Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

«Μέτρησα τα χρόνια μου και συνειδητοποίησα ότι, μου υπολείπεται λιγότερος χρόνος ζωής απ' ότι έχω ζήσει έως τώρα...


 Εξοχο κείμενο από τον Mario de Andrade
Αισθάνομαι όπως εκείνο το παιδάκι που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες: τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία αλλά όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση.

Δεν έχω πια χρόνο για ατέρμονες συγκεντρώσεις όπου συζητούνται καταστατικά, νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δε θα καταλήξει κανείς πουθενά.
Δεν έχω πια χρόνο για να ανέχομαι παράλογους ανθρώπους που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει.
Δεν έχω πια χρόνο για να λογομαχώ με μετριότητες.
Δε θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί.Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους.
Με ενοχλεί ο φθόνος και όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν τους ικανότερους για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματα τους.
Μισώ να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα. Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο... μετά βίας για την επικεφαλίδα. Ο χρόνος μου είναι λίγος για να συζητώ για τους τίτλους, τις επικεφαλίδες.
Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται...

Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα...
Θέλω να ζήσω δίπλα σε πρόσωπα με ανθρώπινη υπόσταση.Που μπορούν να γελούν με τα λάθη τους.Που δεν επαίρονται για το θρίαμβό τους.Που δε θεωρούν τον εαυτό τους εκλεκτό, πριν από την ώρα τους.Που δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους.
Που υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Και που το μόνο που επιθυμούν είναι να βαδίζουν μαζί με την αλήθεια και την ειλικρίνεια.
Το ουσιώδες είναι αυτό που αξίζει τον κόπο στη ζωή. Θέλω να περιτριγυρίζομαι από πρόσωπα που ξέρουν να αγγίζουν την καρδιά των ανθρώπων...
Άνθρωποι τους οποίους τα σκληρά χτυπήματα της ζωής τους δίδαξαν πως μεγαλώνει κανείς με απαλά αγγίγματα στην ψυχή.
Ναι, βιάζομαι, αλλά μόνο για να ζήσω με την ένταση που μόνο η ωριμότητα μπορεί να σου χαρίσει. Σκοπεύω να μην πάει χαμένη καμιά από τις καραμέλες που μου απομένουν...
Είμαι σίγουρος ότι ορισμένες θα είναι πιο νόστιμες απ'όσες έχω ήδη φάει.
Σκοπός μου είναι να φτάσω ως το τέλος ικανοποιημένος και σε ειρήνη με τη συνείδησή μου και τους αγαπημένους μου...»
Mario de Andrade (Ποιητή, συγγραφέα, δοκιμιογράφο και μουσικολόγο από τη Βραζιλία)

Διαβάστε περισσότερα: Μέτρησα τα χρόνια μου και συνειδητοποίησα ότι... Εξοχο κείμενο από τον Mario de Andrade.. - iPaideia.gr

9 σχόλια :

  1. Ανώνυμος8/2/17 23:07

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.Ο ΣΟΙΜΠΛΕ ΠΕΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ.ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ.Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ.ΚΑΙ ΚΛΑΜΑ ΟΙ ΕΥΡΩΛΙΓΟΥΡΗΔΕΣ ΟΙ ΜΕΝΟΥΜΕΥΡΩΠΗ.Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΤΑΦΤΑΝΕΙ.ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΜΕ ΜΕ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΚΣΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος8/2/17 23:57

    κεφαλαια εισαι τρελα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. «Δεν έχω υπομονή για κάποια πράγματα, όχι επειδή είμαι αλαζονική, αλλά επειδή έχω φτάσει σε ένα σημείο της ζωής μου όπου δεν μπορώ να χάνω χρόνο με ότι με δυσαρεστεί, ή με πληγώνει. Δεν έχω υπομονή για τον κυνισμό, για την υπερβολική κριτική και τις απαιτήσεις οποιασδήποτε φύσης.

    Δεν έχω πια τη διάθεση να αρέσω σε όσους δεν αρέσω, να αγαπάω αυτούς που δεν με αγαπάνε και να χαμογελάω σε αυτούς που δεν μου χαμογελάνε. Δεν μπορώ να χαλαλίσω ούτε λεπτό σε αυτούς που λένε ψέματα, ή θέλουν να με χειραγωγήσουν.

    Αποφάσισα ότι δεν θέλω να συνυπάρχω με οποιονδήποτε προσποιείται, υποκρίνεται, είναι ανειλικρινής ή με κολακεύει. Δεν μπορώ να ανεχθώ ούτε την επιλεκτική γνώση, ούτε την ακαδημαϊκή αλαζονεία. Δεν με ενδιαφέρει ούτε το κουτσομπολιό.

