Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Εάν την Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση δεν την κάνεις Εγγύτητα, δαγκώνει και σκοτώνει

Έχω τη γνώμη ότι έχει χαθεί το μέτρο.
Πρόκειται για απολύτως σπασμωδικές, αποσπασματικές κινήσεις που έχουν κατά βάση επικοινωνιακό χαρακτήρα, αν σκεφτούμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως επείγουσα προτεραιότητα εν μέσω της παραζάλης μιας πανδημίας που έχει παραλύσει τα πάντα. Αφού έγινε η βίαιη και άτακτη έναρξη μαθημάτων τηλεκπαίδευσης, τώρα, μετά το Πάσχα προγραμματίζεται και σχεδιάζεται ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως για την εξ αποστάσεως. 
Τι σημαίνει το “μετά το Πάσχα”; 
Πρώτα γενικεύθηκε η εφαρμογή της στους μαθητές και εκ των υστέρων επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί! 
Υπάρχει κάποια εκτίμηση ότι τελικά τα σχολεία θα λειτουργούν με την εξ αποστάσεως μεθοδολογία για πολύ; Και τι σημαίνει τηλεκπαίδευση, χωρίς να είναι πλαισιωμένη και λειτουργικά ενταγμένη στην κανονικότητα του συμβατικού σχολείου;
Από ό,τι βλέπω ΙΕΠ και ΕΑΠ επιστρατεύονται για νομιμοποίηση του εγχειρήματος. Στα πρότυπα του κ.Τσιόδρα και του ΕΟΔΥ, έχουμε εξαμελή επιτροπή. Είναι οι αυτοαποκαλούμενοι “γκουρού” της τεχνικής και μηχανικής της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως.

Μόνο που για μια ακόμη φορά η επιμόρφωση θα εξαντληθεί στα τεχνικά ζητήματα εφαρμογής. Για μια ακόμη φορά θα εξαφανιστεί το περιεχόμενο των προσφερομένων μαθημάτων…και της παιδευτικής συνάντησης.

Φαίνεται ότι από όλη αυτήν την υπόθεση θα ακυρωθεί ανεπανόρθωτα και η όποια συμβολή μπορεί να έχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες σχεδιασμού, προετοιμασίας υλικού, συντονισμού, συνοχής, σύνδεσης και λειτουργικής ένταξης σε ολοκληρωμένο πρόγραμμα μαθημάτων με συνθήκες παιδαγωγικής συνάντησης.

Λέτε να έχουμε κάποιο πρόπλασμα για την πιλοτική διολίσθηση του σχολείου σε τηλεσχολείο; Όπως μια δεκαετία τώρα μας έλεγαν ότι ευτυχώς που έχουμε τα μνημόνια για να εκσυγχρονιστούμε, ώρα είναι να ακούσουμε κάτι αντίστοιχο για τον κοροναϊό. Ευτυχώς που μας ανάγκασε να καθιερώσουμε τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης!

Δεν είναι υπερβολή αν ισχυριστώ ότι από όλο αυτό το εγχείρημα θα υποστούν σοβαρές στρεβλώσεις και παραμορφώσεις: η επιμόρφωση, η εξ αποστάσεως, το σχολείο, η μάθηση, η διδασκαλία, η γνώση, με άμεσο σοβαρό αντίκτυπο στους ίδιους τους δασκάλους και στους μαθητές.

Είπαμε, να βγούμε πιο στοχαστικοί από τη δοκιμασία της πανδημίας. Αυτό που γίνεται είναι μια άθλια καρικατούρα σχολικών μαθημάτων σε πρωτόγνωρες συνθήκες που δεν περισσεύει χρόνος και ενέργεια για περιττές και πρόχειρες ασκήσεις μιας ακατανόητης εργασιομανίας, υπεραπασχόλησης και τιμωρίας των έγκλειστων του “Μένουμε Σπίτι” και “Δε Μαθαίνουμε”.

Είδα το πρώτο μάθημα εκπαιδευτικής τηλεόρασης ‘Γραμματικής” και “Ιστορίας” Δ΄Δημοτικού και τρόμαξα μπροστά στην προφανή προχειρότητα του εγχειρήματος.Έκλεισα την τηλεόραση!

Την είχα ανοίξει με ενδιαφέρον λες και ήμουν μαθητής!

