Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Πολυτεχνείο 1973. Η απαρχή του αυτόνομου κινήματος

Ένα σημαντικό ζήτημα που πρέπει να διευκρινισθεί για την κατάληψη και την εξέγερση του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 1973 είναι ο πολιτικός χαρακτήρας και η πολιτική τους σημασία. Χωρίς την διερεύνηση και την κατανόηση αυτών των βασικών ζητημάτων παραμένουμε στον χώρο των γεγονότων, των προσωπικών διαθέσεων ή συναισθημάτων, στον επετειακό και «εορταστικό» χαρακτήρα, που έχουν επιβληθεί, ήδη αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας, από κόμματα, κρατικές υπηρεσίας και ΜΜΕ. Η δευκρίνιση αυτή θα αποκαταστήσει τη μοναδικότητα και την πρωτοτυπία της εξέγερσης, η οποία υπερβαίνει ακριβώς τα κόμματα, τις κρατικές υπηρεσίες, τα ΜΜΕ και αντιπαρατίθεται σε αυτά.
Ο πολιτικός χαρακτήρας
Αυτό που χαρακτηρίζει τις τρείς ημέρες της εξέγερσης είναι η άμεση συμμετοχή των ανθρώπων στη διεκδίκηση της ελευθερίας. Διεκδίκηση που διακατέχεται από πάθος, οργή, αυταπάρνηση και δράση. Ταυτοχρόνως όμως από συνειδητοποίση ότι σε αυτόν τον αγώνα χρειάζεται η συμμετοχή των ευρύτερων στρωμάτων του πληθυσμού. Αυτήν την σημασία έχει άλλωστε και η κατάληψη: να αποτελέσει πόλο συσπείρωσης για αυτούς που δεν επιθυμούν τη δικτατορία και θέλουν την ανατροπή της. Η αντίληψη όμως αυτή συναντά αντιδράσεις από τα παραδοσιακά κόμματα, κυρίως της Αριστεράς, διότι υπερβαίνει τη λογική τους και τον έλεγχο που εξ ορισμού αυτά θέλουν να επιβάλουν σε κάθε μαζική εκδήλωση και πολιτική κινητοποίηση. Και εδώ βρίσκεται ένα χαρακτηριστικό του Αντιδικτατορικού Φοιτητικού Κινήματος: αντιπαρατίθεται στις κομματικές τακτικές και υπερβαίνει τους στενούς προκαθορισμένους ορίζοντες οιασδήποτε μορφής. Στην αντιπαράθεση αυτή αυτοσυγκροτείται, αυτοοργανώνεται και αυτοκαθορίζεται. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, παρά τις αντίθετες κομματικές «γραμμές» γίνεται η κατάληψη του Πολυτεχνείου.

Η κατάληψη και η εξέγερση δεν ελέγχονται ούτε καθοδηγούνται από κάποιο κόμμα ή οργάνωση. Είναι το μοναδικό πολιτικό γεγονός μείζονος σημασίας στη νεοελληνική ιστορία που οφείλεται στο αυθόρμητο και στην πρωτοβουλιακή δράση των ανθρώπων. Πράγματι, στις εκκλήσεις του ραδιοφωνικού σταθμού ο κόσμος συρρέει στο Πολυτεχνείο, το πλαισιώνει, ενεργοποιείται, λαμβάνει πρωτοβουλίες. Για πρώτη φορά από τον Απρίλιο 1967 εκφράζεται με όποιον τρόπο μπορεί: φωνάζει συνθήματα κατά της δικτατορίας και των Αμερικανών, γράφει σε χαρτιά, στα διερχόμενα λεωφορεία και τρόλεϋ συνθήματα που μεταφέρονται σε όλη την Αθήνα, συζητά, σκέπτεται για πρώτη φορά ελεύθερα, ορθώνει οδοφράγματα, συγκρούεται με τις δυνάμεις καταστολής. Ο κόσμος έχει θραύσει την επί εξήμισυ έτη κρούστα της σιωπής και του φόβου, το κέλυφος της δυσπιστίας και της απάθειας. Έχει αποτινάξει όλα όσα τον κρατούσαν δέσμιο και εκφράζεται για πρώτη φορά ελεύθερα, δρα, βοηθά, συνεισφέρει με όποιον τρόπο μπορεί. Εκδηλώνει και αξιοποιεί τις καλύτερες πλευρές του εαυτού του: την αλληλεγγύη, τη φιλία, την ανιδιοτελή προσφορά, τη φαντασία, τον έρωτα, τη δημιουργία. Εκπληκτικό φαινόμενο που σε παρασέρνει, σε διαποτίζει ολόκληρο, σε συναδελφώνει με τον διπλανό σου, τον πριν από λίγο αγνωστό σου. Παντού ξεχειλίζει η ηδονή της ελευθερίας, η χαρά της δράσης, η μέθη της δημιουργίας, η συνείδηση ότι δημιουργείς ιστορία.

