Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΘΕΙΤΣΑΣ


Όσα φέρνει ο καταός
( «ΛΙΑΣΚΟΒΑ»1981, απ όπου και ανασύρθηκε από  τον ομογενή «ανασκαφέα» της Τριπόλεως ).
____
ΚΥΡΙΑΚΗ σήμερα κατακαλόκαιρου, όπου χάραξ΄ η ανατολή και ρόδισεν η δύση. Πωπώ τρομάρα μου και τι πήγα να πάθω σήμερα η άλλοτρη! Τελεμένη από τις παλιοδουλειές η μαύρη, κόντεψε να βαρέσει ο ήλιος στου Ζερντέ και γω βρισκόμουνα στο στρώμα ακόμα. Το χωράει ο νους σου; Να φρίξει πια ολότελα η γειτονιά με μένανε. Πήγε στη Αθήνα, λέει, η αφεντιά της κι έμαθε να κοιμάται σαν αρχόντισσα.. Τ΄ ακούς , τ’ ακώ  να λέω.
Δεν φταίω γω παιδάκι, τούτο το κεφάλι μου φταίει. Ταμάμ χθες βράδυ ήρθα από την Αθήνα και πήγα και τελεύτηκα μπίτι με τις παλιοδουλειές.  Να προκάνω τούτο, να συγυρίσω το άλλο, λες και θα ξανάφευγα το ταχιό. Το είχε σα στρατώνα ο παλιόγερος το παλιόσπιτο, τι να έκανα; Απέ έπρεπε να κρησαρίσω και λιγούλι αλεύρι με την ψιλή για κανά κουραμπιγιεδάκο, μέρες πούναι κόρσεμ,  μη μπει κανας  άθρωπος και χιλιοντροπιαστώ. Με το δίκιο του κιόλας : « άει στο διάτανο παλιόγρια,  στην Αθήνα ήσουν, χάθηκε  να φέρεις ένα κάτι τι να γλυκαθούμε ;».   Άειντε μίλα του ύστερα του Γλανιτσιώτη !  Σε ‘βγαλε στα πέντε αλώνια  και πάς, ξεφτιλίζεσαι τζάπα και βερεσιέ. 
Ασε πλιά με κάτι παλιόσκουτα του παλιόγερου τι τράβηξα… Τα έψαχνα ώρες με τη μυρουδιά σαν το λαγωνικό. Τα είχε καταχωνιάσει τρομάρα του στο πάτο της κοφίνας, βρωμισμένα και  χιλιοκατουρημένα, λες και θα ερχόντουσαν πιδρομή  οι Γερμανοί  να του τα πάρουν…΄Αει στο ντάδε παλιόγερε, λέω, πάλε καλά που δεν τα έκρυψες στις Πάνω Ράχες  σε κανά ντρόχαλο του Κουτσού.  Και τα πεχειρίστηκα τα μεσάνυχτα με κάτι  άβαξ και μπάμαξ, που  φαφατιάσαν τα χεράκια μου σαν της χελώνας τα πόδια . Τι νάκανα, παιδάκι, δεν υπήρχε στάχτη να βάλω αλισίβα για να κάνω τη δουλειά μου όπως τη ξέρω γώ. Πού στάχτη το κατακαλόκαιρο  με το γραέριο...  Δεν βγάνει στάχτη το γραέριο. Μια μυρουδιά βγάνει σαν να σιγοαερίστηκε ο παλιόγερος, Θεός να με συγχωρέσει. Μωρέ  έδωκα ένα ταγιο  στα σαφσιολιά που τελεύτηκα  μπίτι και γύρευε πότε με πήρε ο ύπνος.  Το ευτύχημα είναι  ότι με το πρώτο ντάγκα ντούγκα της καμπάνας  πετάχτηκα  φραστ  ανακούκουρδα αλαφιασμένη. Παναϊτσα μου, λέω, τι ήταν τούτο ; Κυριακή είναι  σήμερα για  ονειρεύουμαι;
-΄Αειντε άειντε, είπε ο παλιόγερος.  Από  πολυώρα την  καμπανίζει ο Παπαντώνης. Δεν ακούς ;                
- Μαυρούλα που ‘μουνα !  ‘Ώστε στο χωριό είμαι, ρε σιγιενικιάρη και δε μιλάς ; Πωπώ κόσμε και τι θα γένω με τον τζερεμέ του κερατά…
