Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024

Γιατί τόση διαφημίση για την ηλεκτροκίνηση;

 

του Κωνσταντίνου Κεραμιδά

Τίθενται καλοβούλως κάποιοι προβληματισμοί και γεγονότα. Είναι τα ηλεκτρικά εντελώς μη ρυπογόνα και καθαρά; Όχι, διότι για την παραγωγή και την κατασκευή τους μολύνεται το περιβάλλον, πολλώ μάλλον για την κατασκευή του συσσωρευτού (μπαταρίας).Κάποια στοιχεία όπως το κοβάλτιο και το λίθιο προς το παρόν δεν είναι ανακυκλώσιμα.Συνεπώς τί θα απογίνουν όλες οι μπαταρίες (όπως και μπαταρίες από ανεμογεννήτριες και άλλα παρόμοια);

Γιατί όλο το βάρος και η ευθύνη να φορτώνεται στην Ευρώπη (άρα και στην Ελλάδα) και στην βόρειο Αμερική. Άλλα κράτη τα οποία μολύνουν με τις παραγωγικές και βιομηχανικές εργασίες γιατί δεν αναλαμβάνουν και αυτά την ευθύνη; Είναι γνωστόν πόσο μολύνουν κράτη και εγκατάστασεις σε Αφρική, Άπω Ανατολή και Κεντρική Ασία.

Οι συσσωρευτές (μπαταρίες) των ηλεκτροκινήτων κοστίζουν από 4000Ε-5000Ε έως δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Τί θα γίνει αν σε κάποιο χρειασθεί αλλαγή και δεν καλύπτεται από την εγγύηση (είτε επειδή λήξει η εγγύηση είτε επειδή δεν αναγνωρίσει το σφάλμα η αντιπροσωπεία – όπως συμβαίνει πολλάκις); Ποιός θέλει ή δύναται (μπορεί) να δώσει τόσα χρήματα; Έστω ότι γίνει 1000Ε ή 800Ε το κόστος μπαταρίας, ποιός πάλι θα τα δώσει;

Σήμερα πολλοί είτε επειδή δεν θέλουν είτε επειδή δυσκολεύονται οικονομικώς δεν συντηρούν όπως πρέπει τα αμάξια (δυστυχώς). Κάποιο αμάξι εσωτερικής καύσεως (με βενζίνη-πετρέλαιο-υγραέριο κλπ) στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται να κινηθεί, κάποιο όμως ηλεκτροκίνητο άνευ μπαταριάς δεν κινείται.

Γίνεται προπαγάνδα υπέρ της ηλεκτροκινήσεως; Γίνεται σαφώς από όλα τα μέσα μαζικής ενημερώσεως και το κράτος (τα κράτη).Θα είναι πιο ελεγχόμενα τα ηλεκτροκίνητα; Είναι και θα είναι περισσότερο.Αν ενεργοποιηθεί και το 5G (ή 6G) στις οδούς, τότε πιθανώς να ελέγχονται και τα οχήματα από το δίκτυο. Δηλαδή αν κάποιος θεωρείται παραβατικός πολύ πιθανόν να κλειδώνονται από το σύστημα (να μην ανοίγουν, να μην παίρνουν εμπρός κλπ).

Αν επικρατήσουν στην αγορά τί θα απογίνουν όλα τα συνεργεία; Πολύ πιθανόν να κλείσουν πολλά ή τα περισσότερα, διότι δεν χρειάζονται ανάλογη συντήρηση Η όποια συντήρηση ή επισκευή πιθανώς να απαιτείται να γίνεται στην αντιπροσωπεία. Στα περισσότερα υπάρχοντα συνεργεία δεν έχουν ανάλογη ειδικότητα για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Καθώς αλλάζουν τα πράγματα, οι άνθρωποι αλλάζουν επαγγέλματα και εργασίες. Ωστόσο η μία εργασία αντικαθιστούσε την άλλην π.χ. εκείνος που τάιζε σανό στα ζώα, ο ιπποκόμος, ο σαμαρτζής, ο πεταλωτής έγινε εξατμισάς, εγινε τεχνίτης βουλκανιζατέρ (λαστιχάς), έγινε εργαζόμενος σε πρατήριο κλπ.Πια η μία εργασία δεν αντικαθίσταται από νέα εργασία. Ο άνθρωπος καταργείται. Άρα πολλοί θα είναι άνεργοι ή εξαρτημένοι από επιδόματα και το κράτος. Άρα λιγότεροι και πιο αδύναμοι πολίτες. Άρα ακόμη χειρότερη υπογεννητικότητα και κοινωνική κατάσταση.

Το να έχουν κάποιοι τα ηλεκτροκίνητα δεν είναι σαφής ένδειξη ή απόδειξη για την αποδοτικότητα και την ασφαλειά τους π.χ. το να έχει ηλεκτροκίνητο κάποιος πλούσιος ή πολύ ευκατάστατος, σε φυλαγμένο χώρο σταθμεύσεως και με όχι τόσο απαιτητική χρήση δεν αποτελεί παράδειγμα γενικό.

Η μόλυνση δυστυχώς γίνεται, είναι γεγονός, αλλά πια τα οχήματα δεν είναι τόσο ρυπογόνα όσο κάποτε. Ως ταχεία  λύση θα ήτανε δυνατόν μεγάλος αριθμός οχημάτων να μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα, έτσι θα μολυνόταν λιγότερο το περιβάλλον και θα κινούνταν με τρόπο πολυδοκιμασμένο, ιδίως στην Ελλάδα. Υπάρχουν μεγάλα αποθέματα υγραερίου, είναι σχετικώς φθήνο (προσιτής τιμής) καύσιμο και παράγει λιγότερους ρύπους προς το περιβάλλον. Μέχρι να επικρατήσει η υδρογονοκίνηση η οποία είναι περισσότερο συμφέρουσα και ασφαλής ως φαίνεται.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει ευρεσιτεχνία με υδρογόνο η οποία μετατρέπει τα περισσότερα από τα υπάρχοντα (παλαιά και νέα) αυτοκίνητα σε υδρογονοκίνητα χρησιμοποιώντας ύδωρ, δηλαδή απλό νερό μαζί με βενζίνη ή πετρέλαιο (αναλόγως πως είναι εργοστασιακώς), με ασφάλεια. Γιατί το κράτος ή κάποιος φορέας δεν στήριζει αυτή την ευρεσιτεχνία;

Είναι όντως καλό να υπάρχει πρόνοια για το περιβάλλον, αλλά με σωστό τρόπο και προς την σωστή κατεύθυνση. Καλοπροαιρέτω

Κ. Κεραμιδάς: 

https://www.anixneuseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.