Η ίδια κατάσταση και στο εσωτερικό του Πολυτεχνείου. Η δυναμική και η λειτουργία της κατάληψης στηρίζεται στην αυτοοργάνωση και αυτοδιεύθυνση. Διαρκείς συνελεύσεις των σχολών, εκλογή επιτροπών και Συντονιστικής Επιτροπής με εικοσιτετράωρη θητεία. Συγκρότηση επιτροπών για τη σίτιση, την περιφρούρηση, για τις πρώτες βοήθειες και το φαρμακείο, τον έρανο κ.ά. Τα άτομα που συγκροτούν την Συντονιστική είναι εντολοδόχοι των γενικών συνελεύσεων, οι οποίες είναι τα κυρίαρχα όργανα που λαμβάνουν τις καθοριστικές αποφάσεις. Έτσι διασφαλίζεται η βούληση και η θέληση των ανθρώπων, της βάσης. Δεν καθοδηγεί καμία κομματική οργάνωση, δεν χειραγωγεί ουδείς «ηγέτης», ουδεμία έξωθεν εξουσία κινεί τα νήματα. Η άμεση δημοκρατία στην πράξη, η αυτονομία.

H πολιτική σημασία

Η κατάληψη και η εξέγερση ανέδειξε ορισμένα στοιχεία σημαντικά για πολιτικό στοχασμό και μελλοντικές δράσεις. Ανέδειξε τη δύναμη της αυτοοργάνωσης και του αυτοκαθορισμού. Αυτά συνιστούν την πολιτική σημασία και παρακαταθήκη της εξέγερσης, που πρέπει να διασωθούν και να αποτελέσουν εφαλτήριο για μελλοντικές δράσεις. Η αυτοοργάνωση και ο αυτοκαθορισμός ήταν τα γενεσιουργά αίτια για τη δυναμική ανάδυση του Αντιδικτατορικού Φοιτητικού Κινήματος, που αποτέλεσε την μόνη ικανή δύναμη να αντιπαρατεθεί στο δικτατορικό καθεστώς και να το κλονίσει. Ήταν οι παράγοντες που οδήγησαν στην κατάληψη και στην εξέγερση, στη δημιουργία μιας εκρηκτικής δυναμικής, η οποία απελευθέρωσε κρυμμένες δυνάμεις, ασυνείδητες δυνατότητες, φαντασία, δημιουργικό πάθος και πολιτική αποτελεσματικότητα.


Οι συλλογικές ικανότητες και αρετές εκφράζονται μόνο σε δημόσιο συλλογικό χώρο και όχι σε ιδιωτικές συναναστροφές, κομματικές οργανώσεις και κοινοβούλια. Είναι δε ασυγκρίτως ανώτερες από τις «τεχνικές» των επαγγελματιών πολιτικών, των γραφειοκρατών και των κομματικών στελεχών. Ο αυτοπροσδιορισμός και η αυτοσυγκρότηση είναι ο μόνος δρόμος για να εξέλθει ο άνθρωπος από την θεσμισμένη και την εσωτερικευμένη ετερονομία. Για να απεγκλωβισθεί από την τυραννική κυριαρχία των κομμάτων, των «αντιπροσώπων», των ΜΜΕ και των ιδεολογιών. Για να απελευθερωθεί από την οικονομική και πολιτική ολιγαρχία που λυμαίνονται τον κοινωνικό, πολιτισμικό και πολιτικό βίο. Για να γίνει υποκείμενο της ιστορίας και όχι να παραμείνει αντικείμενό της. Η αυτοοργάνωση και ο αυτοκαθορισμός είναι ο μόνος δρόμος για να επιτύχει την αυτοκυβέρνηση, την αυτονομία, τη δημοκρατία, την άμεση δημοκρατία. Αλλά αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την αυτόνομη δράση, αυτό είναι το μέγιστο πολιτικό μήνυμα του Πολυτεχνείου 1973. Μόνο η πράξις οδηγεί στη δημοκρατία και στην ελευθερία όπως πολύ σωστά το εξέφρασε η φιλόσοφος Χάνα Άρεντ: «Οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι (...) όσο διαρκεί η δράση τους. ούτε πριν ούτε μετά. Πράγματι, είμαι ελεύθερος και δρώ σημαίνουν ένα και το αυτό πράγμα».
Γιώργου Ν. Οικονόμου
πηγη