Να σταυροκοπηθώ, Παναϊτσα μου, η καμπάνα μας είναι.  Δοξασμένο το ‘ονομά σου που με άξιωσες να ματακούσω τη  γλυκάδα της.  Δοξασμένο! Εκεί σιαπάνου στην Αθήνα άκουγες μπάμ μπούμ μπάμ μπουμ κάτι θεριακωμένες καμπάνες, που περσότερο σε λιμάριζαν  παρά σου μαλάκωναν την ψυχή, ο Θεός να με συχωρέσει. Μωρέ πετάχτηκα πάνω  σα λαφίνα και ίσια που να πεις ξέρω γω τι, είχα   ντυθεί  στο τζίτζιφο κιόλας. ΄Εβαλα και το κεφαλομάντηλο στο κεφάλι-καιρό είχα να το βάλω- δεν της άρεσε γλέπεις  της τσιουπίτσας: ΄΄ εδώ στην Αθήνα,  ρε μάνα, τα κάνουν κώτσο  σα τή Χρυσιάφω, δεν βάνουν μαντήλες΄΄. Μωρέ το κοτσάρισα τώρανες κι αναπαύτηκε το καύκαλό μου . Τινάχτηκα και λιγούλι από τίποτα  σκόνες και άχερα και μια και δύο για την εκκλησιά.
Μπαίνω, που λέτε, καμιά βολά μέσα και τι να δω ; Ψυχή !  Ο Παπαντώνης κάπου σιγοδιάβαζε ψι ψι ψι… μέσα στο ιερό και ο Παπαπάνος καθότανε όξω στο ψαλτήρι και παρακολουθούσε τάχατες τον κακομοίρη τον Απίκραντο μη του ξεφύγει καμιά οξεία, όπου έψελνε τάχατες ο δόλιος σαν ψάλτης γκούου… γκου γκούουου…΄Ε, δεν κρατήθηκα κι έβαλα φωνή: Πωωωπώ χωριό και πως γεράντησες! Ρήμωσες, χωριοόοο...
-Σιγότερα, θειά, με έσκιαξε ένας από πίσω. Δεν βάρεσε ακόμα η ΄΄δεύτερη΄΄. Τι κάνεις έτσι;
-Πίσω μου σ έχω σατανά, λέω. Σύ σαι, ρε Ζιωγούλα;
-Σιγά μη δε είμαι ο γεροτσίρος, λέει. Πάει ο Ζιωγούλας, ήταν με την άλλη κυβέρνηση…
-Νάσαι καλά, λέω, το ίδιο κάνει. Ή μπάς  και δεν σβαίνεις  και συ τα κεριά πριν τ’ ανάψουμε;
Εδεκεί στη κουβέντα - Θεέ μου, συγχώρα με  μέσα στον οίκο σου -  ακούω από κει πέρα το ψαλτήρι  τον Παπαπάνο να φωνάζει νευριαστά  : «σσσιωπήηη...».  Μου κόπηκαν τα ύπατα. Σε καλό σου βλοημένε, λέω, που με κοψοχόλιασες.΄Αειντε καημένε παπά… ΄Εφτού εσύ.  Σιωπή, σουτ και σουτ το πάς μιας ζωή. Συνήθειο γλέπεις το έρμο, δεν κόβεται καλοπίχερα.  Είναι να μην τόχεις. Και καλά τότενες που γιόμωνε  η εκκλησιά και γενόταν οχλαοή- τότενες που έψελνε κείνο το παιδάκι του Τζιράκα και βούιζαν οι θόλοι- έμ τώρανες; Ποιος θα την κάνει την οχλαοή, παπούλη, εγώ για ο Απίκραντος; Ρημώσαμε, έρμε και μείναμε με τις συνήθειες στο ακέριο, δεν το γλέπεις; Τι να πω πλιά, έκανα το σταυρό μου η αμαρτωλή και διάκα κι έπιασα τη γωνίτσα μου.
Απέ γκούου… γκουγκούου ασκόφερνε ψέλνοντας ο δόλιος ο Απίκραντος, με κάτι ματοάλια κρεμασμένα με σπάγγο λες και φτούνα του λείπανε του κακομοίρη για να δει  τα γραμματούλια στα βιβλία. Για μια στιγμούλα μονάχα ξεχώρισα να λέει ΄΄ Κύριε λέησον, Κύριε  λέησον, Κύριε λέησον΄΄ . Το ‘πε καμιά κοσαριά φορές- δεν ξέρω αν τα μέτραγε κιόλας γιατί τήραγε και κατά μένα. Τάχατες τήραμε γριά, ξέρω απόξω και τροπάρια  εγώ. Τον κακομοίρη, τον κακομοίρη και τι σου φταίει….