Kαπετανάκη.
του.
για το σαπούνι.
Περιήγηση στα πειρατικά σπήλαια και προορισμό τη Bλυχάδα.
Mικρά παιδιά και μεγάλα των οικογενειών Kολοκούρη, Kαλαποθαράκου,
Kατσάκου, Kοιλάκου, Aραπάκη κ.ά.
όταν έμπαινε στη θέση της η σεδεροστιά, το μάτι των γυναικών έλαμπε από προσφορά και
σιγουράδα. Επειτα ανάβανε το καντήλι, κι αυτό έδινε έξαφνα στο φτωχό σπίτι την αίσθηση
μιας αόρατης παρουσίας, ένα βάθος από μυστήριο.
Τότε, αφού έκαναν το σταυρό τους υποχωρούσανε μπροστά στις μαύρες αυστηρές Παναγίες
χαμογελώντας με τη βαθύτερη ευλάβεια, όπως χαμογελούν οι γυναικείες φιγούρες
στα διηγήματα του Παπαδιαμάντη, καθώς σκύβουν απάνου στις λαμπριάτικες λαμπάδες τους.
Kουβεντιάζεις τραγουδιστά αυτά που θέλεις, αυτούς
στο αιώνιο κοιμητήρι τους, για να θυμίζει στους ευτυχισμένους επερχόμενους
πως κάποτε εδώ έζησε περήφανη και μετάλαβε στα Aχραντα η Mάνη.
Oσοι πιστοί ας την προλάβουμε προτού να τη συντρίψει τ’ αστροπελέκι.
να κόψουν τις ελιές, να γίνουν χαμούρι για το λάδι. Φωτ. Γ. Bουρλίτη, 1955.
για να προσκυνήσουν πριν απ’ το κυνήγι.
Πόσο άλλαξε τελικά;
με τους Ηρακλείδες εισβολέος Δωριείς μια ενότητα. Απόλλων και Ηρακλής ενότητα της αγάπης
και της δημιουργίας.
ο Αθηναίος στρατηγός Τολμήδης το λεηλατεί και το καίει. Το 410 ο Αλκιβιάδης το
κατασκοπεύει. Το 370 οι Θηβαίοι το κυριεύουν.
Ε¥ ο Μακεδών επίσης. O Ρωμαίος Λεύκιος το καταλαμβάνει.
πόλεων που πολέμησαν εναντίον της Σπάρτης. Oι κατατρεγμένοι αριστοκράτες της Σπάρτης
από το Νάβι έκαναν σε συμβιβασμό με τους Ρωμαίους το ξένο αυτό κόσμο του χρήματος,
έκαναν εμπόριο, τράπεζες, βιοτεχνίες και εξαγωγές. Επί 4 αιώνες το Γύθειο με το κοινό το
Ελευθερολακώνων δημιούργησε πολιτισμό στα πρότυπα των Ρωμαίων, θέατρο, Υδραγωγείο,
λουτρά, ναούς, βωμούς και αγάλματα Θεών με την βασιλεία του Λάκωνα Ευρυκλή.
στη θάλασσα.
το Γύθειο για την ελευθερία δημιουργώντας την Ανατολική λεγεώνα της Μάνης
που πρωτοστατούσε στους αγώνες για την ανατολικής πλευράς του Ταϋγέτου για την
απελευθέρωση Μυστρά και Μονεμβασίας.
τους λόγους
– Πόλη του αέρα. Κι όταν φτάναμε, κι όσο μείναμε, κι όταν φεύγαμε, ο βοριάς δεν έπαψε ούτε
στιγμή να ουρλιάζει. Ακόμη και τη νύχτα, τραντάζοντας πόρτες και παράθυρα, σφυρίζοντας
μες από τις χαραμάδες. Ήταν ένας αληθινός εφιάλτης…
Τα σπίτια είναι όλα πέτρινα, φρουριακά, για να μη μπορεί να τα παρασύρει η λύσσα του
ανέμου, κι από την πλευρά που πνέει έχουν όλα έναν πέτρινο τοίχο που υψώνεται
δύο μέτρα πάνω από τη στέγη για να τα προστατεύει. Oι μικροί της δρόμοι είναι κι αυτοί από
πελεκητή πέτρα. Δεν υπάρχει στην Αρεόπολη χώμα ούτε για δείγμα. Πολιτεία τυο ανέμου
και της σκληρής πέτρας, με πύργους που υψώνονται ανάμεσα απ’ τα σπίτια,
σαν κυπαρίσσια, η Αρεόπολη έχει έναν έντονο δραματικό χαρακτήρα.
Είναι χωρίς δέντρα, χωρίς λουλούδια, χωρίς χρώματα. Είναι όλη σταχτιά κι’ είναι όλη γωνίες,
γιατί όχι μόνο τα σπίτια της είναι καμωμένα από αγκωνάρια, αλλά και κάθε σπίτι έχει κι αυτό το σχήμα
ενός γιγάντιου αγκωναριού. Το βήμα αντηχεί μελαγχολικά επάνω στο καλντερίμι των στενών της
δρόμων, κι’ έχει κανείς την εντύπωση ότι περπατάει σ’ ένα μεσαιωνικό φρούριο κι’ όχι μέσα σε πόλη.
Έτσι που είναι η Αρεόπολη είναι η στυλιζαρισμένη προσωποποίηση ολόκληρης της στείρας,
της ανεμόδαρτης Μάνης”.
Στο χωριό μέρες τώρα πινουνε κοκκινο νερό από τις βρύσες των σπιτιών...κύριε Δήμαρχε ακούτε...Η Μυγδαλιά δεν έχει πόσιμο νερό
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ μην ενοχλείτε άδικα τους Δημοτικούς άρχοντες... Την πρώτη τετραετία που ήρθε να πάρει ψήφου του το είπαμε και! ..................... τίποτα και!
ΑπάντησηΔιαγραφή