23 σχόλια :

  1. Αφιέρωμα στην εξέγερση του Πολυτεχνείου του '73. Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της εποχής να ζωντανεύουν τα γεγονότα του.
    Πολυτεχνείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος17/11/13 11:20

    Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΕΔΩ ΟΧΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΡΠΩΘΗΚΑΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος17/11/13 12:05

    επειδή δεν βλέπω πια ειδήσεις , έχω μια αγωνία αν πήγε ο Παπουτσής να καταθέσει στεφάνι.
    α βρε αναρχικοί πόσο δίκιο είχατε σε μερικά πράγματα .τα συνθηματά σας στους τοίχους έχουν πλέον χρειά παροιμιών.
    αλήτες ρουφιανοί κλπ κλπ
    είναι όπωςσ λενε οι μανάδες μας ούλοι οι μύθοι με βρανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΡΕΚΑΣ17/11/13 12:27

    ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ;
    ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ.ΙΣΩΣ ΔΥΟ.ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΑΜΒΛΥΝΘΗΚΑΝ.Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕ.ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΝΟΙΩΘΕΙ ΤΥΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΓΙ ΑΥΤΟ.Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΑΙ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΠΑΙΞΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕ ΠΙΣΤΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ.Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΠΑΙΞΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ.ΤΟ ΕΡΡΙΞΕ ΣΤΟ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑ ΣΤΑ ΔΙΑΖΥΓΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΣΕ ΠΑΡΕΝΘΕΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ Η ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΟΨΙΑ..ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΟΛΥΣ ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΜΙΣΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ.ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΞΕΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΑΠΑΙΔΕΥΤΟΙ ΑΡΧΗΓΙΣΚΟΙ ΠΟΥ ΝΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΕΣΩ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ.ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΓΡΑΜΜΑΤΕΣ ΜΑΖΕΣ ΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΝΟΝΤΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΝΑ ΑΛΛΗΛΟΕΞΟΝΤΩΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΟΠΑΔΟΥ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΧΕΡΙ ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΚΑΤΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΝΑ ΒΑΛΛΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΦΕΡΑΝ ΩΣ ΕΔΩ.ΧΑΙΡΕΤΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΨΗΦΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΠΩΣ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ.ΚΑΛΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ;ΑΥΤΑ ΛΕΕΙ;ΟΤΙ ΣΕ ΠΙΑΝΟΥΝ ΣΟΥ ΚΟΒΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ Η Η ΕΦΟΡΙΑ ΝΑ Σ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΣΕΙ...ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΜΠΑΙΔΙΣΜΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΕΥΘΥΝΗ ΨΗΦΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ.ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΙΩΤΟ.ΨΩΜΙ ,ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ,ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ .ΟΤΙ ΤΟΣΟ ΣΟΦΑ ΠΡΟΔΙΕΓΡΑΨΕ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΟΥ 1843 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ ΤΟ191Ο Η ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ.ΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΚΑΤΕΧΕΙ.Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΗΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΕΙΝΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος17/11/13 13:40

    ο Παπουτσης και η Δαμανακη αντι στεφανου θα δωσουν λεφτα για το κομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος17/11/13 13:43

    Εν Ελλάδι

    Πρόσφατη έρευνα της Unicef κατέληξε στο θλιβερό συμπέρασμα ότι περισσότερα από 439.000 παιδιά στην Ελλάδα, ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας ενώ το 25%-45% ζουν σε νοικοκυριά που στερούνται βασικών στοιχείων για να μεγαλώσουν.
    Με την παιδική εργασία στην Ευρώπη να είναι ζοφερή.
    Η κυρία επιτροπος της ΕΕ κατέθεσε στεφάνι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος17/11/13 13:51