Δεν  λες που βρίσκεται και τούτος, αλλιώς θάκανε ο ένας παπάς τον ψάλτη και ο άλλος τον παπά. Παπάς εδώ, παπάς εκεί και πούναι ο παπάς που λέει ο λόγος. Αλλά να σου πω και την αλήθεια μου, μπλειότερο  φχαριστήθηκα λειτουργιά εδώ παρά κει σιαπάνου, όπου ήσαν κάτι καλοθρεμένοι και τα λέγαν στρογγυλά στρογγυλά περι διαγραμμάτων σαν να βάναν λόγο στο μπαλκόνι, Θεέ μου  συγχώραμε. Εδώ, βέβαια, δεν ξεχωρίζεις λέξη μάϊδε από παπά μάϊδε από ψάλτη, αλλά μπαίνουν κατευθεία στη καρδιά σου. Φτούνο ξέρω να λέω γω.
Εν τέλει, ακούω  το τσιάκα –τσιάκα του παπά και δόξασοι η ελπίς ημών δόξασοι και δι΄ευχών των αγίων πατέρων ημών και καλημέρα σας. Διάκα πήρα αντίδωρο, φίλησα και το χέρι του Παπαντώνη- τι να ΄κανα-  έτσι το βρήκαμε, παπάς είναι και τούτος. Γιατί τάχατες, οι άλλοι ήσαν καλύτεροι; Θα γίνει με τον καιρό και τούτος, κανένας  δεν γεννήθηκε μαθημένος. Μωρέ πολύ καλός είναι. Γύρισα  και τον τήραξα  λίγο να δώ πως είναι  τώρα με τα γένεια και να σου πω τη μαύρη μου αλήθεια καλός μου φάνηκε, ο Θεός να με συγχωρέσει. Μπρέ, λέω, γιάτρα  πως γένεται ο άθρωπος από τη μια στιγμούλα στην άλλη. Χθες ακόμα φώναζε  ψάριααα, σαν τον Πουλακίδα. Κύριε λέησον και  θαυμαστά τα έργα  σου κατά τη μεγαλοσύνη σου, που λέει κι ο λόγος. Σταυροκοπήθηκα και τράβηξα να βγώ όξω, αλλά δεν πρόκανα να μπω στο διαδρομάκο της ξώπορτας κι ακω τον  Παπαπάνο :
-΄Ε, Αθηνιώτισα, δεν μας μιλάς βλέπω.
-Τι να μιλήσω Δέσποτα, που μ‘ άποχαύρισες σήμερα ... Ετσι αχουγιάζεις εσύ και τ΄αγγόνι σου τον Πάνο  ; Κάντο και να δεις τρίβολο που θα σου καρφουντίσει…
Ξεράθηκε στα γέλια ο βλοημένος και τους άφηκα – παπάδες, ψαλτάδες κι επιτρόπους-  και βγήκα όξω. Να δω λίγο κόσμο, λέω, που αποχάθηκα  δύο μήνους τώρα. Δεν πρόκανα  να κάνω δύο βήματα κι ακώ τον Κομπόλη από δεκεί του Ντούσια να φωνάζει:
-΄Ελα, γριά, να πιείς καφέ.
-Άσε Γιωργάκο λέω, με βλέπει ο Μακρής και θα χρωματιστώ.
-Ο Λούης είναι πρόεδρος, δεν είναι ο Μακρής.
-Το, ξέρω, παιδάκι και ούτε θέλω τίποτα πιστοπητικά εγώ. Μια παλιογαϊδούρα κάπου χω έτοιμη να ψοφήσει και ποιος θα μου την πετάξει, Γιωργάκο ;  Εσύ από την Αθήνα για ο γέρος μου που δεν μπορεί ούτε να αεριστεί ;
-Ώστε κάνει και τέτοια ο πρόεδρος  ;
-Να με συχωρεί η χάρη σου,  ούλα πρέπει να τα κάνει ο πρόεδρος. Δεν έχουμε κι άλλον δω χάμου. Προχθές πέταξε ένα άλογο του Ξερικού, χτες την γαϊδούρα του Τούρκου και ταχιά τη δική μου. Ό,τι μπορεί κάνει το παιδάκι. Είναι ο «κύρ γάϊδαρος του χωριού, που  κάνει ούλες τις δουλειές», είπε τις προάλλες ο Τούρκος.
-Δηλαδή,  με ξεχάσατε εμένα σαν να λέμε...
-Χριστός κι Απόστολος Γιωργάκο, ούλοι χωράμε δω μέσα. Μόνο ο όξαποδώ .
-Έλα  κατά σιαδώ στο παγκάκι, λέει ο Φρούσιος.
-Ρούφα το τσιμπούκι σου, Αγγελή, συ μόνο στις εκλογές μιλάς. Άσε που θα με δουν  ο Μακρής, ο Κομπόλης και θα χρωματιστώ.