Αφήνω, ως τελευταίο σχόλιο το μεγάλο πλήγμα που δέχονται οι οικογένειες που “δεν έχουν στον ήλιο μοίρα” με όσα μας συμβαίνουν δέκα χρόνια, με τα μνημόνια και τώρα με τον ιό. Έχουν αναρωτηθεί, άραγε, τι αποκλεισμούς και τι ταξικά εμπόδια ορθώνουν αυτού του είδους τα επείγοντα εγχειρήματα για παιδιά μη προνομιούχων κοινωνικών στρωμάτων;

Προσωπικά, την εξ αποστάσεως όταν την είχα εφαρμόσει στο ΕΑΠ με τους μεταπτυχιακούς μας, την είχα αισθανθεί ως μια εμπειρία εγγύτητας. Μάρτυρες οι φοιτητές μου… Αν δεν εξασφαλίζονται προϋποθέσεις εγγύτητας στη συνεργασία δάσκαλου και μαθητών, η εξ αποστάσεως εκφυλίζεται σε μια άνευρη μηχανιστική εκτέλεση εντολών σε μια πλατφόρμα που συνωμοτεί σε μια υπόθεση θανάσιμης τυποποίησης.

Έχω υπόψη μου κάποιες πρακτικές και εμπειρίες από ιδιωτικά πανεπιστήμια μιας άλλη χώρας με ακριβά μεταπτυχιακά προγράμματα, με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ξέρετε σε τι έχει εξελιχθεί η όλη διαδικασία; Σε μια μορφή νόμιμης ιδιότυπης “κοπάνας” δασκάλων και φοιτητών, που δίνει πτυχίο!

Ένα πτυχίο που στοιχίζει για να το αγοράσεις.

Ένα πτυχίο που έχει ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες όταν αυτό αξιοποιείται, με τυφλά μετρήσιμα μόρια, για θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση.

Γιώργος Μαυρογιώργος
Ο Γιώργος Μαυρογιώργος είναι ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με ερευνητικά ενδιαφέροντα την εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση ενηλίκων και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

4 σχόλια :

  1. Ανώνυμος10/4/20 09:39

    Πέρασε της Μέρκελ τελικά
    Η ΕΕ είναι ένωση των καπιταλιστών και όχι των λαών.
    Αυταπάτες τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/4/20 09:48

    Το ΔΝΤ προβλέπει ύφεση σαν αυτή του 1930 μετά το κραχ δηλ
    Θα πέσει πείνα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος10/4/20 10:12

    μαρκαλάει η Μέρκελ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος11/4/20 16:20