    Αξιώθηκα να βιώσω δύο φορές (μόνο!) την ομοθυμία των Ελλήνων:
    Το 1940 που ενωμένοι μεγαλούργησαν
    και 3-4 ημέρες όσο κράτησε η αντίσταση στο Πολυτεχνείο. Η πρώτη είναι πανθομολογούμενη νομίζω. Για τη δεύτερη καταθέτω το προσωπικό μου βίωμα. Έζησα τις μέρες αυτές γύρο από το Πολυτεχνείο. Όσα είδα συμφωνούν με τις περιγραφές του άρθρου. Ο έξω κόσμος με τις δράσεις του έδινε το κουράγιο και σε όσους πρωτοστατούσαν μέσα στο χώρο του Π.Εκεί κυρίως έζησα και κατάλαβα τι θα ειπεί ομοψυχία! Κυριολεκτικά συνεπαρμένοι και μόνο από την παρουσία των ανθρώπων στο ίδιο εκείνο χώρο, λογιζόμαστε όλοι αδέλφια. Μιλούσαμε, συνεργαζόμαστε, αγκαλιαζόμαστε χωρίς να γνωρίζει τίποτε ο ένας για τον άλλον. Ούτε σκεφτόμαστε τίποτε για κομματικές τοποθετήσεις κανενός. Ήταν πράγματι συγκινητικό.Δυστυχώς εκείνη η ομοψυχία κράτησε τόσο λίγο! Τα υπόλοιπα τα λένε άλλοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος17/11/13 14:51

    Επειδή, γιώργη, γράφεις ότι η παιδεία εξυπηρέτησε την τσέπη των δασκάλων......για γράψε μας γι' αυτούς που έφαγες στη μάπα (εξ επαγγέλματος και ουχί εκ λειτουργήματος)...για το ρόλο της δικαιοσύνης (με όσα εισαγωγικά θέλει κανείς) και κατά τη διάρκεια της χούντας και για μετέπειτα.

    Γράψε γι' αυτούς που ξέρεις καλά και άσε τις τσέπες των δασκάλων.

    Ας μας γράψει και κάποιος ιστοριούλες καθημερινές επί χούντας στο χωριουδάκι μας (για τους μάηδες, τα τέα και για κάποιους που σήμερα βρίζουν το πολιτικό σύστημα ενώ υμνούσαν τα χουντικιά αποβράσματα) για να μάθουν οι νεότεροι.......΄η θα θιχθεί η εθνική ομοψυχία?????

    Η νέοι την αλήθεια θέλουν και όχι αοριστολογίες αφορισμού. ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ όπως την βίωσε ο καθείς.....

    Και επειδή οι αφορισμοί προέρχονται παντιόθεν,προσοχή στις ταμπέλες που βάζει ο καθένας στον άλλο, γιατί το ίδιο μπορεί να συμβεί και σε μας και ίσως αδικηθεί κάποιος.


    Στην μνήμη λοιπόν αυτών που φυλάξανε ξερονήσια και τα ρέματα, καλό είναι η περισυλλογή, η αυτοκριτική στην κοινωνική μας συμπεριφορά και η ομολογία "δια της αληθείας στους νέους" και ιδίως η αλήθεια για τη δικαιοσύνη και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

    Αόριστες καταγγελίες, αφορισμοί και τσουβάλιασμα όλων οδηγεί, γιώργη, στην ανεύθυνη ψήφο. Συγκεκριμένες καταγγελίες, συμπεριφορές επαγγελματικών ομάδων επί χούντας βοηθούν καλύτερα. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν...Δυό λόγια λοιπόν για το δικαστικό κλάδο επί χούντας....για να μάθουν και τα αγγόνια του γερόλυκου από κάποιον από μέσα.







    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος17/11/13 15:50

    μαυρα ματια καναμε....και ως γερος σου λεω....ΕΙΧΑΜΕ.....ΕΧΟΥΜΕ...ΚΑΙ ΘΑ ...ΕΧΟΥΜΕ...ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ......καλα μη σβενεσαι απο τα γελια.gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΡΕΚΑΣ17/11/13 15:50

    ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ.ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΜΙΛΑΩ ΣΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ..,ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕ ΜΕ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ Η ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ ΔΙΚΑΙΟΥΣΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΟΤΙ ΣΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.ΑΝ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΖΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΘΑ ΕΒΛΕΠΕΣ ΟΤΙ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ....ΜΠΟΡΕΙΣ Ν ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Σ ΑΥΤΟ..ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ Η ΔΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΟΝΟΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΜΕ ΟΝΟΜΑ ΓΡΑΦΩ...ΦΩΝΕΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΘΑΜΝΟΥΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΩ...ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΚΥΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος17/11/13 15:52

    διαβαστε στο newsbest τι δηλωνει ο οδηγος του τανκς.....gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος17/11/13 16:16

    Ιορδάνης Τζαμτζής: Οι βουλευτές ξεραίνουν το σ... τους (με 5.450 ευρώ το μήνα)!
    Απίστευτη δήλωση του βουλευτή της ΝΔ που ισχυρίστηκε ότι παίρνει μόνο 5.450 ευρώ και ότι οι συναδελφοί του, τα «φέρνουν βόλτα» πολύ δύσκολα οικονομικά

    πως το λέγανε το σύνθημα ?
    ο αγώνας τώρα δικαιώνεται!

