Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Ένα παλιό προικοσύμφωνο


(γραμμένο πριν από 269 χρόνια) με νύφη Κερπινιώτισα και γαμπρό Γλανιτσιώτη. Το αντιγράφω όπως ακριβώς είναι στο πρωτότυπο.
για την αντιγραφή ΡΟΖΗΣ ΣΟΛΩΝ).
1743 κερπινί άγούστου 15
+ στο ονομα του Θεου και τις παναγιάς και του μεγαλομάρτιρος προκοπειου αν είναι θελειμα θεου και τις παναγιας να παντρεψω τιν θειγατερα μου τιν φωτεινει εγω ο διμιτρις τζουλουχάς και θελω ναν τι δοσο του Θοδορι Γιαννοπουλου από γλανιτσια να εχω ναν τις δοσο το προικιο τις μπολιαις και μαντιλια τριαντα- στροματα δυο -ματαρατζι ένα ,-αντρομιδα μια -προβατα τριαντα- γελαδα μια με το μουσκαρι τις- ένα δαμαλει- και χοραφια στις κοτιναις κοματι ένα- στου λαμπιανου ταλωνει κοματι ένα- και στο ποτάμει  στο νισι κοματι ένα- και άποξο από το νισι κοματι ένα- και στι λαχιδα κοματι ένα- και αμπελι απουκατο στο σπιτι-ξειναρεια τρια- ουτος εγινε το παρον προικοσυμφονον και αν ηθελε τις κρατησο τιποτα από ότι τις γραφω υμε του αναθεματος. Παλιν ανισοτας και μου ερθι θανατος και δεν τα δοσουνε τα παιδια μου να εχουν τιν καταρα του Χριστου και τις παναγιας και τι δεικει μου και εγινε το παρον προικοσυμφονον εμπροστεν εις ξειοπιστους μαρτυρους και εις τα παιδια μου στο Βασιλη και Γιανι και Ρήγα και άποστολι και για καλι του σιγουριά εγινε το παρον γραμα διαμπιστοσεινι και εδόθη εις χειρας του γαμπρου Θοδορει και βεβεονο τα  ανοθεν. Γραφο τους μαρτυρας. Διμιτρις σιριος και Βασιλεις Κουτσογερος από γλανιτσια μαρτυρούμε τιν αληθια. και εγω ο αναγνοστις του γερο- σταθι ειπο χειρος μου μαρτιρό.
(Παπαζαφειροπούλου Περισυναγωγή γλωσικής ύλης κλπ. Σελ 28 και 29).

22 σχόλια :

  1. Ανώνυμος11/11/12 22:53

    σιριος------κουτσογερος?????????ρε σολωνα ως ληξιαρχος δωσε φως για τα ονοματα......gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! Καληνυχτα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγνώμη δεν είναι για εσάς , αλλά βουίζουν τ αυτιά μου ακόμη με το ΝΑΙ σε ΟΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος12/11/12 09:30

    τι επαθεσ ρε νις? συγχύστηκες?χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κουκος12/11/12 11:29

    τζουλουχας στην κερπινη και γιαννοπουλος στη γλανιτσι υπηρχαν.οι αλλοι σολων δεν ειχαν απογονους;και βρες και τους δικους μου αν μπορεις..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος12/11/12 13:56

    Η εφορια αρχαιοτητων θα τον πιασει τωρα δε γλυτωνει με τιποτα. Εχει το πρωτοτυπο του χιλια εφτακοσια τοσο....Να η ευκαιρια να το στριμοξετε γιατι αλλιως δεν στριμοχνεται με τιποτα. Ειμαστε πολυ λιγοι γι αυτον......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος12/11/12 13:57

    ((μπαααααααανταρε)) την ....εβαψες τωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος12/11/12 13:59

    Και για να του κανει ο νις αναρτηση πρωτη μουρη γυρευε τι εκδουλευση του κανει ο ληξιαρχος......ολα θα του τα μαρτυρησει και δεν θα ξερουμε που να κρυφτουμε τωρα...Ο νις πονηρα μας εχει στο χερι ολους τωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κουκος12/11/12 15:38