    Αντιπαθώ τις αντιπαραθέσεις και τις συγκρίσεις. Πιστεύω στον κόσμο των αντιθέτων και γι αυτό αποφεύγω ανθρώπους με δύσκαμπτες και άτεγκτες προσωπικότητες. Στη φιλία απεχθάνομαι την έλλειψη αφοσίωσης και την προδοσία. Δεν τα πάω καλά με όσους δεν ξέρουν να πουν μια καλή κουβέντα, ή μια λέξη ενθάρρυνσης. Βαριέμαι τις υπερβολές και δεν μπορώ να αποδεχθώ αυτούς που δεν αγαπάνε τα ζώα.

    Και πάνω από όλα δεν έχω υπομονή για όποιον δεν αξίζει την υπομονή μου».

    Είναι ένα σχετικό με το παραπάνω κείμενο που αποδίδεται στη Μέριλ Στριπ, έγινε viral το 2014 και ακόμη το αναφέρουν, αλλά φαίνεται ότι ανήκει στον μέντορα José Micard Teixeira


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος9/2/17 09:53

    γκουρου της γιογκα ειναι αυτος ο μεντορας τειξειρα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος9/2/17 10:25

    «Θα σοκάρει αυτό που θα πω. Εμείς μεγαλώσαμε με δραχμή, γίναμε πολύ πλούσιοι με δραχμή. Και είναι βέβαιο ότι η εφορία θα μας τα πάρει όλα. Δεν έχω στην τράπεζα ούτε ένα ευρώ, αλλά έχω ένα ψώνιο με το ποδόσφαιρο, όλα τα χρήματα που κέρδισα στη ζωή μου τα έχω βάλει στις ποδοσφαιρικές μου ομάδες.

    Δεν άφησα τα παιδιά μου να τους λείπει τίποτα, ούτε μου έλειψε τίποτα εμένα. Έχω χάσει όλη μου την περιουσία στο ποδόσφαιρο. Συνεχίζω γιατί είναι πάθος».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος9/2/17 12:51

    ευτυχως που γινανε εκλογες το γεναρη του 15 και εφυγαν οι σαμαροβενιζελοι γιατι τωρα θα λεγανε σε ολα ναι.. ενω τωρα η αριστερη και πατριωτικη κυβερνηση αγωνιζεται με υπερηφανεια και αξιοπρεπεια και θα τα καταφερει.. οι τοκογλυφοι θα υποχωρησουν γιατι ξερουν οτι αμα δε μας δωσουν τα λεφτα που εμεις δε θελουμε θα καταστραφουν και θα διαλυθουν....αυτη ηταν η γραμμη του γιανη και αυτη συνεχιζει ο ηγετης μας....και ειναι η σωστη γραμμη....και αμα παμε και στη δραχμη τοτε θα ειμαστε κυριαρχοι της χωρας μας και οι εξαγωγες μας θα απογειωθουν και κανενας γειτονας δε θα μας κουνιεται....η δραχμη θα ειναι απο τα ισχυροτερα νομισματα και η ισοτιμια θα ειναι μια δραχμη ενα ευρω οπως λεει και ο αγωνιστης λαφαζανης που θα επανελθει στο συριζα και θα εφαρμοστει το προγραμμα της θεσσαλονικης και θα ειναι νταλα καλοκαιρι...


    και ο σωρας θα χορεψει την αμερικη στο ταψι με τα τρια τρις που κραταει στα χερια του......

    δεν τρολαρω κανενα αφου αυτα πιστευετε....δεν ειναι τρολ αυτα τα πραματα......και να κατσουν καλα τα σκοπια που δεν ειναι κρατος γιατι επιτελους βρεθηκε και ενας πατριωτης λεβεντης βουλευτης να μιλησει για αλυτρωτες πατριδες και περιμενω και τους αλλους λεβεντες μας να μιλησουν για τη σμυρνη την κωνσταντινουπολη και για ολη τη μικρα ασια.....

    μην φοβοσαστε οσο αυτη η πατριωτικη αριστερη και λεβεντικη κυβερνηση χειριζεται τα πραματα....ολα θα λυθουν η διαπραγματευση ειναι σκληρη και θα το καταλαβουν για τα καλα οι ευρωπαιοι....για τα καλα....

    θα παρακαλουσα πολυ το δασκαλο να μην ανακατευτει αυτη τη δυσκολη στιγμη για την πατριδα που χρειαζεται αγωνας και περισυλλογη και να μην απαξιωνει τις προσπαθειες των αγωνιστων της αριστερας για δικαιη αναπτυξη....ας ασχοληθει με βολους και τα εγγονια του....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος9/2/17 16:36

    τραγουδα απο το πρωτο μεχρι το τελευταιο σχολιο αχρηστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος9/2/17 19:03

    Την Μέριλ Στριπ την θεωρω μεγαλη ηθοποιο αλλα χλωμο το βλεπω να ειναι δικο της το κειμενο . Το πιο πιθανο της το εγραψε αυτος που αναφερεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος9/2/17 22:44

    ναιιιιιιιιιιιιιιιι αυτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.