Όλο και περισσότεροι άνθρωποι λένε ότι δεν μπορούν πλέον να διαβάσουν μυθιστορήματα. Δεν καταφέρνουν να συγκεντρωθούν και να διαβάσουν για μια ώρα το ίδιο κείμενο –και να συνεχίσουν για μερικές μέρες μέχρι να τελειώσουν το βιβλίο.
Όσο αυξάνεται ο εθισμός μας στο διαδίκτυο, ειδικά με τα έξυπνα κινητά, τόσο μειώνεται η δυνατότητα συγκέντρωσης κι η μνήμη.
Όσο βλέπουμε ατελείωτο NETFLIX και YOUTUBE και ΤΙΚΤΟΚ, τόσο χάνουμε αυτή την υπέροχη ανθρώπινη ικανότητα· την τέχνη της ανάγνωσης.
Σύντομα θα πιάνουμε τα βιβλία και θα προσπαθούμε να σκρολάρουμε πάνω στη σελίδα.
Και ποιο είναι το κακό σ' αυτό;
Η μνήμη είναι αυτό που συνδέει τον άνθρωπο με τον εαυτό του, με την οικογένεια, με την κοινωνία, με την ιστορία. Αν δεν ξέρεις από πού έρχεσαι, τότε δεν ξέρεις και πού πας. Αν δεν μπορείς να διαβάσεις ένα κείμενο για δέκα λεπτά, τότε η μνήμη σου ατροφεί.
Αισθητηριακή εντροπία λέγεται: Χρειάζεσαι διαρκώς περισσότερες πληροφορίες, πιο γρήγορες εναλλαγές, κι άλλες πληροφορίες, έντονα χρώματα.
Πλέον ένας αναγνώστης στο ίντερνετ διαβάζει το πολύ για ένα λεπτό (περίπου 200 λέξεις). Αν ένα κείμενο είναι μεγαλύτερο, το αφήνει για να δει κάτι άλλο – για άλλο ένα λεπτό.
Μια ώρα μας στο διαδίκτυο αποτελείται από 100 γρήγορες αναγνώσεις. Τι θυμόμαστε από αυτά που είδαμε, διαβάσαμε; Τι θυμόμαστε από δέκα ώρες στο διαδίκτυο;
(1000 αναγνώσεις που περιλαμβάνουν θέματα γαστρονομικά, καλλιτεχνικά, πολιτικά, κωμικά, ιστορικά, γατάκια και σκυλάκια). Σκόρπιες πληροφορίες· λίθοι, πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα.
Ενώ αν διαβάσεις για δέκα ώρες (έστω ότι τόσες ώρες χρειάζεσαι για να τελειώσεις 400 σελίδες) ένα μυθιστόρημα ή ένα βιβλίο ψυχολογίας, ένα ιστορικό βιβλίο, κατέχεις τη γνώση ενός θέματος. Κι όχι μόνο.
Όταν διαβάζεις ένα μυθιστόρημα ζεις μια ακόμα ζωή, πεθαίνεις έναν ακόμα θάνατο –πέρα απ’ τον δικό σου.
Τα βιβλία δεν είναι γνώση, είναι σοφία. Αυτή τη σοφία την εγκαταλείπουμε για ένα tweet, για ένα πουκάμισο αδειανό.
ΥΓ: Τα παιδιά από ενός έτους πιάνουν και μαθαίνουν να σκρολάρουν στο κινητό. Για να δούμε, πού θα οδηγήσει κι αυτό.
ΥΓ2: Το 2024 διαβάστε περισσότερα βιβλία, κάντε ένα δώρο στον εαυτό σας.
ΥΓ3: Το διαδίκτυο είναι μια υπέροχη επανάσταση. Κάποιες φορές οι επαναστάσεις καταλήγουν στη τρομοκρατία -ή στον Ναπολέοντα.
Στο διαδίκτυο αυτό συμβαίνει όταν το Μέσο γίνεται το Μήνυμα. Το ίντερνετ πρέπει να είναι ένας μέσο-οδηγός για πολλά μηνύματα: Ταινίες, τραγούδια, βιβλία, δράσεις, επαναστάσεις.
Καλώς Ήρθατε
Καλώς ήρθατε στο τόπο μας !
Καλώς ήρθατε στον κόσμο μας !
Ο ΜΠΑΡΜΠΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Σύμβολο της θυμοσοφίας μας
----------------------
- Η πρώτη συνέλευση 1960
- Επιτέλους μπήκε το νερό στ αυλάκι
- Η κουρά το 2013
- Με…τo δικό μας πλεόνασμα!
- Γι αυτούς που δεν συμμετείχαν
- Μια μεγάλη υποχρέωση εκπληρώνει ο Σύλλογός μας
- Κοπή πίτας 2016
- Aπόκριες το 2016 στο χωριό
- πίτα συλλόγου Τρίπολης2017
- Πίτα 2017 Αθήνας
- κάθε χρόνο και περισσότεροι
- Πανηγύρι στο χωριό 2017
- Πίτα 2020
- ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ (29.10. 12)
- ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ
- ΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕΣ ΕΣΥ;
- ΑΒΑΔΑΙΟΣ ΕΝ ΤΡΙΠΟΛΕΙ 2000μ.χ. 1ο
- ΑΒΑΔΑΙΟΣ ΕΝ ΤΡΙΠΟΛΕΙ 2000μ.χ.2ο
- ΑΒΑΔΑΙΟΣ ΕΝ ΤΡΙΠΟΛΕΙ 2000μ.χ.3ο
- ΑΒΑΔΑΙΟΣ ΕΝ ΤΡΙΠΟΛΕΙ 2000μ.χ.4ο
- ΑΒΑΔΑΙΟΣ ΕΝ ΤΡΙΠΟΛΕΙ 2000μχ 5ο
- ΑΒΑΔΑΙΟΣ ΕΝ ΤΡΙΠΟΛΕΙ 2000μχ 6ο
- O ΘΑΝΑΣΗΣ
- ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ (ΔΕΚ1999)
- ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΘΕΙΤΣΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.