-Θα τα πω εγώ με τη θειά, είπε ο Βασίλης ο τηλεφωνητής.
-Άσε Βασιλάκο, με βλέπουν  ο Μακρής, ο Κομπόλης, ο Κόρδας και θα χρωματιστώ.
-Παράτους, γριά κι έλα σε μένα, είπε ο Θανάσης.
-Μαυρούλα ΄γω !  Θα με ζηλέψει ολάκερο το χωριό, Θανάση...
-Αφήστε ρε τη γριά ήσυχη,  έσγουξε ο Μπαζός.
-Έσύ σαι, Αντώνη; Τρομάρα μου και πως μου φαίνεται ότι σαι ο καλύτερος δω μέσα..
-Εχτός από μένα, λέει ο Κόλιας.
-Όχι, εσύ εξαιρείσαι , δεν έχεις ταίρι…
-Για να σε δω,  μωρ σπασόγρια, λέει ο Φουσέκας.
-Άσε Φούκα, θα ματαρχίσεις τα παλιά πάλε και θα τσακωθούμε.
-Τότε πάγαινε εδεκεί στον Τζιμπάκο, λέει.
-Πωπώ από την εκλησιά βγήκα, στο διάτανο  να πάω;
-Μωρέ τι καλά που τους τα λες, λέει ο Μπούγος.
-Έτσι είσαι ακόμα Δημήτρη; Νόμιζα ότι σε κάναν άγιο…
-Δαγκώνεις κανά στραγάλι, ρε γριά; κογιονάρισε ο Πετρούλιας.
-Από σένα περσότερο το κοχεύω, Πέτρο…
-Έμένα με γνωρίζεις θείτσα; Λέει ένα χαμογελαστούλι.
-Όχι μάτι μου, ποιο είσαι;
-Ο Φελέκος του Μπρούκλη είμαι, από τον Καναδά.
-Ώίίί… τρομάρα μου ! Τι κάνεις Φελέκο μου; Βάφτισες το τσιουπί σου έμαθα, να σου ζήσει.Και δεν μου λες, ποιος τούβαλε λάδι;
-Ο Σωτήρης , του ιερέως βεβαίως.
-Πωπώωω… Φελέκο μου! Έψαξες πολύ για  χριστιανό νουνό σε Άγγλους, Γάλλους,  Πορτογάλους;
-Για μεριάστε να δω τι συμβαίνει δω πέρα, είπε ένας κοντοπίθαρος.
-Μαυρούλα ! Ε συ σαι,  ρε Φλεβάρη;
-Γιατί, σε ρώτησα  εγώ ποια είσαι;
-Όχι, παιδάκι, δεν πάει στα βουνά η σερετιά, κατά Αίγιο πάει που είναι ίσιωμα. Και γλες καλά τώρα, ρε Αντώνη, με την εγχείρηση;
-Καλύτερα από τότε πού είχα δύο.
-Μακάρι να σε φωτίσει ο Θεός σου.
-Μα έχει;  ρώτησε ο Μητσιελόπανος.
- Καλά λες, Πάνο.  Ούτε σε Γιαχωβά δεν πιστεύει τούτος.
-Καλωσόρισες, θειά, λέει η Θανασία. Σε περίμενα να πάμε στου Γιωργίλα  να κόψουμε χυλοπήτες.
-Δεν πάω πουθενά, να πάει να βαρέσει τον κώλο του σαπέρα, πες του. Πέρσι με έβαλε κάτου και μου κοψε τα νύχια με ένα προβατοψάλιδο , λες και θα έκοβα τις χυλοπίτες με τα νύχια μου.  Να  κόψει το λαιμό του, πες του,  να γλυτώσει και καμιά παλιόγιδα στο τσεγκέλι...
-Μωρέ σε ούλους το σωστό  λες, λέει ο Τούρλας.
-Έ, όχι κι από σένα,  ρε Τζιουβάλη.
-Εγώ πάντα το σωστό λέω, αλλά μ΄ έχετε παραξηγήσει.
-Καλά, Πάνο, δεν σε είπαμε και … Θανάση !
Ζαλίστηκα προς στιγμή και κει που πήγα να κάτσω εδεκεί στο φούρνο της Τζιμπάκαινας ακούω   πίσω μου έναν ευγενή:
-Τι κάνεις, θειά , καλά είσαι; Καλοσόρισες.
-Μπρέ μπρέ μπρέ ο Κοζάτος, λέω. Γιάτρα ο Αντρέας  κοινωνικοποίηση !
-Μπάς κι είδες κανά παιδί σιαπάνου, ρε θειά;  ρωτά ο Τσιότσιολας.
-Που να τα δω,  ξάρφε; Τον Κιτσιούλη είδα μια βολά στο περιοδικό που έγραφε πιστολή…
-Τον ίδιο είδες ή την πιστολή  ;