    γραφτε ονοματα ρε αλλιως μοιαζετε με τις φωνες στην κολαση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. κουκος12/11/12 15:40

    στο κατω κατω ο σολων βγαινει με τ ονομα του.ειναι σα να τουφεκατε δεκαδες κρυμμενα τουφεκια γεματουλι λαγο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος12/11/12 15:45

    και μετα μου λες νις να μην ειμαι σολωνικος!!!!!!!!!εχει φακελωμενη την γλανιτσια...απο πριν κολοκοτρωνη...ηθελα να ηξερα που εχει κρυμενο το αρχειο???στην πλακα?????γιαυτο σε συμβουλευω να εισαικαλος μαζι του χαχαχαχα δε γλυτωνει κανεις απο δαυτον....σολωνα καλη προσπαθεια μπραβο[αληθεια]...gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος12/11/12 15:47

    εκεινο το μπααααααντε...μου μυριζει μπαντεβας...gerolykos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και μένα σε λίστα μ έχει και με κρατάει στο χέρι . Αξίωσε να μπει φώτο του καιδεν μπορώ να του αρνηθώ
    Πέστε μου τι να κάνω αν μου ζητήσει να βάζω πρώτο πλάνο σε κάθε ανάρτηση την φώτο του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. κουκος φυσικος ανταποκριτης12/11/12 16:29

    το αρχειο το εχει κρυψει σε αλποτρυπα στις γουρνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος12/11/12 20:26

    Το μπαααααανταρε βγαινει απο τον παπουλη του τον Μπαντο. Καμια σχεση με τον μπαντεβα.

    Εχει απομουρλαθει απο τοτε που τογραψα να μαθει ποιος τογραψε αλλα θα τον βγαλω λειψο στα αρχειακα του.

    Οσο για τη φωτογραφια νις το λιγοτερο που εχεις να κανεις. Σε κραταει οπως ο χριστοφορακος το πολιτικο συστημα. Τολμα αν σου κοταει.

    ((μπρε ξαδερφε μεγαλειειεια ματι μου)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος12/11/12 20:28

    Πιου πιου σε ψαχνει το τερενσ κουικ για σημα στο κονταρι της σημαιας. Ακομα δεν πηγες;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος12/11/12 21:27

    salta @@@@@@@@@@@@@@@@@@@ sy ti shmaia tha stoliseis flampoyro

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος12/11/12 22:15

    ΤΕΛΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΠΟΙΉΘΗΚΕ Η ΟΧΙ ?
    ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος13/11/12 08:29

    Λαθος κανεις για σημαιοφορο θελει τον πιου πιου. Ε ρε μεγαλεια....ο πιου πιου της γλανιτσιας ο ελληναρας με τα κεφαλαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΑΦΙΈΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΙΚΟΝΙΖΌΜΕΝΟ.
    Και αφού η Ελλάς πήγε (την πήγαν, την πήγαμε) 50 χρόνια πίσω, είναι βέβαιο ότι όπισθεν της φωτογραφίας του θα αναγράφεται το άκρως συγκινητικό της εποχής εκείνης :
    "Λάβε κορμί δίχως ψυχή
    και σώμα δίχως αίμα
    λάβε και τη φωτογραφία μου
    για να θυμάσαι εμένα "
    εδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος13/11/12 13:00

    xaxaxax ολα για τον Σολωνα αυτα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο Σόλων είναι ένας εκσυγχρονιστικός άνθρωπος και ας είναι παρά τρία εξηκοντούτης (ληξίαρχος είναι, ας το κάνει... πεντηκοντούτης).
    Τον αδικούμε λοιπόν όταν του αφιερώνουμε μονίμως μόνο παλιακά άσματα. Εξ ου και το παρακάτω νεότατο άσμα, το οποίον μου ΄βγαλε την Παναγία ραδιοφωνικώς φέτος το καλοκαίρι. Του το χαρίζω ευχαρίστως εδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.