    η κυρία επίτροπος τον απαλλοτρίωσε καλά τον αγώνα της, δεν πιστεύω να έχει και αυτή ΄παράπονο. απ΄ότι διαβάζω παίρνει καμιά 25ριά το μήνα ξέχωρα οι υπερωρίες.
    που καιρός να γυρίσει λίγο το κεφάλι προς το πίσω.
    α βρε ξέχασα και αυτόν τον ωραίο τον ψιτ πρόεδρε, πρέπει να έχει λιγότερο κασέ από την πρώτη κυρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος17/11/13 19:01

    ένας δασκαλάκος είμαι γιώργη και τίποτα παραπέρα. Άσε το όνοματάκι μου είναι για τα σκύβαλα, δεν είναι από τζιάκι.

    Τόσο ανεξάρτηρη γερόλυκε (πάλι με μπέρδεψες) που βγάλανε τις περισσότερες απεργίες παράνομες και καταχρηστικές, που επιδίκαζαν οι ίδιοι για τους ίδιους κάτι αναδρομικά που ακόμα τα χρωστάει το κράτος, (δε φταίνε βέβαια αυτοί, αλλά ο νόμος βλέπεις), τόσο ανεξάρτητη δικαιοσύνη που η εκάστοτε κυβέρνηση διορίζει την ηγεσία τους, τόσο ανεξάρτητη που επί χούντας κράτησαν όρθιο το σύνταγμα και τη νομιμότητα....., τόσο ανεξάρτητη που χεράκι χεράκι με τους ακαδημαϊκούς έγιναν πολλοί απ αυτούς χειροκροτητές και υποτακτικοί του παπαδόπουλου, τόσο ανεξάρτητη δικαιοσύνη που την ψάχνεις τώρα και την βρίσκεις (αν τη βρεις) μετά από καμιά 10αριά χρόνια κλπ κλπ

    Γιώργη, μην αρπάζεσαι (συντεχνιακώς χαχαχαχα) είπαμε να σχολιάσουμε ένα συγκεκριμένο θέμα, μια βαρβάτη εξουσία που είναι η δικαστική και να προβληματιστούμε. Να δούμε το ρόλο της σε εποχές μαύρες του κράτους μας και τότε και μετά και τώρα. Κάνουμε λάθος μάλλον και περιμένουμε να μας πείσεις για το αντίθετο ή να τα χώσεις συγκεκριμένως (και όχι αορίστως ) επειδή γνωρίζεις το χώρο. Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο.
    Όσο αφορά το πνεύμα του πολυτεχνείου τόχασα πελαγωμένος μέσα στην αοριστολογία και την ιδεοληψία του καθένα μας. Συγκεκριμένα θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος17/11/13 19:18

    μαυρα ματια λεμεεεε.........gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος17/11/13 19:18

    μαυρα ματια λεμεεεε.........gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος17/11/13 19:42

    Και κάποια έγκυρα (έτσι νομίζω) βιβλία που διάβασα στου Γουδή (και όχι στο Γουδί, γιατί τσιφλίκια του Γουδή ήταν εκεί) ήταν το 1909 και όχι το 1910.
    Λεπτομέρειες θα μου πεις.

    Εδώ μείναμε 400 χρόνια σκλάβοι σαν έθνος (αλήθεια τόσα πολλά χρόνια ποιος άλλος λαός έμεινε?) και ούτε λίγο ούτε πολύ το "καμαρώνουμε" ενώ κατά την ταπεινή μου γνώμη θάπρεπε να το θεωρούμε "κακό"για την ιστορία μας. Αλλά τι να πει κανείς???? Και εκείνοι που επαναστάτησαν τους κλείσανε φυλακή και η αλήθεια είναι ότι κάποιοι δικαστικοί (φωτεινά παραδείγματα) στάθηκαν στο ύψος τους (πολυζωίδης Τερτσέτης) και δεν τους ξέρουν τα εγγόνια του γερόλυκου.....