-Την πιστολή είδα. Που να τον δω τον ίδιονε...  Καταράχι είναι η Αθήνα;
-Καλώς τη θείτσα, λέει η  Τούλα, έλα να σε τρατάρω.
-Σώπα, Τούλα, άμα τραταίρνεις τον έναν και τον άλλον, πάει το μαγαζί. Άσε που θα με δει ο Τούρκος και θα τουρκέψει…
-Θα σου κόψει το δρόμο να λες, είπε ο Καπετοκώστας.
-Το λες και συ ο συμπέθερός του  αυτό ;
-Το λέμε να γελάσουμε. Έλα να τα πούμε λίγο…
-Άσε κυρ Κώστα, συ ούλο για  λίγο λες. Έχω τη δική μου λιγούρα εγω…
Έδεκεί στη κουβέντα, ακω κάτι αγριοφωνάρες τζί τζί τζίιι…  Μια όχλαοή από    Ντουσιοχρήστο,  Κωστάντιο και άλλους τσουρουλάδες.  Μου πήρανε τ  αυτιά.
-Ώστε δω βρίσκεται  ο Τζίνος ;  ρώτησα.
-Όχι, πήγε  θάλασσα, λέει ένας. Πήρε μπανιαρό η Δημήτρω και πάει να δει πως είναι.
-Σώωωπα... Γιάτρα η Δημήτρω!.. Και καλά, εσύ που το λες ποιός είσαι τώρα ;
Γυρίζω  λαχτάρα  μου και τι να δώ; ΄Ο παλιοκιούλιαρης!. Έμ ποιος άλλος θάλεγε τέτοια χοντροκοπιά.
-Εσύ ‘ σαι, ρε  Γιωργίλα ; Τι κάνεις, Γιωργάκο, καλά;
-Προύτς προυτς προύτς… η πρωτευουσιάνα, λέει. Που χανόσουν μωρ σουφριάρα τόσον καιρό  και άφηκες τον παλιόγερό σου δω χάμου άπλυτο και συφοριασμένο ; Α ;
-Στην Αθήνα , Γιωργάκο, εκεί  πάνε ούλοι.  Παιδοκόμαγε η τσιουπίτσα,  τι νάκανα... Για καλό μου λές;
-Όρίστε. Δεν πρόκανε να αριβάρει  η σούφρα σου και  πήρες  τις ρούγες μπονόρα-μπονόρα.
-Πωπώ με τον παλιοσαπίτη και με κόλασε ! Άπ΄ τη μύτη θα μου το βγάλεις, ρε Γιωργάκο ;  Στην εκκλησία διάκα. Και καλά εσύ που ήσουν σήμερα και δε φάνηκες στο στασίδι σου ; Το είδα  άδειο και είπα μπα σε καλό του, τούτος ποτέ δεν έλλειψε από λειτουργιά. Μπάς κι είναι ανήμπορος;
-Μωρή, άει στο διάβολο από μπροστά μου να μη σου κατεβάσω κάνα καντήλι....
- Εμ καλά λέω.  Ούλο στο τουράκι  κάθεσαι, ποτέ δεν μπήκες στην εκκλησιά .  Μπέκα μια βολά, ρε καλογερέα  και βγέκα από την άλλη πόρτα. Έτσι για το θεοθείναι, δεν τρώνε οι εικόνες, είσαι και παπαδοπαίδι γλέπεις. Έτσι για το φχαριστώ, ρε γιελαδάκο, τόσα πρόσφορα πλιά έφαγε φτούνη η μπριστούρα…
-Σώπα γριά, μη το μαλώνεις το παιδί, είπε ο Πίκουλας. Μπήκε όταν το βάφτίσανε.  Τι να κάνει πάλε ;
-Μαυρούλα μιλάει και το μοσχολούλουδο,  λέω. Μωρέ θα  ρίξει φωτιά ο Θεός να μας κάψει. Δεν καθόμουνα  καλύτερα κει  σιαπάνου να με φάει το στρογόνο , το καψαέρι και η μοναξιά να μη τους γλέπω μπίτι…
Χαλιούρισα  κάμποσο ακόμα στην πλατεία, με γκιολέψανε, τους γκιόλεψα, φχαριστήθηκα. Τούτη είν΄η ζωή παιδάκι μου, λες ότι υπάρχεις τουλάχιστο. Άνάθεμα τους μαραγκούς που κάνουν τα καράβια και παν και ξενητεύουνται γριές και παλληκάρια, να λες… Η μαγκούφα η γιανάγκη,  όπως γλέπεις.                                                                                     
Η ΘΕΙΤΣΑ ΣΑΣ