    Ο Alex A Stolt είναι με την Karin Widholm.
    Χθες στις 2:20 π.μ. ·

    Να ειμαι λοιπόν πάλι έξω. Οχι απο το νοσοκομειο. Απο το σπίτι μου. Δεν ειμαι καν ενα καταγεγραμμενο επισημα περιστατικό για το Σουηδικο κράτος. Είμαι ενας απο τους ανώνυμους πασχοντες που είτε επιβιωνουν είτε πεθαίνουν αβοήθητοι στο σπιτι τους. Δύο εβδομάδες μάχη με τον κορωνοιό. Ύψηλος πυρετός, βήχας, πόνοι στο σώμα, σπασμοι. 14 μέρες συνεχους αγωνιας. Δίπλα η Karin σε κάθε δύσκολη στιγμή μου. Κρατούσε το χέρι μου και απoκοιμόταν δίπλα μου. Δύο εβδομάδες που έφτασαν ωστε οποια αγάπη και θαυμασμό είχα για το Σουηδικό κράτος να την εκμηδενισουν.
    Μία χώρα που είναι τυλιγμένη με τον μύθο του κράτους που μάχεται ανά το κόσμο για τις ανθρώπινες αξιες καταδικάζει σε θάνατο οτιδήποτε μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην οικονομική του ανάπτυξη.
    Αυτό που μου έκαναν οι υπάλληλοι αυτού του κράτος, το ιατρονοσηλευτικο προσωπικό τους, όταν ζήτησα την βοήθεια τους την 11η μέρα εύχομαι να μην το πάθει άλλος άνθρωπος αλλά εύχομαι οι ίδιοι να ζήσουν τα χειρότερα και να ψοφήσουν σαν αδεσποτα σκυλιά στον δρόμο όπως κόντεψα εγώ όταν με ξεφόρτωσαν στον δρόμο έξω απο την κλειδωμένη πόρτα των επειγόντων περιστατικών με πυρετο και μια υπόσχεση ότι ερχονται να με πάρουν μέσα. Ποτέ δεν ήρθαν και παρέμεινα 45 λεπτα στο έλεος του κρύου ανέμου. Είχα για αυτούς την Πανώλη του Μεσαίωνα. Είχα όμως λάδι ακόμα στο καντήλι μου. Καθίκια..
    Δεν θελω να κανω τον γενναιο όμως η αλήθεια ειναι ότι μετα απο αρκετες εμπυρετες ημερες δεν φοβομουν για την ζωη μου. Τακτοποιησα τις οικονομικες μου υποχρεωσεις, μετεφερα τα χρηματα σε μελη της οικογενειας μου ωστε αν δεν υπαρξει καλη εκβαση να μην εχουν αλλα στο κεφαλι τους. Εδινα τον αγωνα μου και οτι προκυψει.. Μια φορα μονο εβαλα τα κλαμματα. Οταν η συντροφος μου μου ειπε για εναν 35 χρονο πατερα τριων παιδιων οπου πηγε το ασθενοφορο στο σπιτι το οποιο μαλιστα καλεσε η συζηγος του για δευτερη φορα και τους ειπαν οτι δεν θα τον παν στο νοσοκομειο γιατι δεν ειναι γέρος και ειναι δυνατος και θα τα καφερει. Την αλλη μερα πεθανε. Για αυτον τον ανθρωπο εκλαψα. Οχι για μενα. Για εμενα δακρυ δεν εχυσα. Η συντροφος μου ναι. Εγω οχι. Οργη ενιωθα και νιωθω ολο αυτον τον καιρο. Οχι φοβο. Οργη διοτι το ανεπτυγμενο κατα τα αλλα αυτο κρατος με την προσδοκια της ολοενα και μεγαλυτερης αναπτυξης εχει χασει αυτο που ονομαζεται ανθρωπισμος και υπερισχυει η βαρβαροτητα που συντροφευουν τα οικονομικα διαγραμματα.
    Το Σουηδικο μοντελο λοιπον. Η συντροφος μου δουλευει σαν νοσοκομα σε νοσοκομειο. Δεν την ειχαν καν ενημερωσει οτι οι ασθενεις της ηταν υποπτοι για κορωνοιο. Οταν εγω κολλησα με αντιμετωπισαν σαν λεπρο. Οπως σας λεω. Σαν λεπρο. Το Σουηδικο μοντελο ειναι το εξης. Μας συμφερει μακροπροθεσμα οικονομικα να παρουμε μετρα? Οχι. Θα μας κοστισει πολυ περισσοτερο αν προσπαθησουμε να περιορισουμε την εξαπλωση. Ολα τα παιδια σχολειο λοιπον. Τωρα το αν κολλησουν μετα τους γονεις και τους παπουδες ααααα εκει ειναι θεμα ατομικης ευθυνης. Και βεβαια θα πανε σχολειο. Πως αλλιως ο μπαμπας και η μαμα θα πανε στην δουλεια τους. Η αξια της ανθρωπινης ζωης δεν ειναι δυνατον να κοστολογηθει. Το ποσο που δινουν για συνταξεις και την υποστηριξη των ασθενων εχει γνωστο κοστος. Οπως και το αβασταχτο κοστος του να παρουν μετρα. (Αβασταχτο. Που ομως η Ελλαδα των μνημονιων το δεχτηκε για να σωσει τους πολιτες της). Αν βαλεις λοιπον τα εξοδα που θα προκυψουν απο περιοριστικα μετρα δεν τους βγαινει με τιποτα. Ασε τους να πεθανουν λοιπον. Λεει ο πινακας λοιπον οτι στην Σουηδια εχουμε σημερα περιπου 9000 περιστατικα και πεθαναν 800. Αμ δε, εμενα δεν με εχουν μεσα. Οπως και αυτους που πεθαινουν στα σπιτια τους. Test? Τι λες τωρα. Δεν εχει νοημα. Ασε που χαλαει και την στατστικη εικονα τους προς τα εξω. Το ιδιο ειναι 9000 και το ιδιο ειναι 60000?. Οχι δα μην τρελλαθουμε. Το ιδιο 800 θανατοι αντι 5000? Φυσικα οχι. Ας μην χαλασουμε λοιπον το image του κρατους, Κανουν καλα την δουλεια τους οι εδω αρχες.
    Να αγαπαμε την Ελλαδα. Να μην μιλαμε υποτιμιτικα για αυτην. Δεν εχουμε τα χρηματα των πλουσιων ευρωπαιων αλλα εχουμε φιλοτιμο και ανθρωπια. Εν ετη 2020 ακομα διδασκουμε πολιτισμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε, πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
• Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
•Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
•Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα διαγραφής σχολίων χωρίς καμία προειδοποίηση.