    Έναν Σαρτζετάκη (υπόθεση Λαμπράκη) αφήσαμε και τον απαξίωσε ένας τράγκας (αγωνισταράς μέγας σήμερα, θιασώτης της δραχμής) και εμείς γελάγαμε με την τυπικότητά του, ξεχνώντας πόσο "βαριά" τα είχε για την εποχή του......

    Γενικά όμως για τη δικαιοσύνη τότε και τώρα τι σχόλια κάνει ο λαός?????

    Είναι στην καρδιά του, είναι της εμπιστοσύνης του, αισθάνεται σίγουρος άμα καταφύγει σ' αυτήν, είναι τυφλή ή αληθορίζουσα, είναι σβέλτη και αποτελεσματική ή ού μπλέξεις, ειναι στην υπηρεσία του πολίτη ή της εκτελεστικής εξουσίας, είναι ο δικαστής ελεύθερος ή είναι έτσι η δομή και το σύστημα που και να θέλει δεν μπορεί εκτός αν πάει κόντρα στο σύστημα και τότε θα λάμψει σαν Τερτσέτης, σαν Πολυζωϊδης, σαν Σαρτζετάκης, αλήθεια στις μέρες μας πόσοι τέτοιοι εμφανίστηκαν (για σοβαρές υποθέσεις μιλάμε και όχι για τροχαίες παραβάσεις) κλπ

    Αυτά είναι ερωτήματα του ανώνυμου λαού και αλήθεια υπάρχει απάντηση?????? και αν ναι ποιά είναι???? Για να δούμε το πνεύμα του αγωνιζόμενου λαού τόχει πιάσει η αδέκαστη και ακαδημαϊζουσα τάξις της πατρίδος????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος17/11/13 20:00

    σαν δασκαλος που δηλωνεις .....θα πρεπε ναχεις μαθει στα εγγονια μου για τους δυο δικαστες,το γιατι δεν τοκανες μονο εσυ το ξερεις........οσο για τον σαρτζ....αστο καλυτερα. gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος17/11/13 21:10

    Εξ ισου διαβρωμένος και διεφθαρμένος θεσμός όπως και όλοι οι άλλοι !!
    ο κουκουλοφορος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΡΕΚΑΣ17/11/13 22:43

    ΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ ΑΝΩΝΥΜΕ.ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΑ ΕΒΑΛΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ.ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΑ ΕΒΑΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΟΥ ΠΟΥ ΒΓΑΛΑΝΕ ΜΑ ΦΑ ΛΑ ΧΑ ΑΝΤΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.Η ΔΕ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΣΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ.Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΠΡΑΓΜΑ .ΤΟ ΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ.ΟΜΩΣ ΕΓΩ ΔΕΝ ΑΠΟΛΟΓΟΥΜΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ.ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος18/11/13 09:18

    Δηλαδή ο Τριανταφυλλόπουλος φταίει για την κακή γνώμη που έχει ο λαός για το θεσμό της δικαιοσύνης........

    Εγώ ξέρω ότι την αξία του τη χτίζει ο καθένας και του την αποδίδουν ή όχι οι άλλοι....

    Δε σου ζήτησα να απολογηθείς (επειδή σε ξέρω, μόνον εσύ δεν πρέπει να απολογηθείς), να κρίνεις ένα θεσμό από μέσα που τον ξέρεις σου ζήτησα, γιατί από γενικόλογες αοριστολογίες, αφορισμούς και κριτικές στο βρόντο χορτάσαμε.....

    Τέλος πάντων, ήλπιζα ότι θα γινόταν συζήτηση επί της ουσίας (βέβαια επικίνδυνη συζήτηση και γι' αυτό πετάξαμε τη μπάλα πίσω από την πατουλιά).

    Ναι έχουν ευθύνη οι δάσκαλοι για το επίπεδο της εκπαίδευσης. Τη μεγαλύτερη ευθύνη όμως την έχει το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα (η πολιτική δηλαδή) που θέλει τους πολίτες του όχι χρηστούς και σωστούς αλλά ειδικευμένους εργάτες της οικονομικής ζωής......

    Καλημέρα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος18/11/13 11:39

    Εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσυνη μπορούν να έχουν μόνο οι πλούσιοι και οι πολιτικοί
    ο κουκουλοφορος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος18/11/13 18:13

    ΤΩΡΑ ΟΤΙ ΕΓΡΑΨΑ ΤΟΓΡΑΨΑ ΩΣ ΓΙΩΡΓΗΣ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΝΑΛΥΣΩ ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ.....ΜΗ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ.ΓΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.