32 σχόλια :

  1. Ανώνυμος13/2/13 19:31

    αιντε τωρα να σου μεινει αντερο απο τα γελια.....gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειδες? Απάνου στην ώρα τοβαλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος13/2/13 19:47

    Ρε Νις, έκιοσα την τιμωρία, αλλά πάλε με έβαλες σε σκέψεις....

    Να ανατρέψω το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα με τον κασιδιάρη, με τον καρατζαφύρερ, με τον ψωμιάδη, με τον Loveρδο, με τα βαρεμένα του σύριζα, με τα μυαλοκαμένα του (παρθένα είμαι) καμένου, με το βαθύ δημόσιο του περισσού, με την ανταρσία (πάμε πατέρα για μπεκάτσες) Με ποιόν να διώξω ολόκληρη μπουλντόζα μπένη και ολόκληρη δεξια το κερατό μου?????

    Πως θα τους διώξω και ποιόν να φέρω????

    Εδώ, ματάκο είναι η λούμπα.......Θα μου πεις με ΄κεινον ή με τον άλλον και ......πάλε από τα ίδια......


    ΠΟΙΟΝ ΦΕΡΝΩ......Μήπως κανένα ....εθνοσωτήρα????


    Πρόταση να ανατρέψεις. Χαράς την πρόταση μέχρι και εγώ ο μερκελάκος το καταλαβαίνω. Το παραπέρα, μάτι μου.....το παραπέρα δε μου προτείνεις.

    Άδικα με τιμώρηκες, άδικα των αδίκων, όπως θάλεγε και η θίτσα μας!!!!


    χψ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος13/2/13 19:52

    Το κουτούνι ακούει???? όβερ.....

    Μη φέγεις μάτι, τα γιδοξούρια είναι πολλά και δεν τα βγάνω πέρα, χώρια τα λιμοτάγαρα, πού μ' αφήνεις παιδάκο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος13/2/13 21:25


    χίλιες ευχαριστίες, για την με τόσο όμορφο και έξυπνο τρόπο στο κείμενο, παρέλαση τόσων ανθρώπων, σύμβολα , αυτούς δηλ που με κάνουν εκεί που μερικές φορές δε θέλω να ακούω για χωριό, να νιώθω τόση νοσταλγία να το επισκεφτώ, σαν να μου λείπει πρέζα


    1. Γιώργος Ζαμπέτας

    Προχτές είδα στον ύπνο μου, ένα παλιό δερβίση
    στον άλλο κόσμο ήθελε για να με σεργιανίσει.
    Κι εγώ πήγα.

    Μα ήταν ο Παράδεισος όλος εν απαρτία
    και μ’ έριξαν στην Κόλαση ώσπου να πω το τρία.
    Κι εκεί εβρήκα φίλοι μου, σ’ αυτό το σκυλολόι
    ζωή και κότα να περνάει και το δικό μου σόι

    Τον πρώτο και καλύτερο συνάντησα το Στράτο
    το Στράτο τον Παγιουμτζή που λέγαμε Τεμπέλη
    και φύτευε το χόρτο του σε ξέφραγο αμπέλι
    Το Μπάτη, το Μαρκήσιο, το Μάρκο Βαμβακάρη
    τους είδα που κουνούσανε, μες στο γυαλί το ζάρι.

    Το Χιώτη, που τη φόρμα του διατηρούσε χάρμα
    σαν καου μπόυς έτρεχε σε μια μεγάλη φάρμα.
    Ο μπαρμπα Γιάννης ο Ψηλός ο Παπαιωάννου,
    πάντα μ’ ένα τσιγάρο το παραγάδι έριχνε
    να πιάσει κάνα
    σπάρο..........................
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος13/2/13 22:28

    σαν παλιός καλός ελληνικός κινηματογράφος.
    Σαν καλογυρισμένη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου στην πλατεία του χωριού σε σενάριο Αβαδαίου
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  7. Στην σημερινή εποχή των διάφορων προσμίξεων μας θυμίζει τα πρωτόγονα συναισθήματα
    Ξυπναει μέσα μας εκείνες τις παλιές εποχές που νοσταλγούμε τόσες και τόσες φορές
    Ο Αβ εδώ είναι και σεναριογράφος και σκηνοθέτης .Λείπει ο οπερατέρ δηλ εγώ χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος14/2/13 08:36

    λες να είναι και τόσο καλός σκηνοθέτης?
    μπορεί να έγραψε θεατρικά το κείμενο, αλλά θέλει πείρα.
    όσο για τον οπερατερ ,πρε΄πει να πάρεις καλή μηχανή ,με το κινητό δε γίνεται δουλειά.
    πρέπει να το κρατήσουμε στην ταινιοθήκη μας τουλάχιστο όσοι ζήσαμε και μεγαλώσαμε με αυτούς τους ανθρώπους.
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος14/2/13 09:03

    καλα τα βρατε εσεις μεταξυ σας,σκηνοθετες καμεραμαν κλ τωρα που θα γυρεψει θεση στο κονσεπτ και ο σολωνας να ιδω πως θα βρειτε ακρη.....καλημερα gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος14/2/13 09:54

