουν
    οι θυμωμένες σας καρδιές.

    Εγώ του καραβιού γοργόνα
    στ' ορθόπλωρο καράβι μπρος.
    Απάνω μου σπάνε φορτούνες
    κι άγριος ενάντιά μου καιρός.

    Άκου, πως παίρνουν οι αγέρες
    χιλιάδων χρόνων τη φωνή!
    Μέσα στο λόγο το δικό μου
    όλ' η ανθρωπότητα πονεί.

    Ω! πως τον παίρνουν οι αγέρες
    και πως φωνάζυμε μετά
    άβυσσοι μάβροι, τάφοι μάβροι
    ποτάμια γαίματα πηχτά!

    Μέσα στο νου και στην καρδιά μου
    αιώνων φουντώσανε ντροπές
    και την παλάμη μου αρματώνουν
    με φλογισμένες αστραπές.

    Ένας δεν είμαι, μα χιλιάδες!
    Όχι μονάχα οι ζωντανοί -
    κ' οι πεθαμένοι μ' ακλουθάνε
    σε μια αράδα σκοτεινή.

    Μα κι όσοι αγέννητοι, χιλιάδες
    άπλαστοι ακόμη με βλογούν
    κι όλοι ακουμπάνε τα σπαθιά τους
    απάνω μου και τα λυγούν.

    Δεν δίνω λέξεις παρηγόρια
    δίνω μαχαίρι σ' ολουνούς
    καθώς το μπήγω μες το χώμα
    γίνεται φως, γίνεται νους.

    Όθε περνά, γκρεμίζει κάτου
    σαν το βοριά, σαν το νοτιά
    όλα τα φονικά ρηγάτα
    θεμελιωμένα στην ψευτιά.

    Κ' ένα στηλώνει κι ανασταίνει
    το 'να βασίλειο της Δουλειάς
    (Ειρήνη! Ειρήνη!) το βασίλειο
    της Πανανθρώπινης Φιλιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος12/9/12 14:50

    ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος12/9/12 14:59

    11.9.12
    Η ασυλία των ταγμάτων εφόδου...


    " ... από τρομοκράτες που μεταφράζουν το βουλευτιλίκι σε αλητεία... " ...

    Παντελής Μπουκάλας

    Αν έφτανε η γενειάδα για να γίνει κάποιος σπουδαίος φιλόσοφος, τότε ο μακρυγένης τράγος θα γινόταν πάραυτα Πλάτωνας. Αυτά έλεγε για τους δήθεν φιλοσόφους ο Λουκιανός, ο οποίος, λόγω συριακής καταγωγής, δεν θα αποσπούσε πιστοποιητικό ελληνικότητας από τους...

    γονιδιομέτρες της Χρυσής Αυγής, που θα τον κατέτασσαν στους ανεπιθύμητους νόθους, μαζί -για να ’ρθουμε στις μέρες μας- με τον Χοσέ Χολέμπας και τον Σωτήρη Νίνη. Σύμφωνα πάντως με το σαρκαστικό λουκιάνειο πνεύμα, αν έφταναν τα μακριά μουστάκια και μαλλιά για να θεωρηθεί κάποιος Καραϊσκάκης, τότε ο βουλευτής της Χ.Α. που «απελευθέρωσε» τη λαϊκή του Μεσολογγίου από τους ιταμούς εχθρούς της πατρίδος, θα ήταν πιο γνήσιος Καραϊσκάκης κι από τον «γιο της καλογριάς», αφού, μόνος αυτός, αντιμετώπισε τα εχθρικά στίφη, βαριά εξοπλισμένα με πλαστικά παιδικά παιχνίδια, μυγοσκοτώστρες, μπλουζάκια και ό,τι άλλο έχει στην αρματωσιά του ένας λιανοπωλητής. Οσο για τον άλλο βουλευτή της Χ.Α, τον «Καιάδα», που «απελευθέρωσε» τη Ραφήνα, όπου κατά την επίσημη ανακοίνωση «βρέθηκε προς τιμήν της Θεοτόκου Παντοβασιλίσσης», ας χαίρεται το ψευδώνυμό του. Κι η Παναγιά μαζί μας...

    Το πρόβλημα, ο εκφασισμός, μία μόνο πτυχή του οποίου είναι οι ναζιστικής χροιάς επιθέσεις εναντίον αλλοδαπών (ενόχων λόγω χρώματος), αλλά και γηγενών «αντιφρονούντων», από τρομοκράτες που μεταφράζουν το βουλευτιλίκι σε αλητεία μετ’ ασυλίας, είναι εξίσου σοβαρό με το οικονομικό. Αν περιμένουμε να μας το «λύσει» κι αυτό κάποια τρόικα, όπως έλυσε δα το οικονομικό μας, τότε χάσαμε· και χαθήκαμε. Αν περιμένουμε να το λύσει ανθ’ ημών κάποιος υπουργός Δημοσίας Τάξεως, τότε και πάλι χάσαμε· και χαθήκαμε. Και το ίδιο θα συμβεί αν δεν δούμε καταπρόσωπο την αλήθεια, ότι δηλαδή οι αγέλες με τα μαύρα δεν είναι κάτι αφύσικο αλλά η ύπαρξή τους αποδεικνύει πόσο αποτύχαμε σαν γονείς, σαν εκπαιδευτικοί, σαν κόμματα, σαν Βουλή, σαν δημοκρατία. Ηταν απολύτως φυσιολογικό να εμφανιστούν θεριεμένοι οι νεοφασίστες σ’ ένα πολιτειακό χώμα όπου επί χρόνια καλλιεργήθηκαν (από κανάλια, Διαδίκτυο, αξιωματούχους της Εκκλησίας, κομματάρχες κ.ά.) τα ζιζάνια της ανάδελφης και θεόθεν δοσμένης υπεροχής μας, της ανάγωγης και αντικοινωνικής εγωπάθειας, του ετσιθελισμού, του τραμπουκισμού, της μισαλλοδοξίας.

    Η κοινωνία γέννησε το πρόβλημα, αυτή οφείλει να το λύσει. Και όχι δι’ αντιπροσώπων, που άλλωστε ούτε θέλουν ούτε μπορούν. Στο Μεσολόγγι βρέθηκε μια κυρία, άξιος πολίτης, που τα ’ψαλε στην κουστωδία του «Καραϊσκάκη», θυμίζοντάς τους τους παρακρατικούς δολοφόνους του Λαμπράκη. Θα μπορούσαν να τη δείρουν, αλλά δεν ήταν «επώνυμη», Κανέλλη ή Δούρου, για να ’χουν τον «λαό» υπέρ τους. Αυτή πάντως δεν φοβήθηκε. Ισως πέρασε από τον νου της το αναγραφόμενο στην είσοδο της πόλης, στην πύλη: «Κάθε ελεύθερος άνθρωπος είναι δημότης Μεσολογγίου». Και ξέροντας πως όποιος φοβάται δεν είναι ελεύθερος, αντιστάθηκε. Δείχνοντας έτσι ότι το μείζον με τους ελληνοτραμπούκους είναι η κοινωνική τους ασυλία και όχι η βουλευτική.


    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
    Αναρτήθηκε από nonews-NEWS στις 23:15

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος12/9/12 17:44


    Θα παρακαλέσω να μην κάνετε copy-paste ολόκληρα άρθρα
    Nis

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.