    σκέφτηκα μήπως τον κάναμε παραγωγό της ταινίας. αλλά διαβασα το εξής:
    Οι καλοί παραγωγοί πρέπει να σκέφτονται μπροστά, να γνωρίζουν όλες τις μεταβλητές και τους επικείμενους κινδύνους, .....
    . Ένας καινοτόμος παραγωγός θα συμμετάσχει σε όλες τις πτυχές της κινηματογραφικής διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής και συνεργασίας με τον κατάλληλο σεναριογράφο, επιλογή του κατάλληλου σκηνοθέτη για την ταινία, της επιλογής των ηθοποιών, του μοντάζ και την επιλογή του μουσικοσυνθέτη. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, είναι αρμόδιος για την διατήρηση του κοστολογίου μέσα στα πλαίσια του προϋπολογισμού, με τη βοήθεια του line producer, ........
    δε βλεπω να τελειώνει η ταινία, παρότι με τον κουμπέ τα κατάφερε!
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος14/2/13 10:01

    φωτωγραφιζεις το σολωνα....gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος14/2/13 10:48

    Άσε μας ρε Νις με την τρομοκρατία των κανόνων σου. Μη εδώ σχόλια, όχι τέτοια σχόλια, αλλού σχόλια.....Σχόλιασε μόνο σου με την παρέα σου.....Άντε γεια και τήρα μη με γκιολέψεις (δε βρίσκω χάπια πίεσης, έχουνε έλλειψη λένε οι φαρμακοπώλες)....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος14/2/13 10:51

    Λες (και σωστά) όχι πολιτικά σε τέτοιες αναρτήσεις (μην τα μαγαρίζουμε έγραφα παλιά), αλλά αφήνεις να απαξιώνουν το Σόλωνα, που κάποιοι θέλουμε να τον κατεβάσουμε τουλάχιστον για δήμαρχο!!!!! Τέρμα τα παρασκήνια για το Σόλωνα, θα βγει στο προσκήνιο και έτσι θα ξεκινήσει η ανατροπή του διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος14/2/13 11:38

    Εμένα μου φάνηκε σαν ένα μεγάλο μνημόσυνο με καλεσμένους όλους εμάς εδώ μέσα.
    Και χάρηκα γιατί τους περισσότερους τους είχα απολαύσει...
    Νις και * πολύ εύστοχοι
    Πράγματι, σήμερα, μας έβαλες να πιούμε μια γουλιά απ' το παλιό καλό κρασί απ' το κελάρι του Αβαδαίου.
    Στην υγειά όλων, λοιπόν, και λόγω... της ημέρας, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στην Αρέσμω και τον Στέλιο, στο gerolykos και τη γριά του, στη Δ/ντρια και γενικά στους ερωτευμένους σχολιαστές...
    Και...χαιρετίσματα στο Κουτούνι, που σήμερα έμαθα απ' τον γεννήτορά μου τι εστί...
    Γιάννα
    Υ.Γ.Η σημερινή ανάρτηση μου θύμισε για άλλη μια φορά γιατί αγαπώ τη Γλανιτσιά και τους Γλανιτσιώτες και πολύ θα γούσταρα αυτό το κλίμα να τόχαμε όλοι και δω μέσα πάντα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είμαστε διαφορετικοί και με τη του άποψη ο καθένας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος14/2/13 11:51

    ... ..ακου χρονια πολλα σε μενα και στην γρια μου!!!!!δηλαδη ποσα?????ημαρτον,δε φτανουν τοσα????ο κοσμος λεει χρονια πολλα σε ουλους και με καινουρια αισθηματα!!!!χαχαχαχαχα gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος14/2/13 11:54

    10.51...ποιο ευκολα κερδας δυο φορες το τζοκερ παρα βρισκεις ανθρωπο που θα καταφερει να απαξιωσει το σολωνα......αν βρεις τρουπα μου τη μυτη.gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος14/2/13 12:27

    ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος14/2/13 12:47

    αχ και να γινότανε αυτό, και να το προβάλουμε της παναγιάς, στο τοίχο του σχολείου σε ασπρόμαυρο φιλμ και να ακούγεται ταυτόχρονα και εκείνος ο υπέροχος ήχος της μηχανής προβολής.
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος14/2/13 12:55

    Κανείς δεν φρόντησε να τους είχαμε πάρει με βίντεο
    πκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος14/2/13 13:21

    θέλω να δώ τον Τούρκο με το υπέροχο ζωνάρι του και τα ροκ γυαλιά του ,τη λουφ να ψήνει καφέ σε βαμβακι με οινόπνευμα,τον απίκραντο να κατάβαινει στα παπαδαίικα για το μαγαζί,τον κουτσό να πίνει το κρασί του απ΄΄εξω από του θανάση , το φουσέκα να φωνάζει στην πλατεία,το θόικο τον κωστάντιο να καρφιτσώνει πενηντάρια στο σακκάκι του βρού,τη θανάσαινα με το δίσκο στο χέρι να τηράει ποιός κατεβαίνει από το λεωφορείο , τον ψητή να παίζει πρέφα με το μπαζό.. θέλω να δώ....... θέλω να δω και τα τσιορομπίλια της ηλικίας μου να τρέχουν να ανεβούνε στο τουράκι της εκκλησιας μη τα πατήσει το λεωφορείο που ξαναφαινε από τις ράχες.
    *

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος14/2/13 13:35

    *...να ξαναγινομασταν παλι πιτσιρικια..............gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος14/2/13 13:36

    Τώρανες που δεν απαξιώνετε το Σόλωνα, ησύχασα....Έχει τελικά μέλλον τούτος ο τόπος....

    Άμα πάω στο τζάμπο θα βρω τίποτα, ήήήήή τα πήρατε ούλα.......

    Έχει χαθεί από τα χτες και μόνε μόνε ξεμυτάει με καμιά ...κούφια. Σου έχει χολιάσει Νις με τις διαγραφές???? Τι διάολο έγραφε, θα σκάσω...

    Λες να μου λείπει, όπως στους ερωτευμένους??

    χψ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κυριε ΧΨ του Σόλωνα δεν τουχω διαγράψει ποτέ τίποτα γιατί είναι φίλος μου.Οτι και να λες δεν μπορείς να μας χωρίσεις με τίποτα Πόσο μάλλον την σημερινή ημέρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αστερη συνεχισε
    Τον θόικο τον κωστάντιο να καρφιτσώνει πενηντάρια στο σακκάκι του βρού και να φωνάζει 50 τα 2 50 τα 2 (για όσους δεν ξέρουνε με 50δρχ σας παίζει 2 τραγούδια,την έριξε την τιμή ευκαρία δηλ )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος14/2/13 15:26

    «Μην τα βάζεις ποτέ μ' έναν ηλίθιο, σε κατεβάζει στο επίπεδό του και σε κερδίζει λόγω εμπειρίας»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος14/2/13 18:26

    Θυμάστε που σας έγραφα ότι ο χρόνος και η ηλιθιότητα δεν πολεμιούνται. Το εμπέδωσε και αυτό.....χαχαχα

    Α ρε Νις τι μου κάνεις, α ρε Νις. Όταν το ανεβάζω στα κεραμίδια μου το αποπαίρνεις, μου το διαγράφεις και χωλιάει....Πόσο θ' αντέξει όμως?? (ήδη ξι(ν)έται στο κλιτσόραβδο.....αλλά άστο σήμερα είναι ...γιορτή. Κάτι θάχει αγοράσει από το τζάμπο.....

    Απέ τούτο πώς τόχεις πάλε... Έριξαν οι λεβέντες μας ένα βρωμόξυλο (και το ευχαριστήθηκαν) σε κάτι βαρεμένα και δε μ' αφήνεις να εκφραστώ εδώ....

    Γινόμεθα κράτος κύριοι!!!!!!

    Άντε, άντε μου κόβεις τον αναφακά....συγκρατιέμαι.

    Τώρα το σοβαρό θέμα είναι το κεφάλαιο ¨ΣΟΛΩΝΑΣ¨. Μην τολμήσετε να το ακουμπήσετε, μην τολμήσετε...Απεδείχθη ο πιο σπαθάτος!!!!Ότι λέει το κάνει.

    χψ

    Y/Γ Πώς τόλμησε να περάσει μόνο και μόνο από τη σκέψη σου ότι θα διαγράψεις τον ληξίαρχο. Το άλλο εννοούσα που τόχεις παλαβώσει στις διαγραφές και επιτέλους διαβάζουμε λίγα ελληνικά και όχι κεφαλαίες κραυγές......Εγώ το χαβά μου...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος14/2/13 19:11

    ASTERIS XΨ KLP EINAI O IDIOS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος14/2/13 19:16

    Για σένα το λέει χψ μην κάνεις το χαζό και άστονε νις να εκφραστεί για τα μαυρισμένα μάτια........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αν θέλετε να εκφραστείτε πηγαίνετε σε μια παλιά ανάρτηση και κάντε ότι θέλετε Τραβάτε πίσω-πίσω πολύ πίσω
    Αφηστεμε τώρα γιατι ψάχνω να ειδω τι θα βάλω να περιλάβω αύριο το τον ΧΨ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος14/2/13 19:56

    ΝΙΣ ΝΑ ΤΟΥ ΤΟ ΛΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΕΠΗΣ ΕΓΚΑΙΡΑ ΠΡΟΤΟΥ ΤΟΝ ΚΑΤΣΑΔΙΑΣΩ.ΠΟΣΑ ΕΙΠΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ.ΟΥΛΟ ΓΑΡΓΑΛΙΕΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΚΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Στάχτη και μπουρμπελι όλα και από εδω και πέρα όποιος αρχινίσει να βριζει στο...Δενδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αλλα και συ ρε παιδάκι μου ζητά μια απόδειξη οταν παίρνεις κρεμμυδάκια απο την λαϊκή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.